השבוע שהיה: כלכלת העננים

לא רק ענני נוצה, ענני כבשה וענני קולומבוס הופיעו השבוע מעל ראשינו, אלא גם ענני מיחשוב ● לדברי מנמ"ר יגואר-לנדרובר, הסיבה שהוא ביצע הגירה של מערך המיחשוב שלו לענן לא הייתה החיסכון, למרות שזה היה ניכר - אלא היעילות ● השבוע שהיה ב-IT

העננים שיחקו השבוע תפקיד מפתח באווירה הישראלית. הם המטירו סוף סוף גשמי ברכה, והזכירו שגם אצלנו יכול להיות חורף אמיתי. יחד איתם הגיעה תוצאת הלוואי הקבועה של כל חורף: הפיכת כל גוש דן לפקק תנועה אחד גדול. גם השנה הצליח להפתיע גנרל חורף את מנהלי בקרת הרמזורים בערי גוש דן, ותפס אותם לא מוכנים. מסתבר שעל מנת לשתק את לב המדינה, לא צריכים להפיל טילים על תל-אביב; מספיק להמטיר גשמים, וישר חצי מעובדי המשק מגיעים באיחור למקום העבודה, ואילו החצי השני סב על עקביו לאחור ונוסע הביתה.

הגשמים והפקקים היוו תפאורה מצויינת לשני כנסים, שניים מני רבים, שעסקו בנושא מיחשוב ענן. זאת, לצד כנסים מתוכננים בנושאי גיבוי והיערכות למקרי אסון. נושא מיחשוב הענן עלה בשני כנסים של שתי שחקניות מרכזיות בתחום: גוגל (Google) ו-CA.

ענקית החיפוש כינסה מנהלי מיחשוב בכירים למפגש בו היא השיקה רשמית את שירותי האירוח והענן שלה לארגונים. ברק רגב, מנהל גוגל אנטרפרייז, ישראל יוון ודרום אפריקה, הסביר למנמ"רים כמה חייהם יהיו קלים אם הם יעברו לענן. גוגל גייסה לכנס לקוח, שכל אחד מהיושבים באולם לא היה מתנגד להיות בעליו של המוצרים שלו: יגואר-לנדרובר. ג'רמי וינסנט, מנמ"ר יצרנית מכוניות היוקרה, לא היסס לספר בשבח המכוניות, כמו גם בשבח הענן של גוגל. הוא הדגיש, כי המעבר למיחשוב ענן נבע מהרצון ביעילות, ולא מהחיסכון, אף שזה היה רב ועומד על קרוב לשני מיליון ליש"ט בשנה. ללמדכם, כי לא תמיד החיסכון הוא הסיבה, והרי תובנה מאוד חשובה למנמ"ר המתלבט.

למחרת, ביום ד', הוזמנו מנהלי IT בכירים מכל המשק לכנס השנתי של CA. גם שם עשו מאמצים לפרוץ את קיר הזכוכית שמפריד בין השוק הארגוני לבין מיחשוב הענן. CA באה לענן מהמקום הטבעי שלה, התשתיות, והיא נוטלת לעצמה את כובע היועץ הנייטרלי שמביא לא רק רעיונות טובים אלא גם מבצע ומספק פתרונות. קהל היעד: המנמ"רים שכבר מבינים שאת הענן הזה הם כבר לא יצליחו להעלים ולכן מוטב להם להתחיל להתכונן ולא לחכות שההנהלה תנחית זאת על ראשם.

מעבר לענן, יש עוד תחומים חמים ב-IT, וגם בהם קורים דברים, כמו למשל שוק האחסון. נט-אפ (NetApp) לא קופאת על השמרים, והודיעה השבוע, כי היא רוכשת את חטיבת האחסון של יצרנית השבבים LSI, המייצרת מערכות איחסון חיצוניות, מהתחומים החמים באחסון. נט-אפ ושאר השחקניות בעולם האחסון ייפגשו ביום רביעי בשבוע הבא בכנס השנתי STORAGE 2011 של אנשים ומחשבים, שם ניתן יהיה לחוש טוב יותר את הדינמיות בתחום הזה שצומח בקצב אדיר.

כנס אחר הטיל זרקור על תחום צומח אחר בעולם ה-IT השנה והוא ה-BI. נתי אברהמי, מנכ"ל קבוצת יעל, אמר בכנס לקוחות של טיבקו (Tibco), אותה יעל מייצגת, כי החברה תעמיק את פעילותה בתחום ה-BI ובתחום האינטגרציה, וזאת במסגרת התאמת החברה לעידן הנוכחי.

השבוע קיבלנו שני נתונים סותרים על מצב הענף בישראל. החדשות הרעות (לטעמם של אחדים, מוגזמות בחריפותן) באו מטעם IVC, שסיפרה את מה שרבים ידעו: בשנת 2010 לא היו כלל גיוסי הון בשוק הישראלי, והייתה זו השנה הגרועה ביותר בעשור האחרון. עם זאת יש תקווה לגיוסים לא רעים בשנת 2011. זאת, בתנאי שקרנות הון הסיכון ישנו את מבנה הפעילות שלהן. עושה רושם שישראל סופגת את ההדף האחרון של המיתון העולמי שהחל ב-2008 וכעת היא נערכת לקראת גל הגיוסים הבא.

החדשות הטובות הגיעו בסוף, השבוע מחברת המחקר מקינזי. אנשיה גילו כי 6.5% מהתמ"ג הישראלי מקורו בכלכלת האינטרנט. המשמעות היא שהרשת הולכת ומחזקת את מעמדה כפלטפורמה לעשיית עסקים. התחזית הזו בוודאי מתבססת על כך שעד 2015 חלק גדול מהשוק הארגוני יהיה בענן, בצורה זו או אחרת. והנה לנו כלכלה מסוג חדש: כלכלת האינטרנט.

בסוף השבוע הופיעו ידיעות בכמה עיתונים על תעודת הזהות החדשה של אזרחי ישראל, שתונפק בקרוב. מרבית הקוראים דילגו על המילה "בקרוב" שהופיעה בסיקור התקשורתי. ה-"בקרוב" הזה מובטח לנו כמעט 10 שנים. גם בגלגול האחרון שלו, לפני ההכרזות על תחילת הייצור וההפקה של התעודות, דובר על הקיץ הקרוב. האם השתנה משהו ומשרד הפנים יעמדו בהבטחתו? נראה שהשמחה שבאה לידי ביטוי בכותרות העיתונים מעט מוקדמת וכי יש עוד על מה לחלום.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים