השחקנים הגדולים בשוק האיחסון דוהרים קדימה

אתר Storage.com השווה בין נתוני שתי חברות המחקר - IDC וגרטנר - בתחום אחסון מבוסס בקר דיסק חיצוני ● על פי גרטנר, שוק זה צמח ב-18.1% ב-2010 ועמד על 19.4 מיליארד דולרים ואילו על פי IDC, היקף המכירות בשוק זה צמח ב-16.2% והגיע ל-21 מיליארד דולרים ● השתיים מסכימות כי 2010 הייתה שנה מצוינת לשוק ולספקיות בתחום ● גידול השוק מלמד שהתחום מצוי בדהירה, ושנת 2011 מבטיחה עוד יותר

2010 הייתה שנה מצוינת לשוק איחסון מבוסס בקר דיסק חיצוני ולספקיות בתחום. הגידול של השוק מלמד שהתחום מצוי בדהירה, ושנת 2011 מבטיחה עוד יותר.

ניתוח מעניין ערך אתר Storage.com, אשר השווה בין נתוני שתי חברות המחקר הגדולות בשוק – IDC וגרטנר (Gartner). על פי גרטנר, שוק זה צמח ב-18.1% ב-2010 ועמד על 19.4 מיליארד דולרים. ואילו על פי IDC היקף המכירות בשוק זה צמח ב-16.2% והגיע ל-21 מיליארד דולרים. שתי חברות המחקר מציינות כי כל שוק האחסון גדל בשנה החולפת בצורה יפה מאוד.

EMC, על פי גרטנר, הובילה את התחום בשנה החולפת, עם היקף מכירות של 5.4 מיליארד דולרים, נתון המשקף עליה של 32.4% לעומת 2009, הרבה מעבר לגידול של כלל השוק. יבמ (IBM) מדורגת במקום השני, עם נתח שוק של 14.4%, המשקפים מכירות של 2.7 מיליארד דולרים. שלישת נמצאת נט-אפ (NetApp), עם מכירות של 2.07 מיליארד דולרים ונתח שוק של 10.7%. רביעית HP, עם 9.8% מהשוק, חמישית היטאצ'י (Hitachi), עם נתח שוק של 9.2% וששית דל (Dell) עם 8.2% מהשוק.

EMC מובילה גם על פי IDC, עם נתח שוק של 25.6%, לאחריה יבמ עם 13.8% מהשוק, נט-אפ עם 11.1% ולאחריהן HP ודל כל אחת עם 9.1%.

עורכי האתר מציינים כי HP ודל הראו קצב גידול של 11-13.4%, פחות מקצב גידול של כלל השוק. מנהלי HP מקווים שרכישת 3Par תשפר את מצבם בשוק, וייתכן כי תקוותם תוכח כנכונה השנה. דל נראית גם היא בתקופת מעבר, בין השאר בזכות רכישת קומפלנט (Compellent). על פי דו"חות הנרכשת, מכירותיה ערב רכישתה הגיעו ל-120 מיליון דולרים בשנה. עורכי האתר Storage.com סבורים, כי גידול של 50% בפעילותה של חברה זו אינו בגדר ציפיה מוגזמת, ואשר על כן, דל תוכל להוסיף עוד 200 מיליון דולרים להיקף המכירות שלה בתחום זה ב-2011.

מנגד, EMC תולה תקוות רבות במכירות של סדרת האחסון החדשה שלה VNX, שהושקה בינואר השנה. זוהי פלטפורמת ניהול ואיחסון אחודה, שנועדה לארגונים המשתמשים בקלריון, והיא מספקת תשתית ניהולית ותפעולית ממקום אחד, ומתאימה בעיקר לדטה סנטרים וירטואליים.

עורכי האתר שביצעו את ההשוואה בין נתוני המחקר, כתבו כי הם מצפים לבשורות חדשות ומהפכניות בקרוב. יש גם שמועות בקהילה המקצועית, לפיהם יבמ מתכוונת להחליף את מערכות הטיבולי הישנות שלה במערכות קומוולט (CommVault), בין היתר מפני שפריצת דרך בתחום הגיבוי תסייע לענק הכחול להגדיל את הפערים שלו מול EMC המובילה בשלב זה.

ומה לגבי נט-אפ? החברה עושה פעולות חזקות בכיוונים שונים כדי לחזק את מקומה בשוק זה, לעבור את יבמ המקדימה אותה במקום השני ולהיות צמודה ל-EMC. אבל האנליסטים אומרים שהם זקוקים להבהרות, כי "נט אפ מתנהגת כמו רכבת דוהרת, ולכן עליה להבהיר איפה תהיה התחנה הבאה שלה ב-2011".

הסיפור של סאן (Sun) ואורקל (Oracle) מורכב הרבה יותר: עד כה הביצועים של החברה המאוחדת הזו בתחום האחסון היו חלשים יחסית. החברה איבדה עוד מנתח השוק שלה, עובדה שלא מבשרת טובות לגבי העתיד. אנשי אורקל סבורים אחרת ואומרים שמוקדם עדיין לקבוע מה יהיה ב-2011, ולו בזכות מכונת בסיס הנתונים שלהם, האקסה דטה.

ומה לגבי השוק הישראלי? על פי נתוני IDC שוק האיחסון המקומי גילגל ב-2010 כ-4 מיליון דולרים, צמיחה של 31.8% לעומת 2009. EMC הובילה גם בישראל עם נתח שוק של 45%, אחריה נט-אפ עם 25%, ויבמ שלישית בתחום עם 12% מנתח השוק. גם בישראל צופה IDC שב-2011 הביקושים הגדולים לנפח יניעו את השוק לגידולים גבוהים יותר.

הוכחה מוחשית לכך אפשר יהיה לקבל ביום ד' הקרוב, בוועידת הענק SMART STORAGE 2011 של אנשים ומחשבים, שתתקיים במלון דיוויד אינטרקונטינטל. כך, 21 חברות, ביניהן כל המובילות בשוק העולמי, יתייצבו על במה אחת, כדי לעדכן ולספר על המגמות החדשות הצפויות בשוק חם זה השנה. ניתן לקבל פרטים נוספים ולהרשם לכנס בכתובת הבאה.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מתי תלמדו לכתוב ללא שגיאות כתיב?

    אני ממליץ לכם בחום, לשכור את שירותיו של עורך לשוני כדי להימנע משגיאות כתיב מבישות. את המלה אחסון כותבים ללא י אחרי האות א' ויש עוד הרבה דוגמאות.

  2. מי כתב את השטות הזאת .

    " על פי נתוני IDC שוק האיחסון המקומי גילגל ב-2010 כ-4 מיליון דולרים "... מאיפה הנתון ההזוי הזה ?

אירועים קרובים