תוכן שיווקי

Digium מסכמת שנה: יותר מ-2 מיליון הורדות של מערכת Asterisk; ההפצה התרחבה ל-170 מדינות – כולל ישראל

01/03/2011 15:18

חברת Digium, המפתחת ונותנת החסות הראשית של פרויקט הטלפוניה Asterisk, מסכמת שנה של התרחבות השימוש במערכת ברחבי העולם וכן חידושים טכנולוגיים משמעותיים. על פי נתוני החברה, במהלך 2010 הורדה מערכת הקוד הפתוח Asterisk על ידי למעלה מ-2 מיליון משתמשים ולמעלה מ-9,800 מפתחים תרמו לה השנה קוד, כולל לגרסה 1.8 שיצאה בחודש אוקטובר. הפעילות השיווקית סביב פלטפורמת Asterisk התרחבה השנה ללמעלה מ-170 מדינות, כולל ישראל, עם מינויה של גטר טק לנציגת Digium בארץ. קהילת Asterisk מונה כיום כ-73,000 חברים רשומים.

חבילת Asterisk הופכת כל שרת רגיל לשרת תקשורת שיכול להפעיל מרכזיות IP PBX  וכן VoIP Gateways, שרתי ועידה ויישומי תקשורת נוספים. חבילת תוכנה זו מריצה כיום למעלה מ-1 מיליון שרתים האחראים לתעבורת שיחות בהיקף של מיליארדי דקות בעסקים קטנים, ארגונים גדולים, מוקדים טלפוניים, מפעילים ומערכות ממשלתיות ברחבי העולם. כל אלה נהנים ממערכת קוד פתוח בעלת פונקציונאליות עשירה מסוגה, המוצעת בשבריר של מחיר לעומת מערכות קנייניות מתחרות.

המומנטום של Digium המשיך השנה כאשר החברה הודיעה גם על פרויקט קוד פתוח חדש, Asterisk SCF (ר"ת Scalable Communications Framework). סביבה חדשה זו, שתיחשף בכנס Asterisk הקרוב שתקיים גטר טק בישראל, מאפשרת למפתחים לפתח בזמן אמת יישומי תקשורת הכוללים קול, ווידיאו וטקסט למגוון שימושים וביניהם: יישומים משובצי מחשב, יישומים ארגוניים, יישומים למפעילים ועוד. חברת Digium פיתחה את Asterisk SCF עם רמות גבוהות מסוגן של זמינות, מדרגיות שרידות וביצועים. לדברי החברה סביבה זו לא תהווה תחליף ל- Asterisk והשתיים יפותחו במקביל באופן דינמי.

חנוך פורת, מנהל תחום טלקום בחברת גטר טק, נציגת Digium בישראל: "כנס Asterisk הקרוב, שיתקיים בחודש מרץ בישראל, ייתן את האות לאימוץ נרחב של הפלטפורמה הן על ידי גורמי פיתוח, הן על ידי גורמי שיווק ואינטגרציה והן על ידי ארגונים ועסקים מכל גודל וסוג. העושר הפונקציונאלי הבלתי נדלה יחד עם תג מחיר ללא תחרות יהוו מנועי צמיחה של Asterisk בשוק הישראלי שיצטרף למגמת הצמיחה המואצת שמאפיינת פלטפורמה זו בשוק העולמי".

אירועים קרובים