ד"ר איב ביטון, מדטריקס-שר"ן: "העתיד – רפואה בתוך הבית"

"הכוונה שלנו היא לבנות מערכת שתנתח דפוסי התנהגות המתקבלים מחיישנים: האם המטופל היה בשירותים כל עשר דקות, או לחילופין, לא פתח את המקרר במשך שלושה ימים. אז ייצור עם המטופל קשר נציג שירות לקוחות לבירור, ולאחר מכן תיערך שיחת ועידה בווידיאו עם הרופא הרלוונטי", אמר ד"ר ביטון, מנכ"ל מדטריקס-שר"ן, שדיבר בכנס Smart Doctor, הוועידה השנתית לרפואה מקוונת ומערכות מידע רפואיות ● רס"ן ד"ר אבירם וייס ממפקדת קצין רפואה ראשי, וסילבי בורודטי מקופת חולים לאומית, הציגו את המערכת לניהול שירותי רפואה אזרחיים לחיילים

"עולם הרפואה העתידי יהיה כזה שיטפל באוכלוסייה המבוגרת, בחלקה מהבית, לצד טיפול ברפואה מונעת, בשל התועלות הטמונות בה", כך אמר ד"ר איב ביטון, מנכ"ל מדטריקס-שר"ן, שדיבר בכנס Smart Doctor, הוועידה השנתית לרפואה מקוונת ומערכות מידע רפואיות. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') במרכז הכנסים אבניו, קריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות מקצוענים מהתחום. את הכנס הנחו רביב רז, יועץ מיחשוב בכיר בעולם הרפואה, ויהודה קונפורטס, עורך ראשי אנשים ומחשבים.

הקבוצה שבראשותו, אמר ד"ר ביטון, מספקת שירותים רפואיים שונים, ובתוכם רפואה מקוונת. הוא הציג שילוב של טלרפואה במסגרת הטיפול הניתן. בין השירותים המקוונים אותם ציין ד"ר ביטון, הוא מנה את רופא און ליין. המדובר לדבריו ב"ייעוץ טלפוני ושיחות וידיאו אינטרנטיות של רופאים מומחים, המספקת להם נגישות גבוהה, עם ערך מוסף אמיתי ללקוח". הוא הוסיף כי השירות נבדק בשאלוני משוב ומקבל ציון גבוה מדי חודש. במסגרת השירות, ציין, יש אפשרות לקבלת הפניה למיון, מרשם תרופות הנפקת תעודות מחלה במייל.

שירותים נוספים אותם ציין ד"ר ביטון, הם ייעוץ להנקה און ליין, עם אחיות מוסמכות, מוקדי ייעוץ תרופתי, המספקים הכוונה ותמיכה, ולווי ואימון רפואי. הוא ציין את שירותי הרפואה המקוונת שהחברה פיתחה עבור שירותי בריאות כללית, ואמר כי בדרך זו המידע יותר מונגש, ומהמטופלים נחסכת הטירחה של יציאה מהבית.

רס"ן ד"ר אבירם וייס, ראש מנהלת CPR, מפקדת קצין רפואה ראשי. צילום: קובי קנטור"העתיד הולך לכיוון הרפואה בתוך הבית, בייחוד בקרב מבוגרים", סביכם ד"ר ביטון, "העולם הולך לכיוון של חיישנים ביתיים, ואנו שותפים לפרויקט המתוקצב על ידי האיחוד האירופי. הכוונה שלנו לבנות מערכת שתנתח דפוסי התנהגות המתקבלים מהחיישנים: האם המטופל היה בשירותים כל עשר דקות, או לחילופין, לא פתח את המקרר במשך שלושה ימים. אז ייצור עם המטופל קשר נציג שירות לקוחות לבירור, ולאחר מכן תיערך שיחת ועידה בווידיאו עם הרופא הרלוונטי".

רס"ן ד"ר אבירם וייס, ראש מנהלת CPR, מפקדת קצין רפואה ראשי, וסילבי בורודטי, מנתחת מערכות, אגף מערכות מידע, קופת חולים לאומית, הציגו את המערכת לניהול שירותי רפואה אזרחיים לחיילים.

מערכת ה-IT, אמרו, מנהלת את שירותי הרפואה שמקבלים החיילים המשרתים בקריה ובתל השומר. שירותי הרפואה לחיילים באים מקופות החולים האזרחיות, במיקור-חוץ. הפרויקט עלה לאוויר לפני שבועות אחדים.

סילבי בורודטי, מנתחת מערכות, אגף מערכות מידע, קופת חולים לאומית. צילום: קובי קנטורלדברי ד"ר וייס ובורודטי, פרויקט "אביב", מיקור-חוץ של שירותי הרפואה לחיילים המשרתים בבסיס המטכ"ל ובתל השומר, החל בראשית השנה. לצורך מימושו, הסבירו, נדרשה הקמת מערכת IT שתתמוך בניהול ובהעברת המידע בין חיל הרפואה וקופות החולים שמספקות שירותי רפואה לחיילים. קופת חולים מאוחדת מספקת שירותי רפואה למשרתי בסיס הקריה וקופת חולים לאומית מספקת שירותי רפואה למשרתי בסיס תל השומר.

הם סיימו בציינם כי בשלב השני של הפרויקט, שיעלה לאוויר במאי השנה, יורחבו הממשקים בין חיל רפואה ושתי קופות החולים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים