דיווחים: מערכת ההפעלה הבאה של אפל תציע שיפורי אבטחה רבים

באפל, כך נראה, החליטו להשקיע בחיזוק פן אבטחת המידע, לאור ההערכה שהגידול הצפוי במכירות מוצריה יגרור אליה כותבי תוכנות זדוניות ● על פי מידע שהועלה לרשת על ידי בוחנים שקיבלו לידם את גרסת הקדם-בטה של המערכת, אמורה אפל להטמיע בגרסה החדשה של מערכת ההפעלה טכנולוגיה שתשתמש בכתיבה אקראית של תהליכים פעילים לזיכרון המחשב, כך שתוכנות חיצוניות יתקשו למצוא אותם ולנצל פגיעויות שונות

הגרסה הבאה של מערכת ההפעלה של אפל (Apple) למחשב מקינטוש, Mac OS X 10.7 – המכונה Lion ("אריה"), תרכז שיפורי אבטחה רבים, לצד הגדלה משמעותית של מספר התקני החומרה הנתמכים – כך עולה ממידע שהועלה לרשת על ידי בוחנים שקיבלו לידם את גרסת הקדם-בטה של המערכת. באפל, כך נראה, החליטו להשקיע בחיזוק פן אבטחת המידע, לאור ההערכה שהגידול הצפוי במכירות מוצריה יגרור אליה כותבי תוכנות זדוניות.

כחלק מתהליך המיטוב של אמצעי האבטחה המובנים במערכת ההפעלה, אמורה אפל להטמיע בגרסה החדשה של מערכת ההפעלה שלה טכנולוגיה שתשתמש בכתיבה אקראית של תהליכים פעילים לזיכרון המחשב, כך שתוכנות חיצוניות יתקשו למצוא אותם ולנצל פגיעויות שונות. כרגע מדובר על יישום השיטה עבור התקנים שבנויים במערכת, אך באפל בוחנים אפשרות ליישם אותה גם עבור תוכניות צד שלישי שמותקנות במחשב.

תהליך אבטחה נוסף שככל הנראה תכלול המערכת, הוא הפעלת יישומים ותהליכים כיישומים נפרדים – במצב שמכונה "ארגז חול", כך שקריסה של תוכנית או תהליך לא תוביל לקריסה של המערכת, ולא משנה מה הסיבה לקריסה. מעבר לכך, מצב זה גם יבטיח טיפול טוב יותר בזיכרון העבודה של המחשב וההקצאה שלו לתוכניות השונות.

כזכור, סטיב ג'ובס – מנכ"ל וממייסדי אפל, כבר הכריז שהגרסה הבאה של מערכת ההפעלה למקינטוש תכלול גם לוח הפעלת יישומים, שדומה לזה שמשולב במערכת ה-iOS של מכשירי ה-iPhone וה-iPad. תכונה נוספת עליה הכריז ג'ובס היא האפשרות להפעיל יישומים על מסך מלא ותמיכה במחוות מגע חדות.

לאחרונה הופיעו באתר הפרומו של מערכת ההפעלה החדשה גם מאפיינים נוספים, כמו שמירה אוטומטית של מסמכים, שמירת גרסאות, גרסה חדשה של תוכנת הדואר Mail וכן תכונה שמכונה Air Drop, שמאפשרת לשלוח קבצים ישירות לתיקיות הורדה של משתמשים אחרים.

כעת, לפי מידע חדש שדלף לרשת מאלו שכבר קיבלו לבדיקה את גרסת הסקירה החדשה, מתברר ש-Lion כוללת גם שיפורים נוספים. אחד מהם, למשל, הוא שיפור יכולות החיפוש והתצוגה של Finder – שכמו פריטים אחרים במערכת ההפעלה, קיבל עיצוב גרפי חדש שמזכיר גם הוא את iOS. תכונה אחרת היא שילוב תצוגות מהירות של קבצים מסוגים רבים במסגרת של חלונות צצים (Quick View), שיופיעו ברגע שמציבים את סמן העכבר מעל קובץ מסוים. ה-"אריה" יציע ככל הנראה גם תמיכה בטכנולוגיית TRIM לניהול והארכת חיים של כונני SSD ושילוב של אפשרות להמשיך להפעיל יישום שעומד להתרסק, או שאינו פועל היטב – כדי לאפשר לשמור עבודה.

מעבר לכך, החליטו באפל להוציא מהתקנת ברירת המחדל את קובץ הריצה של ג'אווה (Java) ושל יישום הווירטואליזציה Rosetta, שאפשר הרצה של תוכניות המיועדות למחשבי ה-Power PC הישנים יותר. עם זאת, משתמשים שירצו בכך, יוכלו להוריד באופן אוטומטי את קובץ הריצה של ג'אווה.

מערכת ההפעלה החדשה, Mac OS X 10.7, צפויה להגיע לשוק בסוף יוני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים