האם אנדרואיד רווחית יותר למפתחים מאשר iOS של אפל?

ברוב הדו"חות שפורסמו בעת האחרונה, עלה כי חנות האפליקציות Android Market צומחת בקצב מהיר פי שלושה מחנות App Store של אפל, אך המפתחים עדיין מעדיפים את הפלטפורמה של אפל ● האם כעת מסתמן שינוי במגמה הזו?

העובדה שמכשירי אנדרואיד (Android) של גוגל (Google) נמכרים בעולם יותר ממכשירי אפל (Apple) ידועה ועולה בכל הדו"חות האחרונים של חברות המחקר – הן בהיבט מערכות הפעלה והן בהיבט המכשירים. ואולם מבחינת המפתחים, אפל עדיין מסתמנת כפלטפורמה המשתלמת ביותר, לפחות לפי הדו"ח האחרון שפרסמה חברת האבטחה הסלולרית Lookout בתערוכת MWC שנערכה בחודש שעבר בברצלונה.

לפי הדו"ח, אף על פי שחנות האפליקציות Android Market צומחת בקצב מהיר פי שלושה מחנות App Store של אפל, עדיין המפתחים מעדיפים את פלטפורמת iOS של אפל על פני אנדרואיד של גוגל: בחודשים אוגוסט 2010 ועד פברואר 2011 נרשמו לחנות היישומים של אפל 24,000 מפתחים, לעומת 4,000 מפתחים אנדרואיד שנרשמו לחנות של גוגל.

אך האם ייתכן שמאזן הכוחות משתנה כעת, ונע מ-iOS של אפל לפלטפורמת האנדרואיד של גוגל? כתבה שפורסמה ב-Computerworld מעלה הרהורים באשר לאטרקטיביות של שתי הפלטפורמות המתחרות מנקודת המבט של ההכנסות עבור מפתחים.

בכתבה מצטט הכתב את Spacetime Studios, שיצרו את המשחק Pocket Legends לפלטפורמה של אפל וגם לאנדרואיד. על פי החברה, הפעילות היומית באנדרואיד היא יותר מכפולה לעומת רמת הפעילות ב-iOS של אפל. כך, הם אומרים, מספר ההורדות היומי באנדרואיד עומד על 9,000 לעומת 3,000 עד 4,000 הורדות יומיות ב-iOS. יתרה מכך, מספר גארי גאטיס – מנכ"ל Spacetime Studios, משתמשי אנדרואיד שהורידו את המשחק משתמשים בו בערך פי שלושה יותר לעומת מקביליהם ב-iOS.

ההבדלים הללו מתבטאים גם בהכנסות: על פי Spacetime Studios, משתמשי האנדרואיד מייצרים עבורה הכנסות הגדולות ב-30%-50% מאלה הנובעות ממשתמשי iOS של אפל, וזאת למרות העובדה שממשק הרכישות מתוך היישום קיים כבר בפלטפורמה של אפל אך עדיין לא קיים באנדרואיד ואמור להיות מושק רק באביב הקרוב. "פשוט נדהמנו", אומר גאטיס. "אנדרואיד הפכה לעניין העיקרי שלנו".

Spacetime Studios גם שילבה בתוך המשחק פרסום לצורך הגדלת ההכנסות, וההבדלים ניכרים גם בתחום זה. לדברי המנכ"ל, משתמשי אנדרואיד מקליקים על פרסומות בערך פי שלושה יותר ממשתמשי iOS, ויותר מכך – הם גם רוכשים יותר מוצרים בעקבות ההקלקה על הפרסומות פי שניים יותר ממשתמשי iOS. "הדבר הזה גרם לנו", מספר המנכ"ל, "להפסיק לפרסם באפל ולהוציא את תקציבי השיווק שלנו באנדרואיד".

האם זוהי תחילתה של מגמה?

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים