אפותקר: "HP איבדה את נשמתה"

בראיון ל-BussinessWeek חושף המנכ"ל החדש של HP טפח מתוכניותיו לעתיד החברה ● הוא אמר, כי בכוונתו להשקיע במחקר ופיתוח, ולהעניק לעובדים מקום ליוזמה רבה יותר ● אפותקר לא מתכוון להמשיך את הקיצוץ בהוצאות שהיה בתקופתו של קודמו בתפקיד, מארק הארד, ורומז, כי הוא מתכוון לפטר מנהלים בכירים שלא יישרו אתו קו

התבטאויותיו של המנכ"ל החדש של HP, ליאו אפותקר, ממצבות אותו כהיפך הגמור של המנכ"ל הקודם, מארק הארד: בעוד שהארד שם את הדגש על קיצוץ בהוצאות, דבר שהוביל לפגיעה במורל של עובדי החברה, קובע אפותקר בראיון ל-BussinessWeek, כי "קיצצנו מספיק בהוצאות". הוא שואף להשקיע במחקר ופיתוח, ולהעניק לעובדים מקום ליוזמה רבה יותר. "האנשים כאן צריכים לקבל חופש רב יותר", אמר אפותקר, והוסיף, כי תחת הנהגתו של הארד, "איבדה החברה את נשמתה".

אף על פי שאין ספק שהמורל של עובדי HP ירד, וכך גם ההשקעות של החברה במחקר ופיתוח, הרי ששער המניות שלה דווקא עלה בתקופתו של הארד, בעוד שהמשקיעים לא רוו נחת בעידן אפותקר. לאחר שנודע על מינויו צנח שער המניות של HP צניחה חדה, ומאז הוא עלה מעט, אך שב לרדת לאחר שהחברה פרסמה תחזית מאכזבת ברבעון האחרון. בסך הכול, בתקופה הקצרה שחלפה מאז שמונה אפותקר נותר שער המניות של HP ללא שינוי.

בכוונת אפותקר לרכוש חברות נוספות על מנת לחזק את חטיבת התוכנה של HP. כן הוא מתכוון לקדם את מערכת ההפעלה הסלולרית WebOS על מנת לעודד פיתוח של יישומים לפלטפורמה. עוד רומז אפותקר, כי בכוונתו לפטר מנהלים שלא יגלו התלהבות מתוכניותיו. "עד היום למדתי לשלוט טוב יותר במזג שלי, ולהיפטר מיד מציניקנים", אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים