תוכן שיווקי

לקראת Israel Asterisk | "מערכות טלפוניה קוד פתוח בשלות לתת מענה הן עבור חברות קטנות והן עבור ארגונים גדולים"

06/03/2011 14:30

חברת גטר טק מציינת את כניסתה לשוק התקשורת העסקית בישראל בכנס Asterisk Israel, שיתקיים ב-14.3.11, במתחם אבניו בקרית שדה התעופה. באירוע יחשפו פתרונות טלפוניית IP בקוד פתוח, טכנולוגיות חדשות, מוצרים של החברות המובילות בעולם, שיטות עבודה וסיפורי לקוח. "האירוע, שנערך בשיתוף פעולה עם חברת הקוד הפתוח Digium, ומנהלת קהילת Asterisk למרכזיות IP, הוא האירוע הראשון והגדול מסוגו בישראל", אומרים שי טנא – מנכ"ל קבוצת גטר טק, וחנוך פורת – מנהל תחום התקשורת בקבוצה.

"בכנס נראה שמערכות טלפוניה קוד פתוח בשלות לתת מענה הן עבור חברות קטנות והן עבור ארגונים גדולים", אומר טנא. לדבריו, הכנס יסייע לארגונים להבין שפתרונות על בסיס קוד פתוח אינם נופלים בפונקציונאליות, באיכות ובאמינות מפתרונות קנייניים. "המשתתפים בכנס יוכלו להיווכח שניתן להטמיע פתרונות שיחת ועידה בוידיאו בסכום של אלפי דולרים בודדים, במקום פתרון קנייני עליו יידרש הארגון לשלם עשרות אלפי דולרים", אומר פורת. לבסוף, אומרים השניים, הכנס הוא סוג של הפגנת עוצמה והוקרה לקהילת הקוד הפתוח המשגשגת בישראל. "פתרונות רבים, פרי פיתוח ישראלי, זוכים להכרה ופרסים, כמו הפתרון למרכזיות גדולות של חברת שטרודל, שזכה במקום ראשון ב-Astricon 2008".

מדוע החליטה גטר טק להיכנס לתחום?
טנא: "קבוצת גטר טק לא מסתפקת בצמיחה אורגנית אלא מחפשת הזדמנויות עסקיות. מצאנו כי קיים פער עצום בין מידת האימוץ של טכנולוגיות קוד פתוח בין שווקים מפותחים לישראל, ולכן החלטנו להיכנס לתחום התקשורת וה-VoIP; תחום שיש בו פתרונות יציבים בשלים זולים. על מנת לקצר את זמן ההגעה שלנו לשוק רכשנו את פעילותן של שתי חברות: וסטי-קום ו-Semaphore".

מהן לדעתך הסיבות לפער באימוץ טכנולוגיות קוד פתוח?
חנוך פורת, מנהל תחום טלקום בחברת גטר טק טנא: "הסיבה המרכזית היא רתיעה מאימוץ טכנולוגיות שנתפשות כחדשות; ארגונים מעדיפים לאמץ אותן בשלבים בוגרים יותר, ושהחברות המפתחות יתגלחו על הזקן של לקוח אחר. סיבה שנייה – יש נטייה ברורה דחיית השקעות וכיבוי שריפות. במילים אחרות, האחראים בארגון מעדיפים לחכות שמערכת הטלפוניה תקרוס לפני שהם יתפנו לבדוק אפשרות לטכנולוגיות חדשות בתחום. סיבה שלישית – יש אגדה או שמועה שבמערכות טלפוניה קוד פתוח אין ממשקים הולמים לשילוב Outlook, Exchange וכו'; זו כמובן טעות גדולה – העובדה היא שהממשקים של פתרונות קוד פתוח למערכות חיצוניות טובים לא פחות מכל מערכת קניינית אחרת. סיבה רביעית – באופן מסורתי תחום הטלפוניה לא היה חלק ממערך המחשוב של הארגון ולכן המנמר לא היה לקוח של מע הטלפוניה ולא הבעלים שלה. האימוץ האיטי מוסבר אף על ידי מלחמה פנימית שמתנהלת בתוך הארגונים לגבי אחריות ובעלות על תחומים ותקציבים. הכוונה היא שמערכות הטלפוניה המסורתיות נרכשו ותוחזקו לרוב בידי מנהלי אחזקה בארגונים או רכש. אבל בשנים האחרונות אנו רואים יותר ויותר השתלבות תחום הטלפוניה כחלק ממערך המחשוב של הארגון, וזה יוצר מחלוקות.

אגב, לנו בגטר טק זה נראה כמו סיפור מוכר. במשך שנים מכונות הצילום היו חלק ממערכי התחזוקה והרכש של הארגון, אבל מאז שצילום המסמכים החל להשתלב ברשת הארגונית – החלה האחריות לעבור לידי המנמ"ר בארגון. בכל מקרה, תהליך הקליטה של מערכות טלפוניית IP בארגונים אינו ניתן לעצירה; הטלפוניה הופכת לחלק ממערך המחשוב של הארגון והמנמ"רים הם אלו שמקבלים לידיהם את האחריות על פתרונות אלו. אני מעריך שבתוך שנתיים מרבית הארגונים יאמצו מערכות קוד פתוח במרכזיית הטלפונים. חלק מהארגונים יחליפו את התשתית הקיימת כולה וחלק יבנו על התשתית הקיימת פתרונות שפועלים על בסיס קוד פתוח. היתרון הוא שבמערכת קוד פתוח ניתן להוסיף פונקציונאליות מכל יצרן, או לתפור תוספות על ידי בית תוכנה חיצוני. ארגון אף יכול למשל, להוסיף למערך שלו סניף חדש שכולל 100 טלפונים חדשים; בקוד פתוח אין צורך בתשלום עבור רישיונות".

אירועים קרובים