פיני כהן, STKI: "בארגון ממוצע בארץ, נתוני מערכות ה-ERP משוכפלים ומאוחסנים 18 פעמים"

"קצב הגידול באיחסון יגבר, ותקציבי איחסון אוזלים לפני המתוכנן", אמר כהן, סגן נשיא ואנליסט בכיר בחברה, בכנס Smart Storage, שנערך הבוקר (ד') ● לדבריו, הסיבה לגידול הצפוי היא תחילתה של מהפכת החיישנים: "המוצרים ידברו אחד עם השני ויניבו המון חיוויים; בסופו של דבר, כל הנתונים הללו צריכים להיות מאוחסנים ולכן, קצב הגידול יגבר עוד יותר מהממוצע כיום"

"נתונים ומידע המופקים ממערכות ה-ERP בארגונים משוכפלים ומאוחסנים בממוצע 18 פעמים – נתון שרק גדל. זו דוגמה לקצב הגידול של האיחסון, הצומח בלא הרף ומביא לכך שתקציבי האיחסון אוזלים לפני המתוכנן", כך אמר פיני כהן, סגן נשיא ואנליסט בכיר ב-STKI.

כהן היה דובר המפתח בכנס Smart Storage. לאירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו מאות מקצועני איחסון ומנהלי תשתיות. הוא התקיים היום (ד') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהנחיית פלי הנמר, נשיא הקבוצה, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי.

מה שמאפיין את תחום האיחסון, אמר כהן, הוא הגידול הבלתי פוסק בו. "פעמים רבות אנחנו רואים לקוחות עושים עסקת איחסון ומתכננים לרכוש חומרת איחסון למשך שלוש שנים, אלא שבפועל, אחרי שנה-שנה וחצי נגמר המקום".

לדבריו, "הגידול בכמויות האיחסון יגבר יותר ויותר". אחד הדברים שיביא לכך, הסביר כהן, הוא תחילתה של מהפכת החיישנים. "המוצרים ידברו אחד עם השני ויניבו המון חיוויים. בסופו של דבר, כל הנתונים הללו צריכים להיות מאוחסנים. לכן, קצב הגידול יגבר עוד יותר מהממוצע כיום".

צילום ועריכת וידיאו: גיא רז

הוא ציטט סקר שערכה STKI שהעלה, כי בשנת 2009, ארגון פיננסי אחז במערך איחסון ממוצע של 0.4 טרה-בייט, ואילו כיום – הנתון עומד על בין 0.6 ל-1.3 טרה-בייט.

מבחינת מגמות באיחסון, אמר כהן: "לקוחות מבינים את חשיבות ה-FCoE (ר"ת Fibre Channel Over Ethernet) ומתחילים לבדוק הטמעת הטכנולוגיה; נמשכת מצוקת כוח האדם בעולם התשתיות; העולם הולך לאיחסון אחוד; נמשכת הטמעה של פתרונות למניעת שכפול מידע, דה-דופליקציה, ו-VTL; יש בעיות ביצועים, אבל יש מה לעשות; ויש גם ירידת מחירים מדהימה ותחרות קשה בתחום בין הספקים: בתחילת העשור עמדה עלות טרה-בייט על 100 אלף דולרים, וכיום היא עומדת על אלף דולרים".

כהן סיים בציינו, כי "היחס בין כוח האדם המטפל באיחסון ובין נפחי האיחסון הוא אחד התחומים הכואבים. בממוצע, עובד תשתיות טיפל בשנה החולפת בנפח איחסון הנע בין 150 ל-225 טרה-בייט – נתון המהווה גידול של 25% מהשנה שעברה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים