מיקרוסופט תשלם לנוקיה יותר ממיליארד דולרים במסגרת שיתוף הפעולה בין החברות

על פי דיווחים, הענקית מרדמונד תשלם חלק מהסכום הרבה לפני שהמכשיר הראשון של נוקיה עם חלונות פון 7 יגיע למדפי החנויות ● נוקיה תשלם למיקרוסופט דמי רישוי תמורת כל עותק של מערכת חלונות פון 7

לפני כחודש הכריזו מיקרוסופט (Microsoft) ונוקיה (Nokia) על שיתוף פעולה אסטרטגי, שבמסגרתו יפעלו במספר תחומים, ובעיקר בתחום הטלפונים הסלולריים. אולם, נתונים כספיים לגבי העסקה המתגבשת עדיין לא פורסמו. כעת הם נחשפים.

אתמול (ב') דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג (Bloomberg), כי מיקרוסופט תשלם לנוקיה סכום של יותר ממיליארד דולרים, בעוד שנוקיה תשלם למיקרוסופט דמי רישוי תמורת כל עותק של מערכת חלונות פון 7 (Windows Phone 7), וכן תמלוגים על שימוש בפטנטים מהמערך העשיר של מיקרוסופט. הענקית מרדמונד תשלם חלק מהסכום הרבה לפני שהמכשיר הראשון של נוקיה עם חלונות פון 7 יגיע למדפי החנויות. תקופת ההסכם, על פי בלומברג, היא חמש שנים לפחות, אך הוא עדיין לא נחתם.

דובר מיקרוסופט סירב להגיב. לא ניתן היה לקבל תגובה מנוקיה.

יצוין, כי נוקיה הודיעה אתמול על כוונתה למכור את פעילות Qt – פלטפורמה לפיתוח יישומים עבור מערכות ההפעלה סימביאן (Symbian) ו-MeeGo. אלה יידחקו הצידה במסגרת המעבר של נוקיה לשימוש בחלונות (Windows) של מיקרוסופט.

מקורה של פלטפורמת Qt בחברת Trolltech, שנרכשה על ידי נוקיה ב-2008. כעת תימכר פעילות Qt לחברת Digia מפינלנד. זו תקים חברות בת בארצות הברית ובנורבגיה שיטפלו בקרוב ל-3,500 החברות שמשתמשות כיום בפלטפורמה.

נוקיה תמשיך להיות מעורבת במתן שירות לפלטפורמת Qt, כתב סבסטיאן ניסטרום, סגן נשיא לפלטפורמות Qt ו-Webkit, שממונה גם על מערכת ההפעלה MeeGo בנוקיה. "אף על פי ש-Digia תהיה אחראית מעתה להנפיק רישיונות מסחריים לתוכנות Qt, לספק שירותים מיוחדים ולתמוך בבעלי הרישיונות, הרי שאנשי התמיכה של נוקיה ימשיכו לפעול בשיתוף הדוק עמה בשנה הקרובה", ציין ניסטרום. "נפעל כדי להבטיח מעבר חלק לכל בעלי הרישיונות והשותפים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים