תוכן שיווקי

בעקבות אירוע | בינת מציגה: Tailor Made Cloud – תפור לי ענן

09/03/2011 15:03

מאת נועם יהב, מנהל חטיבת השירותים המנוהלים, בינת תקשורת מחשבים

"בכל פעם שהמשק עובר רעידת אדמה, יש אנשים שמרגישים את הוויברציות הרבה לפני כולנו", כך כתב טיים מגזין ב-1999, כשבחר בג'ף בזוס, המנכ"ל והבעלים של אמזון, כאיש השנה שלו, והתייחס להקמה שלו את אמזון כנבואית. בזוס היה בן 30, בעל קריירה מרשימה כסמנכ"ל בחברת השקעות, כאשר פרס ב-1994 בפני מנהלי הקרן שלו את חזונו לחנות ספרים אינטרנטית. באותה העת לא האמין אף אחד שמישהו יכניס את פרטי כרטיס האשראי שלו באינטרנט וירכוש ספרים בצורה מקוונת, ולכן החליט בזוס להתפטר ולהקים את המיזם הנקרא אמזון. תוך מספר שנים הפך האתר לקניון וירטואלי מפלצתי שמכר בשנת 2010 בהיקף של 13 מיליארד דולר. ב-2006 החליט בזוס שוב לחולל מהפכה ויזם את מהפכת מחשוב הענן. בזנסוויק מגזין קרא לזה בכתבת שער "ההימור המסוכן של ג'ף בזוס", היום ברור לכולם שלא מדובר בהימור כלל וכלל.

בינת כמובילת שוק בעולם ה-ICT ראתה בתחום מחשוב הענן תחום טכנולוגי פורץ דרך, וכחברת אינטגרציה המספקת ללקוחותיה שירותים מנוהלים משנת 1999, היה ברור לנו ששירותי מחשוב ענן הינם השלב הבא בעולם השירותים המנוהלים ומשם יצאנו לדרך. כיום מספקת בינת פתרון ייחודי מקצה לקצה כחלק מתפיסת מחשוב הענן, בה תשתיות הענן הינה נדבך אחד מפתרון שלם הכולל:

•    מערך מחשוב ענן
•    ייעוץ ותכנון הפתרון ההנדסי
•    הקמה והטמעה
•    שרות פרו-אקטיבי ושרות שוטף.

פרויקט ההקמה והאינטגרציה הינה מרכיב קריטי בתהליך, ונעשה בהתייחסות לכך שכל לקוח שונה בצרכים, בדרישות ובפתרון לו הוא זקוק, מענה שענן כפלטפורמה בלבד אינה מספק.

ברבעון האחרון של 2010 נבחרה בינת לספק מעטפת מלאה של שירותי מחשוב הענן ושירותים מנוהלים עבור מערך טכנולוגיות המידע של חברת אפיקים תחבורה ציבורית המבוסס על מערך מחשוב הענן ומערך השירותים המנוהלים בבינת, בהיקף כספי של למעלה ממיליון ₪.
במסגרת ההסכם, ביצענו אפיון על פי צרכי הלקוח ודרישות משרד התחבורה, הקמנו את המערך תחת שירותי מחשוב הענן, ואנו מספקים לו שרות שוטף ותמיכה באמצעות מערך השירותים המנוהלים. המערך שהוקם מאגד את כלל מערכות המידע של החברה, כולל בין היתר פתרונות ניהול לצי הרכב, כרטוס חכם, CRM, שירותי דואר ומשרד, אבטחת מידע, גיבוי חכם ואינטרנט, כאשר כל האוטובוסים של החברה מחוברים באופן שוטף למערך הענן ומעבירים דיווחים בזמן אמת.

ערן סלע, מנכ"ל אפיקים: "עם רכישת אפיקים היה חשוב לנו לקבל מעטפת כוללת של מערכות המידע, תוך עליה מהירה לאוויר של כלל מערכות המידע בהתאם לדרישות משרד התחבורה. בחרנו בבינת תקשורת לאור הפתרון הטכנולוגי המקיף שהוצע לנו, פתרון שהוכח כנכון וכאחד הבחירות הטובות ביותר שלנו עם רכישת החברה".

פרויקטים ייחודיים נוספים שביצענו בתחום כוללים פתרונות DR והמשכיות עסקית מלאים. השרות למערך מחשוב הענן ללקוחותינו הינו במסגרת של שירותים מנוהלים. יחידת השירותים המנוהלים של בינת מספקת אחריות כוללת למערך המחשוב של הלקוח, הכוללת שירות פרו-אקטיבי ויוזם, ומאפשר ללקוחות לקבל מעטפת של אנשי מקצוע ומערכות אוטומטית שמספקות מענה לחלק או לכלל מערכות ה-IT בארגון, בתחומי המחשוב, אבטחת המידע והתקשורת (קישוריות ואינטרנט).

הפתרונות אותם מספקת בינת תקשורת בענן כיום:

•    סביבת תשתית מחשוב בענן
o    שרתים וירטואליים, בסיסי נתונים וסביבות פיתוח
o    סביבות טרמינל, CITRIX ו-VDI

•    שירותי דואר אלקטרוני

•    פתרונות אבטחת מידע
o    הזדהות חזקה, סינון אנטי וירוס ואנטי ספאם וסינון תוכן וגלישה.
o    מערכות ניטור התקפות ואירועי אבטחת מידע

•    פתרונות תוכנה וסביבות פיתוח

•    מערכת ERP ו-CRM

•    פתרונות DRP וגיבוי מתקדמים
o    שירותי DR ורפליקציה בין מערכי אחסון ובין שרתים
o    שילוב בין ענן בינת לאתר הלקוח לשרידות ויתירות.

•    פתרונות HLS (HOMELAND SECURITY)
o    פתרונות אבטחה הכוללים מצלמות, מערכת צפייה מרכזית בענן, הקלטה והתראות.

לפרטים: נועם יהב, מנהל חטיבת השירותים המנוהלים, בינת תקשורת מחשבים

אירועים קרובים