תוכן שיווקי

כנף – כלל ניהול פיננסים בע"מ מיישמת מערכת בינה עסקית מבית QlikView

06/03/2011 14:59

מאת ניר אברון, מנהל מרקום, QlikView

כנף הינה חברת בת של כלל ביטוח מקבוצת כלל אחזקות עסקי ביטוח. קבוצה כלל הינה אחת מקבוצות הביטוח והפיננסים הגדולות בישראל בניהול נכסי חיסכון ארוך טווח. כזרוע ההשקעות של הקבוצה אחראית כנף על ניהול נכסי ההשקעות של הקבוצה בהיקף של מעל 100 מיליארד שקל הכוללים את כספי העמיתים של כלל ביטוח (ביטוחי מנהלים, כספי פנסיה וגמל) וכספי הנוסטרו.

אחד מהאתגרים העסקיים של אגף הבקרה בכנף היה התמודדות עם חוסר מידע עדכני ושוטף על הגבייה וניהול  שוטף של העמלות המשולמות לבנקים ולברוקרים בארץ ובחו"ל, לצורך הפקת דו"חות ניהוליים להנהלת החברה, בדיקת עמידה בהנחיות רגולטוריות וכן למעקב אחרי העמידה של הבנקים והברוקרים בהסכמי העמלות. בנוסף, מאחר וכנף מנהלת לצד כספי העמיתים גם את כספי הנוסטרו של החברה נדרשה הפרדה מוחלטת ומידור מלא בין שתי הסביבות שכלל בין השאר מערך הרשאות מתאים, צרכים שונים וסט דיווחים שונה ועצמאי לכל תחום.

מנהל הבקרה של כנף, עמיר יפת, מספר: "המידע מהבנקים ומהברוקרים התקבל בפורמט וברזולוציה שונה מכל גוף ונדרשה עבודה ידנית  שהסתכמה בשעות אדם רבות וזמן מבוזבז לצורך איסוף והצגת הנתונים. מדי חודש נאלצנו להשקיע זמן רב בהכנת הדו"חות הניהוליים ובסופו של דבר הדו”חות שהופקו למנהלים כללו טבלאות EXCEL ודו"חות 'שטוחים' שקשה היה לקבל מהם תמונה מלאה ואיתור מגמות וניתוחים סטטיסטיים. כמו כן הדו"חות לא הציפו חריגים והיה קושי להשתמש במידע  ככלי תומך החלטה".

כנף – כלל ניהול פיננסיםכנף  נדרשה למצוא פתרון מערכתי, שניתן יהיה להטמיע ב-Time To Market קצר ככל האפשר, מבלי להיכנס לפרויקט ארוך ומורכב, מבלי להשקיע משאבים במחסני נתונים יקרים ואפיונים ארוכים, ובכל זאת לשלוף את המידע ממקורות המידע המגוונים שמגיעים מהגורמים החיצוניים והפנימיים בחברה.

לאחר בחינת מספר חלופות, החליטה כנף ליישם את פתרון הבינה העסקית (BI) של QlikView. הפתרון יושם ע"י QlikView ישראל. ובתוך כ-15 ימי עבודה, הוקם מודל עסקי ופתרון חכם למשתמשים העסקיים של כנף ולהנהלת החברה, המאפשר למשתמשים העסקיים לנתח ולתחקר את הנתונים ולהשיג את תובנות עסקיות שלא היו ניתנות  להתקבל לפני יישום המערכת.

"במערכת החדשה, כל מנהל מקבל את הנתונים שהוא מורשה לראות ע"פ תחום פעילותו והמנכ"ל מקבל תמונת מצב כוללת בפרוט של מגמות ובקרות שונות וכל זאת בטווח זמנים קצר ובסמוך מאוד לסיום התקופה המדווחת. כיום ניתן לנתח את הנתונים עד רמת התנועה הבודדת וכל זאת בקליקים בודדים!", אומר מנהל הבקרה בכנף. "QlikView אפשר לקבל פתרון אינטליגנטי להצגת מידע להנהלה של החברה וגם נתן לנו עצמאות בפיתוח, גמישות לשינויים ויכולות Analysis נהדרות. הנתונים הפכו להיות זמינים ובהישג יד, דבר שלא היה אפשרי לפני כן".

התועלות מה-QlikView החלו להגיע אחרי זמן קצר. כנף יצרה מנגנון בקרה שהביא להצפת חריגים ומעקב צמוד אחר גביית העמלות ומניעה של חיובים עודפים אל מול הסכמי העמלות.עובדים שלפני הכנסת המערכת לא היו נגישים  למידע, מקבלים היום גישה קלה לנתונים ע"י גישה ישירה למערכת ובקבלה/ "דחיפה" של דוחות בדוא"ל.

אתר החברה

אירועים קרובים