ברט הרטמן, RSA: "בעתיד יהפוך המנמ"ר להיות מנהל של ספקים חיצוניים"

"ייתכן שהמנמ"ר יתמקד יותר בניתוח הצרכים של הארגון, קביעת מדיניות האבטחה של הארגון ובדיקת התמורה שמתקבלת מהספק החיצוני, ולא יתעסק בפרטים הטכניים של ההגדרות המקצועיות של כל גרסת תוכנה", אמר הרטמן, ה-CTO של RSA, בראיון לאנשים ומחשבים ● לדבריו, "לנו יש לנו קואליציה מאוד חזקה יחד עם השותפים הטבעיים שלנו סיסקו, VMware ו-EMC. אנחנו נתחרה מול שלוש קואליציות שיונהגו על ידי יבמ, אורקל ו-HP"

01/03/2011 16:28

"הטרנד שהיום קוראים לו מיחשוב ענן, היה קיים תמיד. דיברנו בעבר על Corba, דיברנו על Web Services, לימדנו EJB, אבל הכל תמיד זז לאותו כיוון של Distributed Computing, להביא את המידע מחוץ לדטה סנטר", כך אמר ברט הרטמן, ה-CTO של RSA, חטיבת האבטחה של EMC, בריאיון לאנשים ומחשבים שנערך במסגרת כנס RSA בסן פרנסיסקו.

אז למה פורץ הטרנד דווקא עכשיו בעוצמה שכזו? מה השתנה בשנתיים-שלוש האחרונות?
"מה שהשתנה היום זה התמחור הכספי. זה הפך להרבה יותר זול לנהל את הדטה סנטר שלך במקום מרוחק מאשר להחזיק אותו בעצמך. זה הפך הרבה יותר כלכלי להשתמש בשירותי מחשוב ב-SaaS. החיסכון הכלכלי תלוי היום בגדול הארגון שלך. ככל שיש לך ארגון קטן יותר אתה יכול לחסוך הרבה יותר כסף כאשר אתה עובד בתצורת ענן, במקום לבנות דטה סנטר מקומי. אני לא בטוח שפיתרון מיחשוב ענן ציבורי הוא אידיאלי לחברת ענק כמו וול-מארט למשל".

אתה מתכוון שהכל יעבור לענן ציבורי או לענן היברידי שחלקו מחוץ לארגון וחלקו בפנים?
"כבר היום אנחנו במצב של ענן היברידי. כל ארגון משתמש היום בהמון אפליקציות SaaS שונות, ולאט לאט יעברו עוד ועוד חלקים ואפליקציות מהדטה סנטר המקומי אל הענן. הכל ינוהל ויעבור בהתאם לחיסכון הכלכלי, הרגולציות, והורדת הסיכונים למידע שבענן. אבל רוב האפליקציות יעברו בסוף לענן חיצוני".

כולם יעברו לאותו ענן עולמי גדול? פתרונות ענן שאותם יפעילו אותם יצרני חומרה ותוכנה גדולים? או שאולי יהיו אינסוף ספקי ופתרונות ענן?
"אני לא מאמין שיהיה ספק מיחשוב ענן אחד בלעדי בעולם, אבל גם לא יהיו יותר מכמה שחקנים מרכזיים. אנחנו הולכים לכיוון של כמה קואליציות גדולות, שירכיבו מספר מאוד מצומצם של כמה פתרונות ענן גדולים".

איך תיראה מפת שוק הענן העתידית לדעתך?
"לנו יש לנו קואליציה מאוד חזקה יחד עם השותפים הטבעיים שלנו סיסקו, VMware ו-EMC. אנחנו קוראים לקואליציה הזו VCE. אנחנו נתחרה מול שלוש קואליציות שיונהגו על ידי יבמ (IBM), אורקל (Oracle) ו-HP. גם אנחנו וגם כל אחד מהם יוכל לספק את פתרון החומרה, הווירטואליזציה, והנטוורק – וכל אלמנט אחר – למיחשוב ענן".

מה חסר לכם בקואליציית הענן שלכם לעונת הקואליציות האחרות?
"אנחנו משקיעים היום המון זמן בדיבורים עם חברות טלקום, ISP, ספקיות תוכנה, אינטגרטורים ו-Service Providers כדי שיהיו חלק מהקואליציה שלנו. כדי להוסיף כמה שיותר יכולות מול השוק. הייתי אומר שאנחנו צריכים יותר אפליקציות, בוודאי מול קואליציה שבה נמצאת אורקל למשל. אבל לכל קואליציה יהיו את היתרונות הייחודים שלה".

אתה לא מזכיר את דל, מיקרוסופט ורד האט. באיזו קואליציה הן יהיו?
"אני מעדיף לעצור כאן את הספקולציות. אני חייב להיות זהיר לפני שהניחושים שלי לעתיד ייהפכו לנחלת הכלל. אני אומר שוב, לדעתי יהיו ארבעה מתחרים גדולים בשוק מחשוב הענן: יבמ, אורקל, HP ו-VCE".

וכאשר יתבצע המעבר לענן, איך ישתנה תפקידו של מנהל ה-IT של הארגון?
"אני מעריך שבמשך הזמן יהפוך מנהל ה-IT להיות יותר מנהל ספקים חיצוניים ופחות מנהל של עובדי IT בתוך הארגון שלו. הוא יעבור לנהל מיקור-חוץ ויצטרך פחות לבדוק מה עושים העובדים שלו במחלקה".

האם לא נצטרך בתוך הארגון אנשי מקצוע בתחום ה-IT? למשל מומחה לעבודה עם צ'ק-פוינט או מומחה טכני לעבודה עם כלי אבטחה אחרים?
"אנחנו עדיין לא יודעים אם מנהל IT יצטרך בעתיד להעסיק אנשים מקצועיים שיידעו לטפל בהגדות הפיירוול או שגם את זה יעשה עבורו ספק חיצוני. ייתכן שאנשים יתמקדו יותר בניתוח הצרכים של הארגון, קביעת מדיניות האבטחה של הארגון ובדיקת התמורה שמתקבלת מהספק החיצוני, ולא יתעסקו יותר בפרטים הטכניים של ההגדרות המקצועיות של כל גרסת תוכנה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים