יוג'ין טורגוביצקי, יבמ: "לארגונים קל יותר לאמץ מיחשוב ענן פרטי"

"הענן הפרטי מגן על הנתונים ועל המידע של הארגונים ומאפשר להם ליהנות מכוח מיחשוב עצום, ניצול יעיל של משאבי הארגון ובעיקר חסכון בזמן ובכסף בכל הקשור לגידול וצמיחה שלו", אמר טורגוביצקי, בכיר בחטיבת התוכנה של יבמ בישראל ● הוא הוסיף, כי על אף שהארגונים והחברות בארץ מעדיפים לאמץ את הענן הפרטי, הוא רואה התחלות גם של ענן ציבורי, "מאחר שהם לא עובדים בוואקום"

08/03/2011 12:35

"לארגונים קל יותר לאמץ מיחשוב ענן פרטי, אשר מגן על הנתונים ועל המידע שלהם. בנוסף, הוא מאפשר להם ליהנות מיתרונותיו, בהם כוח מיחשוב עצום, ניצול יעיל של משאבי הארגון ובעיקר חסכון בזמן ובכסף בכל הקשור לגידול וצמיחה שלו", כך אמר יוג'ין טורגוביצקי מחטיבת התוכנה של יבמ (IBM) בישראל ויועץ בענייני מיחשוב ענן לחברות וארגונים באירופה, בראיון לאנשים ומחשבים. הראיון נערך בכנס PULSE 2011 שקיימה החברה באחרונה בלאס-ווגאס.

ככלל, במהלך הכנס חשפה יבמ סידרה של יותר מ-300 חברות וארגוני ענק שבחרו לאמץ את פתרון מיחשוב הענן שלה. מחשבי העל של יבמ מאפשרים שירותי ענן כבר יותר מעשור, ובכל זאת – תשומת הלב של 7,000 המשתתפים בכנס הייתה לפתרונות שהחברה צירפה באחרונה לסדרת השירותים המסורתיים שלה.

מה מייחד את הכנס השנה לעומת הכנסים בשנים שעברו?

"מדובר בכנס של משתמשים ועבור משתמשים. הוא לא מיועד להצגת טכנולוגיות ופתרונות בלבד, אלא כדי שהלקוחות והמשתמשים ילמדו מהניסיון של פרויקטים שבוצעו על ידי שותפים ולקוחות של יבמ. הם יכולים להקשיב וללמוד כאן מה כדאי לעשות, איך כדאי לממש וממה להיזהר כשנכנסים לפרויקטים בכלל ופרויקטים מבוססי מיחשוב ענן בפרט".

טורגוביצקי אמר, כי על אף שהארגונים והחברות בארץ מעדיפים לאמץ את הענן הפרטי, הוא רואה התחלות גם של ענן ציבורי. "זאת, מאחר שהארגונים לא עובדים בוואקום, גם ארגונים ענקיים כמו אלה שהוצגו בכנס PULSE 2011 וגם ארגונים קטנים יותר, אפילו כאלה שיש להם 10-15 עובדים".

לדבריו, "מסתבר שגם החברות הקטנות יותר, אפילו של עשרות ומאות עובדים, מבינות ששימוש בענן (פרטי או ציבורי – א.פ.) עוזר להן להתייעל, לחסוך הרבה כסף ומצד שני לספק לעובדים וללקוחות שלהם זמינות מהירה וגדולה של המידע".

הוא דיבר על שירות לוטוס לייב (Lotus Live), שהוא חלק משורת הפתרונות של Tivoli Live Services, כדוגמה לשימוש בענן ציבורי. "כל השירותים הללו מאפשרים לארגון קטן לאמץ בתחילה את היישומים החיוניים ביותר עבורו, ולאחר שהחברה גדלה – היא יכולה להגדיל את השימושים שלה בענן בפשטות ובמהירות", אמר. "כמובן שהכיוון הוא דו צדדי, כלומר: חברה יכולה גם להחליט שהיא מקטינה את השימושים שלה בענן".

עוד הוא אמר, כי ענן פרטי דומה מאוד למה שפעם נקרא אינטרהנט. עם זאת, ציין, "יש ביניהם הבדל אחד חשוב: הביצועים והזמינות של הענן הפרטי עולים על אלה שהיו מוכרים בתקופת האינטרהנט. ברם, אין הבדל גדול בין אינטרהנט ובין ענן פרטי מבחינת היכולת שהחברה מעניקה לעובדים שלה".

לשאלה מה לדעתו ההבדל בין הפתרונות של יבמ ופתרונות אחרים שמשווקים בארץ ובעולם השיב טורגוביצקי ש-"עבור יבמ מדובר, למעשה, יותר בהתאמה של פתרונות, שירותים ומוצרים קיימים ואינטגרציה שלהם לטכנולוגית ענן ולא בפיתוח של מוצרים או שירותים חדשים. היכולת המוכחת של יבמ להתעסק באנליטיקה של מיליוני ומיליארדי נתונים, לאגור אותם, לאחסן אותם, לעבד אותם ולהפיץ אותם מציבה את יבמ בשורה הראשונה של פתרונות מיחשוב הענן המובילים".

האם אין כאן מקרה של ניגוד אינטרסים? בעזרת ענן ציבורי, יבמ למעשה מתחרה בלקוחותיה, למשל בכל הקשור לבילינג או ניהול מרכזי מידע

"יבמ אינה מתחרה בלקוחותיה. להיפך – יבמ עוזרת ותומכת בהם. למשל בנושא הבילינג: יבמ יכולה הייתה לפתח או לרכוש פתרון של ביליניג, שהוא חשוב בכל הקשור לפעילות בענן ציבורי, אבל העובדה היא שלא רק שיבמ לא מתחרה באמדוקס (Amdocs), אלא שאמדוקס היא אחד הלקוחות הטובים והגדולים של החברה ושיתוף הפעולה בין שתי החברות טוב ויציב. דוגמה נוספת לכך היא השימוש במחשב העל ווטסון (Watson). לכאורה, הוא יכול היה להיות פתרון מעולה להתחרות בגוגל (Google) ואולי אפילו להביס אותה בתחום הביצועים והדיוק בתוצאות, אבל העובדה היא שגוגל משתמשת במחסני הנתונים ובטכנולוגיה של יבמ, וגם כאן יש שיתוף פעולה פורה".

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים