פייסבוק מתכוונת להפעיל מחדש את מנגנון השיתוף של כתובות ומספרי טלפון

ההפעלה מחדש תבוצע למרות ביקורת שנמתחה על המנגנון בקונגרס האמריקני ● החברה ציינה, כי היא בוחנת דרכים שונות "להגברת השליטה של המשתמשים" על שיתוף המידע, "לאחר שהמנגנון ישוב לפעול" ● אד מרקי, אחד מחברי הקונגרס שמתחו את הביקורת, אמר, כי הוא לא מרוצה מהתגובה של פייסבוק וציין ש-"נמשיך לעקוב מקרוב אחר ההתפתחויות, כדי להבטיח שמירה על פרטים אישיים, ובמיוחד על פרטים של ילדים ובני נוער"

למרות הביקורת שנמתחה על המהלך בקונגרס האמריקני, מתכוונים בפייסבוק (Facebook) לשוב ולהפעיל את המנגנון לשיתוף אופציונלי של כתובות מגורים ומספרי טלפון סלולריים. במכתב שפורסם אתמול (ב') ציינה החברה, כי היא בוחנת דרכים שונות "להגברת השליטה של המשתמשים" על שיתוף המידע, "לאחר שהמנגנון ישוב לפעול".

פייסבוק ספגה ביקורת ציבורית רבה לאחר שהמנגנון הופעל בפעם הראשונה, בינואר האחרון. המנגנון מאפשר ליישומים המוצעים ברשת לבקש את אישור המשתמשים לגישה למידע, וזו מתאפשרת לאחר שהמשתמשים לוחצים Allow. שלושה ימים לאחר השקת המנגנון החדש נאלצה החברה להפסיק את הפעלתו ולהודיע, כי "אנחנו עורכים שינויים על מנת להבטיח, כי שיתוף המידע יתבצע רק במקרים שבהם המשתמשים מסכימים לכך".

חברי בית הנבחרים האמריקני אד מרקי (דמוקרט ממסצ'וסטס) וג'ואי ברטון (רפובליקני מטקסס), שמתחו לא אחת ביקורת על חברות דוגמת אפל (Apple) וגוגל (Google) בשל פגיעה לכאורה בפרטיות המשתמשים, ציינו במכתב פומבי שפרסמו ב-2 בינואר, כי "אין די בלחיצה בודדת בתיבת דו שיח כדי להתיר מסירה של פרטים אישיים דוגמת כתובת מגורים ומספר טלפון סלולרי". זאת, לדבריהם, מאחר שהרגישות של פרטים ספציפיים אלה גבוהה מזו של פרטים אחרים שמתפרסמים ברשת החברתית.

בתגובה מסר מרני לווין, סגן נשיא למדיניות ציבורית בפייסבוק, כי היישומים שפועלים בפלטפורמה של פייסבוק מסוגלים כבר מזה זמן רב לבקש אישור למסירה של פרטים מסוימים. כך, למשל, "יישום להדפסת תמונות יכול לבקש מהמשתמשים גישה לתמונות; משחקים שבהם משחקים עם חברים יכולים לבקש גישה לרשימת החברים", ציין. הוא הוסיף, כי "אנחנו מאפשרים ליישומים לבקש אישור לגישה לפרטים כדי לקבל מהמשתמשים הסכמה מודעת ומכוונת לגישה למידע הספציפי שמבקש היישום".

באשר לחששות, כי יימסר מידע על קטינים ציין לווין ש-"לילדים מתחת לגיל 13 אסור בכלל להשתמש בפייסבוק, ובחברה שוקלים בכובד ראש אם להתיר ליישומים לבקש מידע גם מקטינים בגילאים גדולים יותר".

אולם, מרקי ציין, כי תגובה זו אינה מספקת אותו. "אין להתיר ליישומים לבקש פרטים אישיים מבני נוער, ואני קורא לפייסבוק לחסום את הגישה לפרטים אישיים של בני נוער, אם המנגנון יופעל מחדש", אמר. "פייסבוק ציינה שהפיתוח של המנגנון עדיין נמשך, ואנחנו מתכוונים לעקוב מקרוב אחר ההתפתחויות, כדי להבטיח שמירה על פרטים אישיים, ובמיוחד על פרטים של ילדים ובני נוער".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים