הכנסת תדון הבוקר במחסור המחריף בכוח אדם בהיי-טק

במהלך הדיון, שיתקיים בוועדת המשנה לתעשיות ההיי-טק של הכנסת, יציג ח"כ רוברט אילטוב נתונים עדכניים שמהם עולה, כי לענף ההיי-טק בישראל חסרים כיום אלפי מהנדסים ומדענים וכי יש קושי חמור לגשר על הפערים ● הוא יבקש מהממשלה לקדם במהירות את יישום השינוי בחוק חיילים משוחררים, שקובע שהמדינה תממן שכר לימוד ומחייה לחיילים משוחררים, בעיקר מהפריפריה, שיפנו ללמוד את מקצועות המחשב באחד המוסדות האקדמיים

ועדת המשנה של הכנסת לקידום תעשיות ההיי-טק, בראשותו של ח"כ רוברט אילטוב, תקיים הבוקר (ב') דיון על המחסור המחריף בכוח אדם הנדסי ומדעי בענף ההיי-טק. ח"כ אילטוב, שיזם את הדיון, יציג במהלכו בפני חברי הוועדה נתונים עדכניים שמהם עולה, כי לענף ההיי-טק בישראל חסרים כיום אלפי מהנדסים ומדענים וכי יש קושי חמור לגשר על הפערים.

הוא יבקש מהממשלה לקדם במהירות את יישום השינוי בחוק חיילים משוחררים, שעלה לדיון במסגרת דיוני התקציב. על פי השינוי, המדינה תממן שכר לימוד ומחייה לחיילים משוחררים, בעיקר מהפריפריה, שיפנו ללמוד את מקצועות המחשב באחד המוסדות האקדמיים. להערכת ח"כ אילטוב יישום התיקון לחוק יזרים בתוך 3-4 שנים בין 1,000 ל-1,500 מהנדסים בשנה, ובכך יקל על המחסור בכוח אדם. כבר כיום נעשים פרויקטים דומים ביוזמתה של התעשייה עצמה ובמימון תורמים, והם זוכים להצלחה לא קטנה.

יוזמי הצעת החוק טוענים, כי יישום הרעיון יסייע לצמצום הפערים ומתן יותר הזדמנות שווה לצעירים שסיימו צבא ושבגלל המצב הסוציו-אקונומי במקומות מגוריהם – הסיכויים שלהם להתקבל ללימודים במוסדות להשכלה גבוהה נמוכים יותר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שאול

    חסרים אנשים ?! מאיפה מביאים את הנתון הזה ? אני מכיר הרבה אנשים (אומנם בגיליי 50+) שהם מהנדסי תוכנה (לפחות אחד שאני מכיר יש לו דוקטורט ) ויושבים בבית מכיוון שלא לוקחים אותם בגלל גילם ... אם באמת היה חסרים אנשים אני בטוח שגם אנשים טובים אבל "מבוגרים" היו עובדים ולא מובטלים בבית.

אירועים קרובים