תוכן שיווקי

איתי שטרן – מנהל חטיבת התוכנה באומניסיס: "שנת 2010 היתה השנה של גירסת SharePoint 2010 וחדירת המדיה החברתית לעולם העסקים"

03/03/2011 15:05

“שנת 2010 היתה בסימן גירסת SharePoint 2010  של מיקרוסופט”, אומר איתי שטרן, מנהל חטיבת התוכנה באומניסיס. "2010 החלה בציפיה של השוק לגירסה החדשה. השקתה של הגירסה החדשה והתכונות המשמעותיות אותן היא מספקת, בעיקר בתחומי המדיה החברתית וניהול הידע, יצרה דינמיקה גבוהה מאד של מיזמים חדשים ופרויקטים בתחום SharePoint 2010. אנו מבצעים כיום פרויקטים בקרב שורה ארוכה של לקוחות ובהם 888, ECI, Audiocodes,הבנק הבינ"ל, Clicksoftware, ורבים נוספים".

שטרן מציין כי ציון דרך נוסף ב-2010 היה הכללת התכונות של המדיה החברתית ב-SharePoint, דבר שמהווה נקודת ציון חשובה במעבר של הרשתות החברתיות מאפליקציות ביתיות לאפליצקציות ארגוניות. "אנו זיהינו את הצורך הזה אצל לקוחותינו ומיקדנו מאמצים רבים בתחום המו"פ, המתודולוגיה, השיווק והמכירות בתחום זה. הדבר הביא ליצירת OmniNet – תוכנה ארגונית המאפשרת לחברות וארגונים להקים מיידית רשת חברתית-מקצועית לעובדי הארגון. הרשתות מיועדות הן להידוק הקשר בין עובדי הארגון והן לשימור וקידום הידע המקצועי שנצבר ע"י העובדים. OmniNet הותקנה כבר בהצלחה ב-888 והתחלנו כבר שני פרויקטים נוספים במוסד פיננסי גדול ובחברת תוכנה גדולה".

שטרן מציין כי בעידן שבו הכל קורה ברשת, ומי שלא שם – לא קיים, הפכו הרשתות החברתיות למדיה מספר 1 להעברת מסרים שיווקיים, מקצועיים וחברתיים במהירות, בקלות ובנגישות מדהימה. מספר המשתמשים ברשתות חברתיות הוא עצום ועולה על כל דמיון, ובעיקר – עולה מיום ליום. מנהל חטיבת התוכנה באומניסיס מציין כי באמצעות OmniNet יכול הארגון לנהל ולשתף בידע ובמידע המקצועי כל גורם בארגון, להציג מידע רלבנטי למשתמש מסויים מכלל הרשת, לשתף מידע באמצעות קהילות מקצועיות / פרויקטאליות / ארגוניות או חברתיות, וכמובן להעביר מסרים, מסמכים, פרטי מידע מועדפים ועוד.

"הקשרים המקצועיים והאישיים, ה-networking, הם כיום בסיס מרכזי לקידום אישי ומקצועי, וליצירת קשרים עסקיים, והדבר חשוב ביותר לא רק מבחינה אישית, אלא גם מבחינה ארגונית", אומר שטרן. "בארגונים קיימים 'איים' של ידע ומומחיות, והקשרים בין העובדים מוגבלים במקרים רבים רק לחברים באותו צוות. המטרה שלנו, ביצירת OmniNet היתה להרחיב את שיתוף הפעולה בין העובדים, לאתר בקלות מומחים בארגון,לתרום אחד לשני ידע ומומחיות וגם ליצור גיבוש חברתי ולפתח את התרבות הארגונית, דבר שהוא לא פחות חשוב להצלחת הארגון".

כל חבר ברשת הארגונית המבוססת על OmniNet בונה לעצמו דף פרופיל בו הוא מנהל את המידע המקצועי והאישי שלו.  הרשת עצמה מורכבת מסוגים שונים של קהילות, בהן מתקיים שיתוף ידע ומידע בין האנשים השונים. "ישנן קהילות שהן חוצות ארגונים וחשוב שיהיה שיתוף פעולה ושיתוף בידע בין חבריהן" אומר שטרן "לדוגמא –  קהילת מנהלי הפרויקטים, מעצבים,מנהלי מוצר ועוד".

קהילות אחרות בארגון, שהודות ל-OmniNet יכולים חבריהן לשתף פעולה, הן קהילות פרוייקט המבוססות על פרוייקט מקצועי בארגון, המשותף למספר רב של  משתמשים ומשקף תהליכי עבודה ארוכי טווח. קיימות גם קהילות ארגוניות המשקפות היררכיה ארגונית ונועדו לייעל את תהליך שיתוף המידע, הידע ותהליכי העבודה של המחלקות והצוותים השונים בארגון, תוך דגש על היכרות אישית טובה יותר וחווייתית יותר, כדוגמת קהילת מחלקת השיווק, מחלקת הייצור, מחלקת הפיתוח וכיוצא באלה.

וכמובן – קהילות חברתיות המאתרות אנשים בארגון בעלי תרבות פנאי זהה ומכנה משותף חברתי, להגברת תחושת השייכות, יצירת קשרי עבודה לא פורמליים, והגברת תחושת שביעות הרצון ממקום העבודה.

אירועים קרובים