בכיר לשעבר באפל הודה: קיבלתי שוחד מספקים באסיה בשווי יותר משני מיליון דולרים

הבכיר, פול דיוויין, סיפק לאותם ספקים מידע שיוכל לסייע להם לזכות בחוזים מול ענקיות אלקטרוניקה בארצות הברית● המידע כלל, בין היתר, מסמכים חסויים של אפל, תחזיות לגבי קווי מוצרים שלה ומפות דרכים טכנולוגיות ● בתמורה, קיבל דיוויין "עמלת שוחד", משמע - אחוז מהחוזים שבהם זכו אותם ספקים

פול דיוויין, בכיר לשעבר באפל (Apple), הודה שלשום (ב') בקבלת שוחד בשווי 2.25 מיליון דולרים מספקים של החברה באסיה.

דיוויין הואשם בבית משפט פדרלי בסן חוזה בסעיפי הונאה מקוונת, קשירת קשר לביצוע הונאה והלבנת כספים.

על פי הודעת משרד המשפטים האמריקני, דיוויין, שעבד בחברה בשנים 2005-2010, הודה שקיבל שוחד מכמה ספקים אסייתיים שהיו תלויים בו במסגרת קשרי העבודה שלהם עם אפל. הוא סיפק להם מידע שיוכל לסייע להם לזכות בחוזים מול ענקיות אלקטרוניקה בארצות הברית. המידע כלל מסמכים חסויים עסקית של אפל, תחזיות לגבי קווי מוצרים של החברה, מפות דרכים טכנולוגיות, תמחירים עתידיים של מוצרים וצפי ליעדי המכירות שלהם, וכן נתונים מסווגים עסקית נוספים על אפל ועל שותפיה העסקיים. בתמורה, קיבל דיוויין "עמלת שוחד", משמע – אחוז מהחוזים שבהם זכו אותם ספקים.

במקביל לתביעה הפדרלית, אפל הגישה נגד העובד שלה לשעבר תביעה אזרחית עוד בשנה שעברה. דיוויין משוחרר כעת בערבות וגזר דינו צפוי בתחילת יוני. אם יורשע, הוא צפוי למאסר שעשוי להימשך עשרות שנים ולקנס של מאות אלפי עד מיליוני דולרים. משרד המשפטים לא מסר פרטים מדויקים על נסיבות ההודאה ופרטיה, כך שלא ניתן להעריך למשך כמה זמן דיווייין ייאסר.

החקירה נגד דיוויין החלה באפריל בשנה שעברה, לאחר שחוקרי החברה מצאו נתונים על מזימת ההונאה במחשבו הנייד. הוא נעצר באוגוסט האחרון, וזמן קצר לאחר מעצרו מצאו החוקרים הפדרליים בביתו קופסאות נעליים ובהן יותר מ-150 אלף דולרים במזומן.

דיוויין אינו הנאשם היחידי בפרשה. יחד עימו נעצר והואשם אנדרו אנג, עובד של מפעל Jin Li Mould מסינגפור. בכתב התביעה מופיעים שמות של ספקים נוספים ממפעלים שאפל עובדת עימם בסין ובטייוואן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים