יבמ חשפה מערכת אנליטית ופורטל רפואי שפותחו במעבדת המחקר שלה בחיפה

הפורטל כולל מגוון רחב של אופציות להרחבת מעורבות המטופל בניהול הפרופיל הרפואי שלו ואספקת שירותים מתקדמים המונעים חשיפה לסיכונים של תגובות בין תרופתיות ● ירדנה פרס, מנהלת תחום מדעי החיים והבריאות במעבדת המחקר של יבמ בחיפה, ציינה, כי "רוב המטופלים במערכות בריאות אינם נהנים מגישה למידע בהיקף הזמין לרופאים"

יבמ (IBM) חשפה בתערוכת CEBIT, המתקיימת בימים אלה בלאס-ווגאס, מערכת אנליטית ופורטל רפואי, המיועד לחולים ולרופאים כאחד, שפותחו במעבדת המחקר שלה בחיפה, בשיתוף עם עמיתיהם במעבדות יבמ בסין ועם בית חולים אוניברסיטאי בקוריאה.

הפורטל כולל מגוון רחב של אופציות להרחבת מעורבות המטופל בניהול הפרופיל הרפואי שלו ואספקת שירותים מתקדמים המונעים, בין השאר, חשיפה לסיכונים של תגובות בין תרופתיות. החולים המשתמשים בפורטל יכולים לשלוח ולקבל התראות לגבי בעיות רפואיות, כמו גם לבחון את הפרופיל הגנטי שלהם, במטרה להתאים את מינון התרופות למאפיינים המיוחדים לכל חולה.

החוקרים של יבמ הסבירו, כי חלקים גדולים של המידע הרפואי שאותו מאתרים מטופלים באינטרנט הם, במקרים רבים, לא רלוונטיים או לא אמינים, ומותירים אותם מבולבלים ולחוצים. לדבריהם, מערכת העצמת החולים של יבמ עושה שימוש בכלי ניתוח אנליטי על מנת לאסוף נתונים ממקורות מידע פתוחים לשימוש הציבור, תוך התחשבות בהיסטוריה הרפואית של החולה, ומציעה מידע הנדרש לתמיכה בהחלטות הרפואיות שאותן הם מקבלים, באופן המתאים ביותר.

ירדנה פרס, מנהלת תחום מדעי החיים והבריאות במעבדת המחקר של יבמ בחיפה, ציינה, כי "רוב המטופלים במערכות בריאות אינם נהנים מגישה למידע בהיקף הזמין לרופאים, דוגמת עדכונים לגבי חלופות טיפול או אזהרות חדשות של ה-FDA. רופאים, מצידם, אינם מקפידים תמיד לשתף את החולים במידע או להתעדכן בנתונים אישיים של החולים, דוגמת הרגלי אכילה או ניטור לאורך זמן של נתונים ובדיקות. התמונה החלקית הזאת מגבילה את רמת הטיפול שאותו יכולים הרופאים להציע ואת איכות הטיפול שאותו יכולים חולים להבטיח לעצמם באמצעות התנהלות יום יומית נכונה יותר". לדבריה, "מערכת העצמת החולים של יבמ משלבת את העולמות האלה ומביאה מידע חשוב לשני הצדדים".

בסיס הנתונים לגבי תגובות בין תרופתיות, המשולב במערכת החדשה של יבמ, מאפשר לחולה המשתמש בתרופת מרשם ומעוניין ליטול תרופה נוספת הנמכרת מעל הדלפק לבדוק בעצמו את האינטראקציה האפשרית בינה לבין התרופה שבה הוא כבר משתמש ולהימנע מבעיות העלולות להתעורר עקב סתירה ביניהן. בנוסף, מציעה המערכת מארג רשתות חברתיות של רופאים וחולים, המניח תשתית לאפשרות תקשורת בין חולים לחולים אחרים הסובלים ממחלות דומות. המערכת של יבמ אינה קשורה לארגון בריאות אחד או למקור מידע אחד: התבססות על תקנים פתוחים מאפשרת לשלב בה נתונים מתוך מאגרי רשומות רפואיות, מכשירים רפואיים, חיישנים או דו"חות אחרים.

השירות האנליטי שמציעה המערכת עשוי לצמצם עלויות טיפול רפואי ולשפר את רמת הבטיחות. שילוב נתונים רפואיים ונתוני רשת חברתית ממגוון מקורות מאפשר לחולים אינטראקציה משופרת עם אנשי המקצוע המטפלים בהם, כמו גם עם חולים נוספים.

מיבמ נמסר, כי המערכת מבטיחה הגנה על פרטיות המשתמשים והסודיות הרפואית, כאשר כל משתמש יכול לקבוע את רמת החשיפה של הפרופיל האישי שלו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים