גוגל הסירה יישומים נגועים בנוזקות משוק האנדרואיד

בניגוד לאופן בו נוהגת אפל בחנות היישומים שלה, גוגל סומכת על משתמשי האנדרואיד שיצביעו על יישומים שעובדים בניגוד למדיניות שלה ● קספרסקי דיווחה, כי אחת הנוזקות מנסה לאסוף מידע על המשתמש ועל רכיבי המכשיר שלו - ולהטעין את הנתונים מרחוק על גבי שרת ● ענקית החיפוש אמנם אישרה שהסירה כמה יישומים משוק האנדרואיד, אך לדבריה זה היה בשל הפרה של המדיניות שלה

אחד מכמה פנים. אנדרואיד

גוגל (Google) אישרה שהסירה כמה יישומים משוק האנדרואיד (Android), לדבריה, בשל הפרה של המדיניות שלה. ענקית החיפוש סירבה למסור בכמה יישומים מדובר. על פי מדיניות השוק למפתחים על גבי אנדרואיד, אסורה הפצת נוזקות. אף על פי כן, חברות האבטחה זיהו 50 יישומים מבוססי אנדרואיד, שהיו נגועים בנוזקות ושהפיצו אותן.

"באגים ישנים עושים קאמבק", דיווח המשתמש בעל הכינוי "Lompolo" באתר Reddit. אחת מחברות האבטחה כינתה את הנוזקה שהתגלתה DroidDream. ענקית האבטחה הרוסית קספרסקי (Kaspersky), דיווחה, כי הנוזקה מנסה לאסוף מידע על המשתמש ועל רכיבי המכשיר שלו, לרבות זיהוי המספר הקטלוגי של המוצר, סוגו, שפתו, ארץ מוצאו וזיהוי המשתמש (userID) – ואז לקחת את הנתונים ולהטעינם מרחוק על גבי שרת.

בניגוד לאופן בו אפל (Apple) נוהגת בחנות היישומים שלה, גוגל סומכת על משתמשי האנדרואיד שיצביעו על יישומים שעובדים בניגוד למדיניות שלה. יישומים שדווחו כמה פעמים כבעייתיים, נבדקים על ידי אנשי מעבדות גוגל, שמסירים אותם במידה ויש צורך. יצוין, כי מערכת ההפעלה של גוגל עוצבה כך שיש לבקש רשות מהמשתמש לפני שהיישום יכול לגשת למידע שלו. האם המשתמשים מודעים לאפשרות הזו, נכתב בעיתונות הטכנולוגית, זו שאלה שנותרת פתוחה.

סימנטק (Symantec) מסרה, כי כמה מהנוזקות שעל גבי אנדרואיד, כגון Android.Geimini ו-Android.Pjapps, נראו בכמה חנויות יישומים לא רשמיות. לדברי ענקית האבטחה, יוצרי הנוזקות מחברים בין יישומים פופולריים חופשיים, ובין נוזקות שמטרתן לגנוב מידע. סימנטק העריכה, כי הנוזקות הורדו יחד עם הורדת היישומים, בין 50 אלף ל-200 פעמים.

גוגל סירבה להתייחס לשאלת העיתונות הטכנולוגית בארה"ב, האם ידוע לה על גניבת מידע או נזק אחר שנגרם למשתמשי אנדרואיד, בשל הנוזקה האחרונה שדווחה.

באוגוסט 2009 גוגל מסרה לרשויות בארה"ב, כי כ-1% מהיישומים המועלים בשוק האנדרואיד, הוסרו על ידה. "לא כולם בהכרח בשל הימצאות נוזקות בהם, אלא לעיתים בשל הפרת מדיניות". גוגל גם סירבה למסור האם הנתון השתנה בחלוף שנה וחצי. אז מספר יישומי האנדרואיד עמד על 6,000, וכיום הוא עומד על 270,000.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים