תוכן שיווקי

לקראת אירוע | רפואה ובריאות ברשת החברתית – Let's Face It!

28/02/2011 14:38

מאת ד"ר אסתי סייג, סמנכ"ל מערכות מידע ותפעול, מרכז רפואי ת"א (איכילוב)

הדור השני של האינטרנט (web 2.0), על מגוון הכלים האינטראקטיביים והמשתפים שלו, הופך את משתמש האינטרנט מצרכן פשוט למשתתף פעיל. "הדור השני" של הרפואה (Medicine 2.0) הביא לשינוי במנטאליות, בגישות ובפרקטיקה הרפואית וזאת הודות לנגישות המוגברת למידע מחד, ולשיתופיות הקהילתית מאידך.

הסיכונים הנובעים מהמהפכה הזו הם בעיקר אמינות הנתונים וההגנה על הפרטיות. האתגר הוא כיצד לנצל משאבים אלו לשיפור איכות הטיפול ולקחת חלק בשינויים מרחיקי הלכת שהם מביאים איתם למערכת הבריאות.

המרחב הרפואי שבו נפגשו החולה והרופא היה, עד לפני שנים לא רבות, מוגדר היטב: המרפאה, המחלקה, ביה"ח. את המציאות הדיסקרטית הזו, של 1:1 , הפכו בסערה הרשתות החברתיות. זו מציאות קיברנטית חדשה. שקיפות חברתית עצומת מימדים.

האם יש בכלל בעיה? האם הרופאים שלנו חברתיים? מה זה עושה להם ומה זה עושה ליחסים שלהם עם חוליהם? מי צריך להתייעץ עם רופא, כשיש לך 200 חברים ברשת, שחוו את מה שעובר עליך? והרפואה, המחקר והפיתוח? האם קומץ של גאונים, ספונים במכוני מחקר, הם עדיין  מקור הידע והחדשנות, או שמא אלה מיליוני הגולשים, ה"זנב הארוך" של "העולם השטוח"?

רופאים צעירים ומרושתים, מדור ה-Y , עדיין מנוהלים ע"י בייביבומרס, אבל המהפכה כבר כאן! כללי המשחק עומדים להשתנות והלשכה לאתיקה מתריעה: נא להתנהג בהתאם!"

אירועים קרובים