ווסטרן דיגיטל רוכשת את חטיבת הכוננים הקשיחים של היטאצ'י תמורת 4.3 מיליארד דולרים

העסקה אמורה לשפר את מעמדה של ווסטרן דיגיטל בתחרות מול Seagate, המובילה בשוק של הכוננים הקשיחים ● סכום של 3.5 מיליארד דולרים ישולם במזומן, בתוספת 25 מיליון מניות ששוויין הוערך סמוך לתום המסחר ביום ו' ב-750 מיליון דולרים ● העסקה צפויה להיסגר ברבעון השלישי של השנה

ווסטרן דיגיטל (Western Digital) הודיעה אתמול (ב'), כי הגיעה להסכם שבמסגרתו תרכוש את חטיבת הכוננים הקשיחים של היטאצ'י (Hitachi Global Storage Technologies, או Hitachi GST) תמורת 4.3 מיליארד דולרים, שישולמו במזומן ובמניות. סכום של 3.5 מיליארד דולרים ישולם במזומן, בתוספת 25 מיליון מניות ששוויין הוערך סמוך לתום המסחר ביום ו' ב-750 מיליון דולרים.

מ-ווסטרן דיגיטל נמסר, כי העסקה תמומן מהמזומנים שבקופת החברה בתוספת חוב של 2.5 מיליארד דולרים. בווסטרן דיגיטל מעריכים, כי העסקה תיסגר ברבעון השלישי של השנה, בכפוף לאישורים מהרשויות והסכמה על תנאי הסגירה. לפני תחילת המסחר ביום ב' עלה השער של מניות החברה בשיעור של 8.3%.

מבחינתה של היטאצ'י, העסקה משתלבת היטב באסטרטגיה של נשיא החברה, הירואקי נקנישי, ששואף למקד את פעילותה במספר תחומי ליבה בשוק של הציוד התעשייתי ולצאת משאר תחומי הפעילות. מבחינתה של ווסטרן דיגיטל, העסקה אמורה לשפר את מעמדה בתחרות מול סיגייט (Seagate), המובילה בשוק הכוננים הקשיחים.

"אנחנו מאמינים, כי המהלך יעניק לנו יתרונות רבים וחשובים – תגבור יכולות המחקר והפיתוח, חדשנות, הרחבה והעשרה של מערך המוצרים, כיסוי נרחב של השוק, חיסכון בהוצאות ושיפור כושר התחרות בשוק הדינמי", אמר ג'ון קוין, נשיא ומנכ"ל ווסטרן דיגיטל. "המיומנויות והיכולות של עובדי שתי החברות היו שיקול חשוב בהערכת ההזדמנות שנקרתה בפנינו", הוסיף. "נפעל לשלב את שתי החברות באופן שיבטיח את שביעות הרצון של הלקוחות ויוביל להצלחה".

מנהל התפעול הראשי של ווסטרן דיגיטל, טים ליידן, ומנהל הכספים הראשי של החברה, וולפגנג ניקל, יוסיפו לכהן בתפקידיהם. הנשיא והמנכ"ל של Hitachi GST, סטיב מיליגן, יצורף להנהלת ווסטרן דיגיטל, שתמשיך לפעול ממשרדיה הנוכחיים באירווין, קליפורניה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים