תוכן שיווקי

לקראת אירוע | בריאן ג'ונס מ-Digium מגיע לארץ לרגל כנס Asterisk

אומר בראיון עמו: "Asterisk רצה על מיליון שרתים בעולם"

08/03/2011 15:56

בריאן ג'ונס, מנהל קהילת מפתחי Asterisk בחברת Digium, מגיע לארץ להשקת הנציגות הישראלית של החברה, בשיתוף עם גטר טק, וישתתף בכנס Asterisk ישראל, שיתקיים במרכז הקונגרסים אווניו באייר פורט סיטי, בתאריך 14/3/2011. ג'ונס ירצה בכנס על Asterisk – פרויקט הקוד הפתוח המתקדם בעולם בתחום התקשורת וידבר על היתרונות שבלהיות שותף בקהילת Asterisk. בראיון עמו הוא חולק תובנות לגבי מימדי השוק ועתידו.

מהם המניעים העיקריים לאימוץ מערכת תקשורת IP מבוססת קוד פתוח?
גמישות, יכולות, חופשיות וכמובן מחיר. מערכות מבוססות קוד פתוח יכולות להיתפר לפי דרישות מדויקות, בעוד שמערכות קנייניות מוגבלות אך ורק לאותן תכונות ואפיקי אינטגרציה הנתמכים על ידי הספק.  יתרה מכך, משתמשי פתרונות קוד פתוח אינם 'נעולים' לתוך תכנה המאלצת אותם לרכוש תמיכה, חומרה או שדרוגים מאותו ספק. בנוסף, האופן השיתופי שבו מפותחים פתרונות קוד פתוח מבטיח לרוב פרספקטיבה רחבה יותר על המוצר, שמתבטאת בתכונות, יכולות ושיטות תפעול שקשה לעיתים למצוא בתכנה קניינית.

חבילת Asterisk הופכת כל שרת רגיל לשרת תקשורת שיכול להפעיל מרכזיות IP PBX וכן VoIP Gateways, שרתי ועידה ויישומי תקשורת נוספים. היתרון הבולט ביותר הוא כמובן המחיר, מכיוון שמנוע הליבה של התכנה, ולעיתים אף מרכיבים נוספים שלה זמינים בחינם.

מהו גודל השוק בעולם ומהו הנתח מתוך כלל שוק התקשורת?
להערכתנו תוכנת Asterisk רצה כיום על גבי למעלה מ-1 מיליון שרתים האחראים לתעבורת שיחות בהיקף של מיליארדי דקות, בכ-170 ארצות בעולם. על פי נתוני החברה, במהלך 2010 הורדה מערכת הקוד הפתוח Asterisk על ידי למעלה מ-2 מיליון משתמשים ולמעלה מ-9,800 מפתחים תרמו לה השנה קוד, כולל לגרסה 1.8 שיצאה בחודש אוקטובר. קהילת Asterisk מונה כיום כ-73,000 חברים רשומים.

בנוגע לנתח שוק, קשה מאוד לאמוד אותו. מטבע הדברים קוד פתוח זמין בחינם וממקורות שונים ואין 'בסיס-אם' כלשהו שאוסף נתוני שימוש ב- Asterisk. בצפון אמריקה בלבד על פי הערכות עדכניות, עומד נתח השוק של פתרונות טלפוניה בקוד פתוח על 18%.

מהו קצב הגידול?
חברת Digium צומחת בקצב של כ-10% בשנה.

אילו שווקים וורטיקאליים מובילים את האימוץ המהיר?
חברות טכנולוגיה כמובן הן המאמצות הראשונות, ואחריהן מוסדות חינוך והשכלה וארגונים ממשלתיים, אולם Asterisk נמצא בשימוש כמעט בכל השווקים הוורטיקליים.

איזה סוג של ארגונים מטמיעים פתרונות Asterisk  בדרך כלל; קטנים, גדולים או בינוניים?
כל הגדלים. Asterisk מתאים כליבה למרכזיות עסקיות בעסקים קטנים ובינוניים (עד 500 עמדות) אך לעיתים קרובות אנחנו רואים אותו גם במרכזיות גדולות בהרבה.

אילו חידושים טכנולוגים תציגו ב-2011?
באוקטובר השקנו פרויקט קוד פתוח חדש, Asterisk SCF (ר"ת Scalable Communications Framework). סביבה חדשה זו, שתיחשף בכנס Asterisk, מאפשרת למפתחים לפתח בזמן אמת יישומי תקשורת הכוללים קול, ווידיאו וטקסט למגוון שימושים וביניהם: יישומים משובצי מחשב, יישומים ארגוניים, יישומים למפעילים ועוד. חברת Digium פיתחה את Asterisk SCF עם רמות גבוהות מסוגן של זמינות, מדרגיות, שרידות וביצועים.

בחזית ה-Asterisk 1.x השלמנו שדרוג כללי של כל שכבת ניהול המדיה של המוצר. מנוע המדיה החדש תומך באודיו בפס רחב, וידאו מורכב ויכולות ועידה משופרות.

אנחנו מקווים לשחרר גם את  Asterisk 1.10  וגם גרסה ראשונית של Asterisk SCF באוקטובר 2011.

מה הציפיות שלכם מהשוק הישראלי?
Digium רוצה להרחיב את המעורבות של קהילת המפתחים הישראלית, ולראות את הטכנולוגיה שלה מוטמעת יותר ויותר במגזר העסקי.

ניתן להרשם לכנס Asterisk בכתובת הבאה.

אירועים קרובים