הערכות: גאות במכירות של iPad 2

אפל תמכור עד 5.5 מיליון יחידות של מחשבי iPad 2 ברבעון הראשון שבו יוצע הדור החדש של מחשבי הלוח - צופה ג'ין מונסטר, אנליסט של Piper Jaffray ● לדבריו, "בדרך כלל, התורים בחנויות אפל ביום ההשקה רומזים על היקף הביקוש, אך הפעם, עקב הזמנות מראש, השקות שייערכו בו זמנית במדינות רבות בעולם, מזג האוויר והמועד, יגלו הצרכנים פחות נכונות לעמוד בתור" ● עם זאת, הוסיף, "הדבר לא יצביע בהכרח על ביקוש נמוך"

ג'ין מונסטר, אנליסט מחברת Piper Jaffray, צופה, כי התורים של הלקוחות שיצבאו על חנויות אפל (Apple) בסוף השבוע הראשון שבו יוצעו מחשבי iPad 2 יהיו קצרים יותר, עקב המספר הגדול של החנויות שבהן יוצע הדור החדש. עם זאת, בסך הכול, הוא מעריך שהמכירות יהיו גבוהות יותר.

על פי מונסטר, הדור הראשון של מחשבי iPad נמכר בתחילה ב-221 חנויות אפל בארצות הברית ובקרוב ל-1,100 חנויות של בסט-ביי (Best Buy). השנה יוצעו מחשבי iPad 2 ביותר מ-10,000 חנויות החל מיום ו' הקרוב: 236 חנויות אפל וכן חנויות של AT&T, וריזון (Verizon), בסט-ביי, וולמארט (Wal-Mart) ו-Target.

"בדרך כלל, התורים בחנויות אפל ביום ההשקה רומזים על היקף הביקוש, אך במקרה זה, עקב הזמנות מראש, השקות שייערכו בו זמנית במדינות רבות בעולם, מזג האוויר, השעה ביום והיום בשבוע, יגלו הצרכנים פחות נכונות לעמוד בתור", כתב מונסטר באיגרת למשקיעים. עם זאת, הוסיף, "הדבר לא יצביע בהכרח על ביקוש נמוך".

בשנה שעברה אפשרה אפל להזמין מראש את מחשבי ה-iPad באינטרנט ולקבל אותם בחנויות ביום ההשקה. השנה, החברה לא אפשרה לערוך הזמנות מראש, ומי שירצה ליהנות מהמחשב החדש כבר ביום ו' השבוע יצטרך לרכוש אותו בחנות הפיזית.

הבדלים נוספים שציין מונסטר הם שבשנה שעברה הושקו דגמי Wi-Fi חודש לפני הדגמים שתומכים בדור השלישי ושההשקה בארצות הברית נערכה זמן רב לפני ההשקות במדינות נוספות. השנה מושקים דגמי דור שלישי בשתי טכנולוגיות שונות (של AT&T ושל וריזון), במקביל לדגמי Wi-Fi, ובנוסף – מושקים דגמים בשלוש רמות של נפח איחסון ובשני צבעים שונים. כמו כן, ההשקה במדינות נוספות תיערך שבועיים בלבד לאחר זו שבארצות הברית.

גורמים אלה, צופה מונסטר, יובילו למכירות נאות של עד 5.5 מיליון יחידות ברבעון הראשון שבו יוצעו מחשבי iPad 2, בהשוואה ל-3.27 מיליון יחידות ברבעון הראשון שבו הושק הדור הראשון של מחשבי iPad. השיפורים שיושמו בדור השני של מחשבי iPad לא הובילו לעליית מחירים בהשוואה לדור הראשון, שנמכר במחירים של בין 499 ל-829 דולרים. סביר להניח שעקב התחרות המתגברת מצד מחשבי הלוח של מוטורולה (Motorola) ו-RIM, בין השאר, העדיפה אפל להותיר את המחירים כפי שהיו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים