רעידת האדמה ביפן: ושוב הופיעו הנוכלים ברשת

הנוכלים זיהמו את החיפוש ברשת בעזרת החדרת קטעי חדשות ותמונות - אמיתיים או מפוברקים - מהרעש ביפן, שבהם שתלו נוזקות וקודים זדוניים למיניהם ● "דבר אחד בטוח", כתבה קרולין גווארה, מומחית אבטחה מטרנד מיקרו, "כמו שיש רעידות משנה הנלוות לרעידת האדמה המרכזית, כך הנוכלים מופיעים לאחר כל אירוע חדשותי משמעותי"

שעות ספורות לאחר רעידת האדמה והצונאמי שפקדו את יפן בסוף השבוע, החלו פושעי הרשת "להתעורר" ולנצל את אסון הטבע לצרכיהם.

על פי חברת האבטחה טרנד מיקרו (Trend Micro), הנוכלים זיהמו את החיפוש ברשת בעזרת החדרת קטעי חדשות ותמונות – אמיתיים או מפוברקים – שבהם שתלו נוזקות וקודים זדוניים למיניהם. בנוסף, הם השתמשו בשיטות של קידום חיפוש (SEO) על מנת לקדם אותם. חוקרי החברה הזהירו, כי גולשים שיחפשו ביטויים מסוימים, דוגמת "רעידות האדמה האחרונות שאירעו ביפן", עלולים להגיע לתוצאה גבוהה יותר של טקסטים ותמונות ובהם נוזקות.

"שעות לאחר רעידת האדמה, הבחנו בדפי רשת שהוכנסו לראשי רשימות החיפושים עם מילות מפתח הקשורות לרעש", כתב בבלוג שלו נורמן אינגל, מהנדס התרעות איומים בטרנד מיקרו. "אנשים פונים לרשת כדי לקבל ידיעות עדכניות ולראות תמונות מהצונאמי, ופושעים מקוונים מנצלים את היתרון שבריבוי הגלישה לטובת ההונאות שלהם".

חוקרי האבטחה המליצו לגולשים שלא להיכנס לכל אתר המוצג במנועי החיפוש, אלא רק לאלה המוכרים להם ככלי תקשורת ידועים ולגיטימיים. הם העריכו, כי בימים הקרובים ימשיכו הנוכלים במאמציהם להיות ראשונים להעלות ידיעות ותמונות מאסון הטבע ביפן, על מנת להגביר את מאמצי ההונאה שלהם.

לדבריהם, תופעת ההיתלות באירועים חדשותיים לטובת הגברת פעילות ההונאה של פושעי הרשת אינה חדשה. הם ציינו שאותו הדבר קרה גם לאחר רעידת אדמה שאירעה במנילה, בירת הפיליפינים, במרץ 2010, ולאחר רעידות האדמה שאירעו בהאיטי ובצ'ילה.

"דבר אחד בטוח", כתבה קרולין גווארה, מומחית אבטחת מידע מטרנד מיקרו בבלוג שלה, "כמו שיש רעידות משנה הנלוות לרעידת האדמה המרכזית, כך הנוכלים מופיעים לאחר כל אירוע חדשותי משמעותי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים