קארל היינץ שטרייביך, מנכ"ל Software AG: "אנחנו מסתערים על מיחשוב הענן"

"עכשיו, כשטכנולוגיות מיחשוב ענן הופכות למיינסטרים, אנו עומדים לספק פתרונות פורצי דרך עבור שירותי SOA ו-BPM בענן", אמר שטרייביך בנאומו המסורתי בתערוכת CeBIT השנתית ● לדבריו, בין פלטפורמת היישומים לפלטפורמת האינטגרציה בענן, חייבת לפעול פלטפורמה עצמאית לניהול תהליכים, הלא היא BPM

01/03/2011 15:00

בהכרזה השנתית המסורתית החשובה ביותר שלה, בפתיחת תערוכת CeBIT בהנובר שבגרמניה, הכריזה הבוקר (ג') Software AG על חזון מיחשוב הענן שלה להאצת תהליכים עסקיים, ועל מוצרים חדשים לניהול הארגון הדיגיטלי המודרני, המבוסס על מודלים, יישומם, ניהולם ומעקב אוטומטי לרוחב הארגון כולו.

קארל היינץ שטרייביך, מנכ"ל החברה, הציג בתערוכה את התפיסה של החברה, לפיה בין פלטפורמת היישומים לפלטפורמת האינטגרציה וה-SOA בענן, חייבת לפעול פלטפורמה עצמאית לניהול תהליכים, הלא היא BPM (ר"ת Business Process Management). עד עתה, ציין שטרייביך, המודל הרווח הכתיב שהנתונים בארגון השתייכו למחלקות השונות וכך גם הוצגו באופן שונה. מעתה, קבע המנכ"ל, עליהם להשתייך לתהליכים חוצי הארגון כדי שאפשר יהיה לשפר את הניהול והתוצאות העסקיות.

שטרייביך הדגיש את המיצוב החדש של Software AG כחברה בינלאומית המציעה תוכנה וייעוץ לניהול תהליכים עסקיים לארגונים. מעתה,הכריז, היא מציעה אותם גם במודל מיחשוב הענן. למשל, בשירותי ה-EC2 של אמזון (Amazon).

עוד הציגה Software AG את הפורטפוליו המשולב המלא מאז רכישתה של חברת IDS Scheer (מפתחת שפת Aris לניהול תהליכים) לפני כשנה וחצי, המכונה Enterprise BPM. כך, לדבריו, תהפוך Software AG לספקית הגדולה בעולם של פלטפורמה טכנולוגית חדשנית זו.

צמיחה דו-ספרתית

בנוסף, הציג שטרייביך את מודל השכבות של Software AG, שעתיד לדבריו להיות המודל הנכון בעולם הדיגיטלי החדש. כך, הסביר, מעל שכבת היישומים המוכרים (ERP ו-CRM, למשל), ניצבת שכבת התהליכים והאינטגרציה. זו, הסביר, השכבה המקנה גמישות ומאפשרת שיתוף פעולה חוצה ארגון. מעליה, על פי שטרייביך, שכבת המודלים העסקיים, כמו כניסה לשוק חדש, רכישת לקוחות חדשים, מודל חדשנות, מודל פיתוח מוצרים ועוד.

כאן רואה שטרייביך את ההזדמנות הגדולה הבאה של שמירה על צמיחה דו-ספרתית בהכנסות וברווח של חברתו. בעוד שעולם הנתונים כבר נעשה דיגיטלי ב-75% מהיקפו, בעולם התהליכים העסקיים הרוב המוחלט עדיין מנוהל באופן ידני ורק כ-25% מנוהל דיגיטלית באמצעות תוכנת ניהול מתאימה. לדבריו, כיוון ש-Software AG היא המובילה העולמית בניהול תהליכים ואינטגרציה, המציעה את כל סל הפתרונות עם כניסת מודל המיחשוב בענן, היא יכולה להרחיב את הצעותיה ליותר ארגונים. עם עד כה כ-10,000 לקוחותיה בעולם היו רק ארגוני האנטרפרייז, עתה במודל הענן היא תציע שירותיה ויועציה גם לארגוני SME (קטנים ובינוניים), הכריז המנכ"ל.

הכול מדיד ומדויק. קארל היינץ שטרייביך, מנכ"ל Software AG. צילום: פלי הנמר

שיתוף ארגוני נרחב

עוד הציגה Software AG גם את חזונה בתחום מיחשוב הענן, המרחיב את היריעה: הוא משלב מידול אקטיבי ודינאמי, יכולות ניטור ושליטה, יכולות ניתוח בזמן אמת, מרחיב גבולות ארגוניים וגיאוגרפיים באמצעות שיתוף ארגוני נרחב לצורך יצירת תהליכי ניהול מהירים מבחינת התגובות לאירועים בשוק וקיצור זמני אספקת מוצרים ושירותים.

שטרייביך אמר, שמיחשוב הענן של Software AG מאפשר לשתף יותר אנשים, יותר ידע והיסטוריה ארגונית בצורה מהירה יותר לטובת ניהול האסטרטגיה. הוא אמר, שהכלים שפיתחה Software AG מאפשרים להעצים את יכולת העובדים על ידי שילוב עבודה עם מגוון רחב של התקנים ניידים, אשר מבטיחים תיאום וקבלת החלטות רציפה בזמן אמת, תוך מתן אפשרות לאנשים להצטרף או לעזוב את האינטראקציות השונות לפי רצונם – כשהמטרה הסופית היא שינויים דינמיים ומהירים המובילים להפחתה משמעותית של העלות בעשיית עסקים.

על פי שטרייביך, כלי תמיכה בארכיטקטורה מוכוונת-שירותים (SOA) ובניהול תהליכים עסקיים (BPM), נועדו לשפר את הביצועים בתהליך העסקי. זה מספר שנים, אמר, מפתחת החברה כלים וגם רכשה חברות, כמו IDS Scheer ו-WebMethods, המציעות פתרונות תוכנה התומכים בשיתוף פעולה ארגוני מרבי. "עכשיו, כשטכנולוגיות מיחשוב ענן הופכות למיינסטרים, אנו עומדים לספק פתרונות פורצי דרך עבור שירותי SOA ו-BPM בענן", אמר.

שטרייביך הציג גם את הישגיה העסקיים של חברתו בשנים האחרונות, והדגיש את הצלחתה לעבור את רף מיליארד היורו כבר בשנת 2010 – שנה לפני היעד שנקבע – ועוד לעבור אותו ולהציג מחזור של 1.12 מיליארד. המנכ"ל, שמפורסם בהצבת תוכניות מפורטות לחמש שנים, חשף במסיבת העיתונאים לראשונה את העובדה ש-Software AG דורגה על ידי שבועון העסקים הבינ"ל ביזנסוויק-בלומברג במקום השביעי בין 50 חברות ההיי-טק הבינלאומיות החמות ביותר ב-2010. בעשירייה הראשונה ניצבו ארבע חברות סיניות, שאחת מהן במקום בראשון. אפל (Apple) דורגה שנייה ו-Software AG דורגה לפני כל מתחרותיה בתחום התוכנה, כמו אורקל (Oracle) – שדורגה המקום התשיעי ואחרות הרבה אחריה. בדירוג Truffle ניצבת Software AG במקום הרביעי בין חברות התוכנה האירופאיות לפי מחזורן השנתי, כשלפניה סאפ (SAP), סייג' הבריטית ודאסו סיסטמס הצרפתית.

בלי תחזיות מפורטות של שטרייביך, כידוע, לא מסיימים מסיבת עיתונאים. כך, לטווח הבינוני, שלוש עד חמש, קובע שטרייביך יעד צמיחה דו-ספרתי בהכנסות מתוכנות ניהול תהליכים ארגוניים (BPE). ההכנסות מעולם תוכנות ניהול התנועות (ADABAS ו-Natural) ישמרו על פי שטרייביך על רמת הכנסות יציבה. ההכנסות משירותים ומייעוץ יצמחו חד-ספרתית. הכנסות החברה יצמחו ב-30%.

בטווח הרחוק, חמש עד עשר שנים, החברה תהפוך למובילה גלובלית בהצטיינות בניהול תהליכים BPE. בטווח זה תבצע Software AG רכישה גדולה כל שנתיים עד ארבע שנים. ההכנסות והרווחים יוכפלו כל חמש עד שש שנים. והיעד: להיות חברת IT גלובלית שיאנית שהיא גם "Blue Chip" למשקיעים.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לגרמניה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים