סם פלמיסאנו, יבמ: "כל דבר בחיינו עובר שינוי באמצעות הטכנולוגיה"

"ווטסון, המחשב של יבמ שהצליח לנצח את שני האלופים של כל הזמנים במשחק הטלוויזיה ג'פרדי, הוא דוגמה לא רק ליכולת עיבוד וניתוח - אלא גם לממשק בין אדם למכונה. במקום שנכריח את המשתמשים לדבר בשפת המחשב, המחשב מדבר בשפתנו ובממשק שמבין אותנו", אמר פלמיסאנו באירוע הפתיחה של תערוכת CeBIT ● לדבריו, "מחשב דוגמת ווטסון עשוי לסייע במציאת תרופה למחלת הסרטן"

"ווטסון, המחשב של יבמ (IBM) שהצליח לנצח את שני האלופים של כל הזמנים במשחק הטלוויזיה ג'פרדי, שכונה בישראל מלך הטריוויה, הוא רק המחשה ליכולת העיבוד המאסיבי והחקירה של כמות עצומה של נתונים ומציאת הקשר ביניהם" – כך אמר מנכ"ל יבמ, סם פלמיסאנו, באירוע הפתיחה של תערוכת CeBIT, שנפתחה אמש בהנובר, גרמניה.

"דוגמה לתחום שמחשב דוגמת ווטסון עשוי לסייע בו היא מציאת תרופה למחלות מורכבות כגון סרטן. יבמ פיתחה ברית אסטרטגית עם מרכז הסרטן הגרמני בהיידלברג. בסיוע מחשב מקבילי בעל יכולת עיבוד מידע מאסיבית מסוגו של ווטסון, שבוחן בו זמנית תרופות על עשרות אלפי דגימות דם, אנחנו מקווים לשפר את הבנתנו באבחון מוקדם וטיפול במחלה", אמר פלמיסאנו.

"ווטסון הוא דוגמה לא רק ליכולת עיבוד וניתוח – אלא גם לממשק בין אדם למכונה. במקום שנכריח את המשתמשים לדבר בשפת המחשב, המחשב מדבר בשפתנו ובממשק שמבין אותנו", אמר פלמיסאנו שהוסיף, כי כאשר החל הפרויקט הוא שאל את אנשי הפיתוח בשביל מה צריך מחשב שיתחרה בתוכנית טלוויזיה. הם אמרו שג'פרדי מסובך הרבה יותר מאשר משחק שחמט, בהתייחסם ל-"כחול עמוק" (IBM Deep Blue) – המחשב שניצח את גארי קספרוב, אלוף העולם בשחמט, ב-1997.

"לאחר אינסוף מהפכות במאה שנות קיומה של יבמ אנחנו הולכים לשלב הבא: רתימת כוח המיחשוב לצורך היענות לרצון החברה", אמר פלמיסאנו. לדבריו, "אי אפשר להמעיט בערכה של טכנולוגיית המידע, שיצרה יתרונות טובים לצרכנים. אבל כל אחד מאיתנו הוא יותר מצרכן – אנחנו אזרחים, הורים, תלמידים, וכל דבר בחיינו עובר שינוי באמצעות הטכנולוגיה".

"אתם מפסידים אם אתם רק מחפשים את הגאדג'טים. נראה בוודאי גאדג'טים רבים בתערוכה, אך ל-IT יש תפקיד בסיסי בדרך שבה העולם שלנו מאורגן. אני מאמין שניתן ללמוד הרבה מן ההיסטוריה של יבמ. למדנו כיצד חברה הופכת גלובלית. הצורך להמשיך כל הזמן קדימה דורש השקעות וסבלנות. צריך סבלנות בשביל להשקיע במו"פ גם בזמנים קשים. השקענו 150 מיליארד דולרים ב-30 השנה האחרונות".

"החדשנות שלנו", אמר פלמיסאנו, "גם גורמת לכך שאנו מסתכלים קדימה ולא אחורה. דוגמה לכך היא היציאה שלנו משוק המחשבים האישיים. בפעם הראשונה היה ליבמ מותג שכל אחד בעולם הכיר, THINKPAD היה המחשב האישי הטוב ביותר, אבל התחרות בשוק הייתה ולכן יצאנו מהשוק הזה – למרות שאנחנו אלו שבנינו אותו".

לסיכום אמר פלמיסאנו, כי "אנו צריכים לבנות מודל חדש של מנהיגות. מנהיג הוא אחד שרואה את העתיד ומנסה. אנחנו כמנהיגים צריכים להשפיע, לא להכתיב. צריך לדאוג לשיתופיות ושקיפות. אנשים רעבים לגישות חדשות, אלו עם החזון והאומץ יצליח. המובילים החדשים ייבחנו לא על ידי שרידה בסערה, אלא באמצעות שינוי המשחק. הזמן לפעול הוא עכשיו והדרך לפעול היא ביחד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים