גרטנר מעדכנת את התחזית מטה: משלוחי המחשבים האישיים יצמחו השנה ב-10.5% בלבד

האנליסטים של החברה צופים, כי משלוחי המחשבים האישיים יסתכמו ב-2011 ב-387.8 מיליון יחידות - תחזית הנמוכה ב-15.9% מההערכות הקודמות שפרסמה גרטנר ● ב-2012, על פי החברה, תירשם עליה של 13.6% במשלוחי המחשבים האישיים ל-440.6 מיליון יחידות - 14.8% פחות מהתחזית הקודמת

גרטנר (Gartner) עדכנה כלפי מטה את תחזית משלוחי המחשבים האישיים ל-2011 ו-2012. הסיבה לכך היא, כי הביקוש להם צפוי להיחלש.

האנליסטים של החברה צופים, כי משלוחי המחשבים האישיים יסתכמו ב-2011 ב-387.8 מיליון יחידות – עליה של 10.5% לעומת 2010. תחזית זו נמוכה ב-15.9% מהתחזית הקודמת שפרסמה גרטנר. עוד עולה מהתחזית הנוכחית, כי ב-2012 תהיה עליה של 13.6% במשלוחי המחשבים האישיים. אלה יעמדו בשנה הבאה על 440.6 מיליון יחידות. תחזית זו נמוכה ב-14.8% מתחזית הצמיחה הקודמת שפרסמה החברה בנוגע לשנה הבאה.

על פי האנליסטים, תחום המחשבים הניידים היווה מנוע צמיחה פעיל בשוק המחשבים האישיים במהלך חמש השנים האחרונות, עם ממוצע צמיחה שנתי שעמד על רמה של 40%. במהלך חלק ניכר מתקופה זו, נותרו המחשבים הניידים הפלטפורמה הנבחרת על ידי צרכנים שביקשו להכניס את האינטרנט לחייהם הפרטיים. עם זאת, עקב התפשטותם של מודולי Wi-Fi מוזלים, המוטמעים במגוון מכשירים ניידים אחרים, הפכה הגישה לאינטרנט אפשרית עבור הצרכן ללא צורך במחשב.

"התוצאות משקפות ירידה ברמת הצמיחה במספר היחידות לטווח הקצר, ומבוססות על צפי להיחלשות הביקוש למחשבים אישיים מצד הצרכן הפרטי", אמר ראנג'יט אטוואל, מנהל מחקר בגרטנר. "היחלשות זו מיוחסת באופן ניכר לצפי לחולשה בשוק המחשבים האישיים בסין, אולם גם לירידה כללית בהתלהבות הצרכנים ממחשבים ניידים".

"בניגוד למה שסברנו בעבר, בשלב זה איננו צופים שצרכנים ירכשו מחשבים אישיים נוספים על אלה שכבר יש להם, בעיקר עקב ההתלהבות ממכשירים ניידים אחרים, כמו ה-iPad וטאבלטים אחרים – ובמיוחד בקרב שווקים מפותחים", אמר ג'ורג' שיפלר, מנהל מחקר בגרטנר. "אנחנו סבורים כעת, כי הצרכן יעדיף להאריך את משך חיי המחשב האישי שכבר נמצא בבעלותו, בעודו מאמץ טאבלטים ופלטפורמות ניידות אחרות כמכשירים הניידים העיקריים". מעל לכל, ציין, "אנחנו צופים בשלב זה, כי תחום המחשבים האישיים הביתיים יהווה פחות מ-10% בממוצע מסך הצמיחה השנתית בשווקים מפותחים מ-2011 ועד 2015".

גרטנר חוזה, כי השוק העסקי צפוי להמשיך ולהציג צמיחה דו-ספרתית ב-2011 ו-2012, בעוד המחשבים האישיים המתיישנים מוחלפים על ידי ארגונים בכל העולם. "עם זאת, גם בשוק העסקי נחשבים מחשבי הלוח לחלופה עבור המחשב האישי, ויכולים לעכב לפחות חלק מהחלפות המחשבים", ציין רפאל ואסקז, אנליסט בכיר בחברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים