ג'יילס באלארד, מנהל הפצה באירופה במיקרון: "ישראל היא אזור מפתח מבחינתנו"

"יש כאן שוק חשוב, ולאחר הרכישה שלנו את נומוניקס, עם המפעל שלה בקרית גת, הוא חשוב לנו אפילו יותר", אמר באלארד ● לדבריו, "החלטנו לחזור לתחום זיכרונות ה-NOR, ומכיוון שהייתה לנו הזדמנות טובה במחיר טוב, רכשנו את נומוניקס"

"ישראל היא אזור מפתח מבחינתנו. יש כאן שוק חשוב, ולאחר הרכישה שלנו את נומוניקס (Numonyx), עם המפעל שלה בקרית גת, הוא חשוב לנו אפילו יותר", כך אמר אתמול (ג') ג'יילס באלארד, מנהל הפצה באירופה בחברת מיקרון שנאם בכנס New Thech והתראיין לראשונה לעיתונות הישראלית.

לפני כשנה רכשה מיקרון, מיצרניות שבבי הזיכרון הגדולים בעולם, את נומוניקס בעסקה של כ-1.25 מיליארד דולרים, שבעקבותיה הפכה ליצרנית זיכרונות הפלאש מסוג NOR הגדולה בעולם.

רכישה זו כללה, כמובן, גם את המפעל של החברה בקרית גת, והוא הפך ל-FAB 12, ומאז גם ראה כיצד פסי הייצור של זיכרונות ה-NOR, אותם מייצר המפעל, מגיעים לתפוקה מלאה ואפילו דורשים הרחבה. במהלך 2010 הסתכם הייצוא של FAB 12 בכ-367 מיליון דולרים, וזהו הצפי גם ל-2011 למרות הירידה במחירי הזיכרונות.

"לפני כמה שנים ראינו איך השוק מתפצל ולכן קיבלנו החלטה לעזוב את מגזר ה-NOR והתרכזנו בזכרונות D-RAM לתחום ה-PC וזיכרונות ה-NAND שמשמים להכנת כרטיס זיכרון, לנגני MP3 וכדומה", אמר באלארד, "אבל לאחרונה, בגלל הצמיחה של שוק הטלפנים החכמים ולאור הצפי של מכירות הטאבלטים, ולאחר שכבר אספנו את המשאבים והאמצעים, החלטנו לחזור לתחום זיכרונות ה-NOR, ומכיוון שהייתה לנו הזדמנות טובה במחיר טוב, רכשנו את נומוניקס".

באלארד מציין שהצמיחה העיקרית של השימוש בזיכרונות NOR היא דווקא בשוק ההתקנים המשובצים. בשוק זה הדרישה היא לזיכרונות לא נדיפים שמאפשרים לבצע אתחול מערכות ישירות מהזיכרון, ושהחשיבות לעמידות של שבבי הזיכרון גבוהה יותר, וזאת למרות שמחירי ה-NOR גבוהים יותר.

"עוד שוק חשוב הוא שוק הטלפונים הסלולריים במדינות המתפתחות. בעוד שטלפונים חכמים מתקדמים זקוקים להרבה זיכרון NAND שטוב לאחסון מידע, בשוק המתפתח, בעיקר בסין, בהודו ובאפריקה, נמכרים עדיין הרבה מאוד טלפונים בקצה הנמוך עבור אנשים שמה שהם רוצים לעשות הוא לדבר בטלפון ולא יותר. השוק הזה הוא שוק שמבוסס על זכרונות NOR כי מה כמות הזיכרון פחות חשובה לעומת מהירות העבודה של הזיכרון", אמר באלארד.

כאמור, המפעל בקריית גת עובד כיום במלוא הקצב. "אנחנו מייצרים כיום בכמות שגדולה ב-40% ממה שייצרנו תחת נומוניקס, ובשבילנו זה אומר שמצאנו את העוצמה הטכנולוגית והפיננסית במיקרון כדי להגיע לשווקים חזקים ורחבים יותר", אמר מנכ"ל מיקרון ישראל, יונתן ונד, "אנחנו מגדילים את כעת הקיבולת ועד יוני תהיה לנו קיבולת של 55% יותר מאשר לפני שנתיים. זהו שוק מאוד תחרותי ומטורף".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים