רביב רז, יועץ מיחשוב: "ההשקעה ב-IT בעולם הרפואי בישראל פחתה בעשור האחרון"

"בניגוד לחו"ל, הרפואה הפכה לפחות אטרקטיבית עבור ספקיות ה-IT בארץ", אמר רז, יועץ מיחשוב בכיר בעולם הרפואה ● לדבריו, השקעה בתחום יכולה לייעל את מערכות הבריאות, לשפר את איכות הטיפול ולהציל חיים ● בועז מלמד, מנמ"ר משרד הבריאות, הציג פרויקטי IT שמבצע המשרד בימים אלה ואמר, כי "בניגוד לדברי רז, אנחנו דווקא כן מתקדמים במערכות מידע בעולם הרפואה"

"המיחשוב הרפואי חווה נסיגה בכמות ההשקעות בו. בעבר, היקף ה-IT ברפואה עמד על 25% מכלל המיחשוב, ואילו כיום הוא עומד על 10%-12%. יש לשנות מצב זה. על ישראל לשוב ולהיות בחזית ההשקעה בתחום", כך אמר רביב רז, יועץ מיחשוב בכיר בעולם הרפואה.

רז דיבר בפתח כנס Smart Doctor – הוועידה השנתית לרפואה מקוונת ומערכות מידע רפואיות. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך הבוקר (ד') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות מקצוענים מהתחום. רז הנחה את הכנס יחד עם יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

"העולם הרפואי הפך לפחות אטרקטיבי עבור ספקיות ה-IT בארץ", אמר רז. "זאת, בעוד שבעולם יש פריחה אדירה בתחום". כך, הוסיף, "בעבר הובילה ישראל בתחום מיחשוב המערכות הרפואיות הקליניות ובאינטגרציה ביניהן – ולא עוד. כיום, בחלק מארגוני הבריאות בארץ אין מערכות קליניות אחידות". לדבריו, "העדר ההשקעה בתחום נותן אותותיו גם בתחום איוש תפקידים, שרבים מהם לא מאוישים בפועל". הוא ציין, כי השקעה בתחום יכולה לייעל את מערכות הבריאות, לשפר את איכות הטיפול ולהציל חיים.

המטרה: מיחשוב חדרי המיון עד 2013

איתן מלמד, מנמ"ר משרד הבריאות, הציג שלושה פרויקטים הנעשים במשרד, במסגרת תפיסתו של מנכ"ל המשרד החדש, רוני גמזו, שלפיה יש להביא לשיפור איכות הרפואה בישראל כתלויה במערכות מידע. הפרויקט הראשון שהציג מלמד הוא רפואה מתמחשבת. המטרה, אמר, היא למחשב את חדרי המיון עד 2013, "שבמהלך האשפוז יטפלו בחולים על בסיס מידע דיגיטלי, שהטפסים יהיו ממוכנים, וכל קשר בין בתי החולים וקופות החולים יהיה ממוחשב. הדבר יביא לעליית מדרגה בבתי החולים במערכות הקליניות ולשיפור הטיפול".

איתן מלמד, מנמ"ר משרד הבריאות. צילום: קובי קנטורפרויקט שני שציין הוא שיתוף מידע בין גורמים במערכת הבריאות. "נקים מערכת שתביא לשיתוף בין בתי החולים ובין עצמם, ביניהם ובין קופות החולים", אמר. "המטרה היא למנוע מצב שקיים כיום של חוסר שיתוף במידע, של הצורך בקיום בדיקות כפולות למטופלים, ועוד".

הפרויקט השלישי הוא רחל"י (ר"ת רשומת חיסונים לאומית). מטרתו, לדברי מלמד, היא לאגד במאגר נתונים מרכזי אחד את כל הנתונים על כל החיסונים שמקבלים ילדי ישראל מהולדתם ועד כיתה י'.

"בניגוד לדברי רז, אנחנו דווקא כן מתקדמים במערכות מידע בעולם הרפואה", סיכם, "ואם נשתף את המידע – נהיה המתקדמים ביותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים