היעד של סם פלמיסאנו, מנכ"ל ויו"ר יבמ: לרכוש חברות וטכנולוגיות ב-20 מיליארד דולרים עד 2015

המדובר בהגדלת היקף הרכישות ב-25%, לאחר שבמהלך תכנית החומש שהסתיימה ב-2010, השקיעה יבמ 16 מיליארד דולרים ברכישת 50 חברות ● כנס השנתי של המשקיעים המוסדיים של יבמ, שנערך בבוסטון, חזה פלמיסאנו, כי הכנסות החברה בתחום מיחשוב הענן יגיעו ל-7 מיליארד דולרים תוך ארבע שנים

בחמש השנים הקרובות מתכננת יבמ (IBM) להשקיע 20 מיליארד דולרים ברכישת חברות וטכנולוגיות – כך הודיע סם פלמיסאנו, מנכ"ל ויו"ר מועצת המנהלים של הענק הכחול. פלמיסאנו דיבר בכנס השנתי של המשקיעים המוסדיים של יבמ, שנערך בבוסטון. הוא פירט ואמר, כי מדובר בהגדלת היקף הרכישות של יבמ ב-25%. כך, במהלך תכנית החומש שהסתיימה ב-2010, השקיעה יבמ 16 מיליארד דולרים ברכישת 50 חברות.

פלמיסאנו אמר עוד, כי הוא צופה שהכנסות החברה בתחום מיחשוב הענן יגיעו ל-7 מיליארד דולרים כבר בשנת 2015. לדבריו, יבמ שותפה כבר כיום באלפי עסקות למכירת פתרונות ושירותים המבוססים על מיחשוב ענן.

במהלך המפגש עם המשקיעים, הציגה הנהלת יבמ את תוכנית החומש, הכוללת גם יעדי רווח של 20 דולרים למניה ב-2015. מפת הדרכים של הענק הכחול, שהוצגה בכנס, כוללת כמה היבטים: התמקדות בשווקים מתפתחים, פתרונות מיחשוב עסקי אנליטי, מיחשוב ענן, לצד מיזם "עולם חכם". כל אלה, אמרו מנהלי יבמ, צפויים לקדם את הצמיחה של החברה.

מכירות תוכנה צפויות לספק כמעט מחצית מרווחי יבמ בשנת 2015, כאשר חלקן יגיעו גם מחברות נרכשות, אמרו מנהלי הענק הכחול. הדבר תואם את החלטת החברה ממאי 2010, אז הודיע פלמיסאנו, כי העדיפות החדשה של יבמ היא תוכנה. אם יעד זה יתממש, מדובר יהיה בעלייה של 33% לעומת הנתונים ב-2003, אז עמד חלקה של התוכנה ברווחי הענק הכחול על כשליש.

בדברי המנכ"ל לפני שמונה חודשים, הדבר יקרה כיוון ש-יבמ "תרדוף" אחרי לקוחות בעולם התוכנה, לרבות בשווקים בצמיחה. צמיחת יבמ בעולם התוכנה, העריך אז פלמיסאנו, תבוא על חשבון צמצום עסקי השירותים, שהיוו ב-2010 כ-41% מהרווח התפעולי שלה, ושצפויים לרדת ל-38% ממנו.

על פי התחזית הנוכחית של יבמ, 30% מהכנסות החברה בשנת 2015 יגיעו משווקים צומחים. יבמ עדכנה את תחזית ההכנסות שלה בשווקים האלה, שעמדה עד עתה על 25% ב-2015. במהלך 2010, ציין פלמיסאנו, תרמו שווקים צומחים ל-21% מהכנסות החברה, כמעט כפול מעשור קודם: שווקים אלה הניבו לחברה 11% מההכנסות בשנת 2000.

פלמיסאנו אמר במפגש בבוסטון, כי מפת הדרכים של החברה לצמיחה לטווח ארוך, שהוצגה בשנת 2007, סייעה לחברה להציג תוצאות שיא במהלך 2010. כך, ציין, מניית הענק הכחול רשמה במהלך 12 החודשים האחרונים עליה של כ-30%. תוכנית הצמיחה הארבע-שנתית של יבמ, שהסתיימה ב-2010, כללה יעדי רווח למניה של לפחות 10-11 דולרים. בפועל, אמר פלמיסאנו, יבמ סיימה את 2010 עם רווח של 11.52 דולר למניה, תוך שהיא מדווחת ברבעון האחרון על גידול ההכנסות הרבעוניות הגבוה ביותר מזה כעשר שנים.

הוא סיכם ואמר, כי הדבר קרה בזכות התרחבות ההשקעות של חברות וארגונים בפתרונות טכנולוגיים, לצד מימוש ההחלטה להתמקד בתחומים המאופיינים בשולי רווח רחבים יותר, ובעסקים מורכבים ומתקדמים, במקום בתחומים צפופים בהם ניתן להתחרות רק על בסיס מחיר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים