תוכן שיווקי

לקראת אירוע | חומרים מרוכבים מחליפים בהדרגה את המתכות ביישומים שונים, כשהבולטים בהם הם מטוסים דוגמת בואינג 787

כך אומרים ד"ר טוני גרין, ראש הסניף הישראלי של SAMPE - הארגון לקידום הנדסת חומרים ותהליכים, ויעקב אסיף, מנכ"ל אירוספיריס, השותף יחד עם אביעד אהרונסון מחברת אורניגון, לארגון כנס השנתי של הארגון, שיתקיים ביום חמישי במרכז הכנסים אווניו, בהפקת אנשים ומחשבים

07/03/2011 15:30

חומרים מרוכבים, חומרים קלים וחזקים, מבוססי פלסטיק, מסוגלים היום להחליף ביישומים רבים מתכות שהשתמשו בהן כדי להשיג את אותן תכונות. היתרון של החומרים המרוכבים הוא בכך שהם מאפשרים לבנות מטוס, למשל, כך שיהיה קל בהרבה מאשר לו היה עשוי ממתכות, ומסתבר שזה גם יותר זול.

כך מסבירים יעקב אסיף, מנכ"ל אירוספיריס, אחד מנותני החסות לכנס שיערוך ביום חמישי, 10 במארס, SAMPE (ר"ת Society for The Advancement of Material and Process engineering) – הארגון לקידום הנדסת חומרים ותהליכים וד"ר טוני גרין מהתעשייה האווירית, ראש הסניף הישראלי של SAMPE. בוועדת הארגון חברים בנוסף לגרין ואסיף גם אביעד אהרונסון, מנכ"ל אורניגון, נותנת החסות השניה לכנס, וחגית לוי – מהנדסת בכירה בתחום החומרים מתע"ש גבעון.

"היום אם מסתכלים על מטוס בואינג 787, מסתבר שיותר ממחציתו מיוצר מחומרים מרוכבים, וכך גם המטוסים החדשים של איירבוס. מדובר בפלסטיקה מתוחכמת המחליפה את המתכות", מסביר אסיף.

מהו הארגון?
גרין: "ארגון SAMPE הוקם לפני כשישים שנה, בתחילה בארה"ב וכולל מהנדסים בתחום הרלוונטי בכל החברות הגדלות, בעיקר בתעופה אך גם בתחומים אחרים כגון אלקטרוניקה, כימיה ועוד, וכמובן חוקרים באוניברסיטאות. הארגון הישראלי הוקם לפני 25 שנה והוא שייך לארגון האירופי הכולל כ-1,100 אנשים תחת ניהול הארגון האירופאי. אנחנו מארגנים כנסים, פעולות לסטודנטים, שולחים סטודנטים טובים לחו"ל כדי ללמוד ולהציג בכנסים, דרך SAMPE יכולים החברים להכיר המון אנשים בחברות אחרות, בעיקר בחו"ל ואם יש בעיות טכניות אני יכול לפנות ולשאול שאלות. זה ארגון נטוורקינג ענק".

יעקב אסיף, מנכ"ל אירוספיריסאסיף: "המשתתפים בכנס הם מכל מגוון הקשת הרחב של התעשייה בארץ שעוסקים בחומרים מרוכבים. ניתן למנות עליהם את התעשייה האווירית, התעשייה הצבאית, חברות רבות המספקות רכיבים לשוק התעופה מהצפון ועד לדרום, וכמובן רפאל, משרד הביטחון, חיל האוויר, תעשיות האלקטרוניקה שמשולבים בהן גם חומרים מרוכבים וכן תעשיות כימיות המייצרות ציפויים, דבקים וחומרים נוספים שמתאימים לאפליקציות הללו. הכנס הוא בעיקר כנס טכני אבל גם מפגש של רוב האנשים שבאים מהתעשייה האקדמיה והמגזר העסקי שנפגשים פעם בשנה ומחליפים חוויות ומקשיבים למגוון רחב של הרצאות בכל התחומים הקשורים לנושא החומרים המרוכבים. חשיבות הכנס היא בקידום הטכנולוגיה של חומרים מרוכבים אל מתכות ובשיפור הקשר בין כל האנשים בתעשיות ובדיסציפלינות השונות בישראל".

מי ירצה בכנס?
אסיף: "הרצאה מעניינת צפויה להיות זו של פרופ' דני וגנר ממכון ויצמן, שירצה על ננו-חומרים. כאשר יורדים ברמת הייצור לננוטכנולוגיה, כלומר חומרים בגודל ננומטרי (ננומטר = מיליארדית המטר) החומר מקבל תכונות שאינן מוכרות בצורה הרגילה שלו, וכך ניתן לייצר חומרים קלים במיוחד בעלי תכונות רצויות לנו. מבין ההרצאות של אורחים מחו"ל ניתן למנות את הרצאתו של דויד דה סילבה מחברת איירטק המספר על כלים לעבודה עם חומרים מרוכבים ומרצים נוספים שיציגו סוגיות בחומרים לתבניות פלסטיות, דבקים, קצף מבנה לתחום התעופה והחלל ועוד".

אירועים קרובים