רפי שקולניק, נט-אפ: "השנה תתאפיין בתנועת ארגוני SMB לענן ציבורי"

"במקביל, ארגוני אנטרפרייז יחלו לחשוב על הקמת ענן פנימי, אולם מדובר רק בארגונים שיש להם את התשתיות והיכולת לכך", אמר שקולניק, מנכ"ל נט-אפ ישראל ואגן הים התיכון ● לדבריו, "בתשעת החודשים הראשונים של השנה הכספית חווינו בשוק הישראלי גידול של 31% במכירות לעומת השנה הכספית שעברה"

"שנת 2011 תתאפיין בהליכה של ארגונים בינוניים וקטנים לעבר מיחשוב ענן ציבורי. במקביל, ארגוני אנטרפרייז יחלו לחשוב על הקמת מיחשוב ענן פנימי, אולם מדובר רק בארגונים שיש להם את התשתיות והיכולת לכך", כך אמר רפי שקולניק, מנכ"ל נט-אפ (NetApp) ישראל ואגן הים התיכון, בראיון לאנשים ומחשבים.

בהתייחסו לשוק הישראלי אמר שקולניק, כי "אנחנו נמצאים ברבעון השלישי של שנתה הכספית של נט-אפ, ובתשעת החודשים הראשונים של השנה חווינו גידול במכירות בשיעור של 31% לעומת השנה הכספית שעברה. אני מעריך שעד סוף השנה, הצמיחה במכירות תמשיך להיות בנתון דו ספרתי באחוזים". לדבריו, "השנתיים שאני בתפקידי התאפיינו בעליה של יותר מ-50% בהיקף המכירות שלנו. בנוסף, קצב הגידול שלנו עמד על פי שלושה מול המתחרה הקרובה שלנו".

תאר את פעילות הסניף הישראלי מבחינה מגזרית

"היסטורית, אנחנו מובילים באיחסון בקרב ארגוני SMB. לצד זאת, ביצענו מהלכי חדירה לכמה מגזרים בקרב ארגוני אנטרפרייז: נכנסנו במגזר הפיננסי לחברות האשראי ולכל הבנקים, ואנחנו מהווים שחקן לצד השחקנים ההיסטוריים במגזר זה. בנוסף, נכנסנו חזק לעולם המיחשוב הרפואי ומערכות שלנו מוטמעות בקרב מערכי ה-IT בכל קופות החולים. זהו שוק הצומח בקצב הגדול ביותר מבין עולמות ה-IT, בין השאר בשל הגידול באחסון של מידע חזותי. במגזר הביטחוני בארץ אנחנו דוחקים החוצה מתחרים. בקרב ארגוני אנטרפרייז היו לנו כמה זכיות משמעותיות בשנה החולפת: במגזר הביטחוני, בדואר ישראל, בפלאפון ובחברה לישראל.

נעמיק השנה את החדירה בקרב ארגוני אנטרפרייז. במסגרת מאמץ זה, נתמקד במגזרי הביטחון והטלקום. לצד שני אלה, התחלנו ב-2010 בחדירה למגזר הממשלתי, ונמשיך לפעול שם. כיום, המצב הוא שמחצית ממערכות האיחסון במגזר הממשלתי הן מבוססות נט-אפ.

סוג נוסף של ארגונים שנפנה אליו הוא לכאלה המונים עשרות עובדים. השנה נצא עם מוצרים המותאמים אליהם.

יצוין, כי הסניף בראשותי אחראי גם על טורקיה, שם היקף המכירות שלנו גדל בשנתיים האחרונות פי שניים".

מהי מפת הדרכים של החברה בהיבט הטכנולוגי?

"כל הגידול של נט-אפ הוא הומוגני. ליבת העיסוק של החברה היא זו המהווה את המקור לגידול שלה, ולא על בסיס רכישות. בניגוד לשיתופי פעולה אחרים הקיימים בשוק ה-IT, שיתופי הפעולה שלנו מתאפיינים ביכולת לתת ללקוח לבחור בכל נקודה שהיא. אנחנו מתממשקים לכל מערכות ה-IT והתקשורת והפלטפורמות הקיימות.

אחד משיתופי הפעולה הקיימים בעולם וגם בארץ, שאנחנו בהחלט רואים שהוא נושא פרי, הוא בינינו לבין VMware וסיסקו (Cisco). הן מספקות את השרתים והמכונות הווירטואליות, ואנחנו את מערכות האיחסון, הגיבוי וההמשכיות העסקית. שיתוף פעולה נוסף שהבאנו ארצה הוא סאפ (SAP) על גבי נט-אפ.

לצד שני שיתופי פעולה אלה, לנט-אפ יש גם שיתוף פעולה עם BMC. זאת, בשל השינוי שהם עשו, במעבר מהמיינפריים לעולם הפתוח. שיתוף הפעולה הזה תופס תאוצה בעולם, וגם בישראל. יש לנו שיתוף פעולה גם עם מיקרוסופט (Microsoft), שהחל בגיבוי דואר וכיום מתרחב לעולם מיחשוב הענן".

מה לגבי וירטואליזציה ומיחשוב ענן – שתי מגמות משמעותיות בקרב מערכי IT ארגוניים?

"עובדת היותנו אגנוסטיים לגבי ספקי היישומים מאפשרת לנו לעבוד לצד כל המכונות והמערכות הווירטואליות: אלה של VMware, סיטריקס (Citrix) ומיקרוסופט. תחום הווירטואליזציה של תחנות הקצה (VDI) תופס תאוצה בקרב מערכי IT ארגוניים, ואנחנו ממלאים בו תפקיד חשוב עם מערכות האיחסון הווירטואליות של נט-אפ.

לגבי מיחשוב ענן – מה שנדרש לארגונים מבחינה תשתיתית הוא פתרון גמיש, בעל יכולת גידול והתמודדות עם צרכים דינמיים ומשתנים. המענה שלנו ל-IT הגמיש הוא ביכולת שלנו לספק לו מערכות איחסון גמיש".

ומה לגבי הצורך של ארגונים בהמשכיות עסקית?

"בחודשים האחרונים חווינו במדינה אירועים שחידשו והמחישו את הצורך בהמשכיות עסקית ובגיבוי מרוחק. לצערי, אין הרבה ארגונים שעושים ויודעים לעשות תהליך המשכיות עסקית אמיתי. זה נובע משתי סיבות: מחסור במשאבים ארגוניים והעדר רגולציות בתחום.

ארגונים נדרשים לא רק להקים אתרים חלופיים אלא גם ליישם מתודולוגיה מסודרת ולוודא שהמערכות החלופיות עובדות, ולאורך זמן – ולא רק למשך כמה דקות בודדות. המערכות של נט-אפ יודעות לבצע המשכיות עסקית בצורה קלה ופשוטה. זאת, בשל היבטי השכפול ואחזור הנתונים, על גבי כל תווך ובכל מרחק בין האתרים. יש לנו לקוחות בארץ שאתרי הגיבוי שלהם מצויים בחו"ל, והדבר אינו פוגם בעדכון הנתונים ובשכפולם".

"נתוני המכירות, הרווחים, כמויות המערכות וכמויות נפחי האיחסון שלנו גדלים בקביעות בישראל", סיכם שקולניק. "על בסיסם, אני מעריך שכבר ב-2012, נט-אפ תוביל באזור EMEA (אירופה, המזרח התיכון ואפריקה). כבר כיום, הפער בנתח השוק בינינו ובין מתחרינו עומד על אחוזים בודדים בלבד".

הירשמו לכנס SAP on NetApp, שייערך ב-14.3

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים