אפל שחררה את מערכת ההפעלה iOS 4.3 ואת סביבת הפיתוח Xcode 4

ההשקה נערכה יומיים מוקדם מהצפוי ● iOS 4.3 מיועדת למכשירי iPhone, נגני iPod Touch ומחשבי iPad ● היא כוללת, על פי אפל, גלישה מהירה יותר, שיפור בעיבוד קוד ג'אווה-סקריפט, מנגנון שמאפשר לשדר תכנים שמקורם ב-iTunes ואת Personal Hotspot, שמאפשר למשתמשי מחשב להתחבר ל-iPhone בתקשורת Wi-Fi ולגלוש ברשת באמצעות תקשורת הנתונים הסלולרית של הטלפון

אפל (Apple) שחררה אתמול (ד') את iOS 4.3 – גרסה חדשה למערכת ההפעלה הסלולרית – יומיים מוקדם מהצפוי. סטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל, חשף את מערכת ההפעלה החדשה במסגרת ההשקה של מחשבי iPad 2 בסן פרנסיסקו.

iOS 4.3 מיועדת למכשירי iPhone, נגני iPod Touch ומחשבי iPad – שמספרם הכולל מוערך כיום ביותר מ-160 מיליון יחידות ברחבי העולם. ניתן לשדרג למערכת החדשה באמצעות לוח הבקרה Software Update של אפל.

במקביל, שחררה אפל למפתחים את ערכת הפיתוח iOS 4.3 SDK ואת סביבת הפיתוח המשולבת Xcode 4. כן היא השיקה את גרסה 1.1 של הכלי iAd Producer להכנת פרסומות בשפת HTML 5.

הגלישה באינטרנט במערכת ההפעלה iOS 4.3 אמורה להיות מהירה יותר, בזכות עדכון של מנוע Nitro Javascript שנכלל בגרסה הניידת של דפדפן ספארי (Safari). בעקבות העדכונים שופרו, לטענת אפל, הביצועים בעיבוד קוד ג'אווה-סקריפט (Javascript) פי שניים.

הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה כוללת גם מנגנון חדש בשם iTunes Home Sharing, שמאפשר לשדר תכנים שמקורם בחנות iTunes – שירים או סרטים – ממכשירי iPhone, נגני iPod Touch או מחשבי iPad, ברשתות Wi-Fi מקומיות.

עוד שיפרה אפל את יכולות השידור של תכנים בתקשורת סלולרית ממכשירי Apple TV, במסגרת מנגנון AirPlay, שהוצג בעבר. מערכת ההפעלה iOS 4.3 מאפשרת ליישומים מצד שלישי ולאתרי אינטרנט לשדר באמצעות מכשירי Apple TV. כן היא מאפשרת לשדר באמצעות מכשירים אלה תמונות שצולמו במכשירים המצוידים ב-iOS.

עם זאת, נראה שהחידוש המשמעותי ביותר הוא מנגנון Personal Hotspot, שמאפשר למשתמשי מחשב להתחבר למכשירי iPhone בתקשורת Wi-Fi ולגלוש באינטרנט באמצעות תקשורת הנתונים הסלולרית של מכשיר הטלפון. בארצות הברית מוצעת אפשרות זו לבעלי מכשירי GSM ברשת של AT&T, אך בעלי מכשירי CDMA ברשת של וריזון (Verizon) אינם יכולים ליהנות ממנה.

עוד צוידה iOS 4.3 ביישום חדש בשם Photo Booth – גרסה סלולרית ליישום הצילום המוכר ממערכת ההפעלה OS X – וכן בגרסה עדכנית ליישום FceTime לוועידות וידיאו.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים