תוכן שיווקי

שלוש "אסטרטגיות ענן" שרצוי שכל מנהל מערכות מידע ישקול

07/03/2011 15:17

מאת רפי שקולניק, מנכ"ל NetApp ישראל

חברת NetApp השיקה לאחרונה אוסף של יוזמות ענן, אך כדאי  ללכת צעד אחד אחורה ולשאול מהי המשמעות של הענן מבחינת מנהלי מערכות מידע. כל מנהל מערכות מידע שאני פוגש מעוניין ב"אסטרטגיית ענן", אבל מנהלי מערכות מידע מפרשים מילים אלה בדרכים שונות. גיליתי האסטרטגיות  המעורבות בתחום הענן נחלקות לשלוש קטגוריות:

1.    ספק ענן: מכירה של שירותי IT דרך האינטרנט. חברות בדרך כלל שוקלות לאמץ אסטרטגיה זו כאשר ברשותן יכולות IT חזקות במיוחד. חברות שירותי תקשורת, לדוגמה, יודעות כיצד להפעיל מרכזי נתונים גדולים ומהימנים, כך שאספקת שירותי IT לאחרים מתאימה להן באופן טבעי. במרכזי נתונים שמספקים שירותים בענן משתמשים בדרך כלל בווירטואליזציה לצורך אירוח של לקוחות רבים בתשתית משותפת אחת.

2.    לקוח ענן: קנייה של שירותי IT דרך האינטרנט. מנהלי מערכות מידע אלה לא בהכרח מעוניינים לבטל מרכזי נתונים קיימים, אבל הם תוהים אם ניתן – לפחות לגבי חלק משירותי ה-IT – להטיל על מישהו אחר את מלאכת הבנייה של מרכז הנתונים, הרכישה של חומרה וההפעלה של יישומים.

3.    ענן פנימי: בניית תשתית וירטואלית משותפת למשתמשים פנימיים. מנהלי מערכות מידע אלה רוצים להמשיך להפעיל את מרכזי הנתונים שלהם בעצמם, אבל הם רוצים להשתמש באותן שיטות וירטואליזציה שבהן משתמשים ספקי הענן כדי להפוך את סביבת ה-IT ליעילה יותר.

לרוב מנהלי מערכות המידע אין אפשרות להגדיר מחדש את ארכיטקטורת ה-IT מאפס, והם נאלצים להסתפק בביצוע שינויים הדרגתיים באסטרטגיה הקיימת. בדרך כלל מודל כלאיים יתקבל על הדעת. הם בונים ענן פנימי ומתחילים להעביר אליו יישומים פחות קריטיים למשימה. לחלופין, הם מזהים קבוצה של יישומים שניתן להעביר לענן החיצוני. אסטרטגיות אלה יכולות להתקיים במקביל.

המטרה של NetApp היא "להיות שותף טכנולוגיית האחסון הנבחר של חברות הבונות סביבות מחשוב-ענן".

אז מה NetApp מציעה בתחום מיחשוב הענן?
על מנת להעצים את הלקוחות שמשנים במהירות את תכנון מרכזי הנתונים שלהם ועוברים לדגם של תשתיות IT כשירות (ITaaS), חשפנו את Data ONTAP 8, יחד עם טכנולוגיות ופתרונות חדשים אחרים אשר ישמשו בסיס לתשתית מיחשוב הענן של ההווה והעתיד.

לקוחות ארגוניים, אינטגרטורים וספקי שירותים כבר ממנפים את פלטפורמות ה-Data ONTAP הקיימות כבסיס למגוון הרחב של פריסות הענן הפנימיות והחיצוניות שלהם.

הודות להוספה של היכולות החדשות, החדשניות והמשופרות הללו, Data ONTAP 8 מעניק ללקוחות פלטפורמה שעונה על דרישות הענן המחמירות ביותר שלהם ונותנת מענה לאתגרים הכרוכים בפריסה של תשתית אחסון ענן, לרבות:

•    ריבוי משתמשים מאובטח – לקוחות יכולים לפרוס תשתית משותפת וחסכונית עבור קבוצות משתמשים נפרדות או לקוחות ארגוניים שונים, עם טכנולוגיית MultiStore המוכחת של NetApp.

•    תנועת נתונים שקופה – הלקוחות יכולים ליהנות מגישה רצופה לנתונים במהלך השבתות מאולצות של המערכת או ביצוע שדרוגים ולתת מענה מהיר וברור באתר אחד או בפריסות המפוזרות באתרים מרובים.

•    אוטומציה של השירות – הלקוחות יכולים למנף מערכת מקיפה של כלי פיקוח וניהול נתונים מבוססי-תפקיד כדי לאמוד את השימוש ולאפשר מודל חיוב חוזר (charge-back), ובאופן זה להפחית את עלויות התפעול ולשפר את זמן התגובה עד למתן שירות.

•    אחסון יעיל יותר – הלקוחות יכולים לשפר את ההחזר על השקעתם ברכישות של אחסון גולמי ולצמצם את השטח, צריכת החשמל ומשאבי הקירור של מרכז הנתונים.

•    הגנת נתונים משולבת – הלקוחות יכולים לפרוס יכולות של גיבוי/שחזור מובנים והמשכיות עסקית, יכולות שהן כורח המציאות כאשר מדובר על תשתיות משותפות שחייבות לפעול תמיד.

אירועים קרובים