כאוס ושמו איחסון

ניהול ושמירה על המידע, כמו גם גיבוי והתאוששות, הפכו לאחד הצרכים המרכזיים שעל סדר יומו של המנמ"ר בארגון ● גם ללא האסונות למיניהם, המציאות מכתיבה תמורות ושינויים תדירים בסביבת המיחשוב, שעל המנמ"ר להתמודד איתם ● למרות זאת, כפי שהבנו הבוקר (ד') בכנס Smart Storage, חזון ה-"איחסון בקופסה אחת" עוד רחוק

אחד הדוברים בכנס האיחסון Smart Storage שנערך הבוקר (ד') היה עמיקם מגן, מנכ"ל היטאצ'י (Hitachi) ישראל. מגן פתח את דבריו בעדכון על מצבה של ענקית האיחסון היפנית, בעקבות האסון שפקד את המדינה – רעידת האדמה, הצונאמי והדליפה בכור הגרעיני. המסר היה, שבשלב זה אמנם היטאצ'י כמעט ולא נפגעה, אולם אין ספק שהיא תחוש את ההשלכות בהמשך. הנה עוד הוכחה, אם היו חסרות קודם לכם, לרלבנטיות של קיום כנס בנושא איחסון בימים אלו.

מימד אקטואלי אחר סיפק פתרון של החברה הישראלית אקסנה, בשם "קופסה שחורה" – פתרון גיבוי בנפחי איחסון קטנים יחסית, עבור ארגונים שפתרונות DRP קונבנציונליים "גדולים" עליהם. עם זאת, כל מי שהגיעו לכנס הבוקר לא היו צריכים את שתי הדוגמאות הללו – הם ראו את ההוכחות בשטח: 21 ביתנים של כל שחקניות המרכזיות בשוק ניצבו באולם שבמלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב.

ניהול ושמירה על המידע, כמו גם גיבוי והתאוששות, הפכו לאחד הצרכים המרכזיים שעל סדר יומו של המנמ"ר בארגון. גם ללא האסונות למיניהם, המציאות מכתיבה תמורות ושינויים תדירים בסביבת המיחשוב, שעל המנמ"ר להתמודד איתם. היטיב להגדיר זאת טוני וונד, מנהל תחום האיחסון הארגוני ב-דל (Dell), שהיה המרצה הראשון והססגוני ביותר בארגון. הוא אמר, בין היתר, שכחלק ממכלול כאבי הראש שיש למנמ"ר, האיחסון הוא התחום שמסב את הכאב הרב ביותר. הדאגה המרכזית של המנמ"ר, כמו גם של מנהלי התשתיות, היא לשמור על המידע, תוך מתן מענה לקצב הגידול הבלתי נתפס של נפחי האיחסון.

אם לא די בכך, הרי שקיימת גם תופעה ידועה של שכפול המידע. כך, לפי פיני כהן מ-STKI, במערכות ERP, למשל, המידע משוכפל 18 פעמים לפחות! זו כנראה אחת הסיבות לכך שקצב הגידול של שוק האיחסון בדיסקים חיצוניים גדל על פי חברות המחקר ב-25% בשנה.

על בסיס מידע זה, אין פלא שתקציבי האיחסון רק הולכים וגדלים כל הזמן. למרבה המזל של הספקים, חוזי האיחסון מסתיימים אחרי שנתיים-שלוש והארגונים חייבים לחדש אותם במהירות. הסטטיסטיקה קובעת שבדרך כלל ארגונים נאמנים לספקים שלהם בכל מה שקשור לאיחסון, אבל הם מאתגרים אותם כל הזמן, כי הם מכנסים לארגון סוגים שונים של פתרונות, כלים, ציוד ומערכות ניהול.

בפני יצרני האיחסון עומדים גם אתגרים נוספים ברוח התקופה, כמו מיחשוב ענן, חיבור הטלפונים החכמים והתמודדות עם הנפחים האדרים שמספק הפס הרחב. SGI, שנתונים כבדי משקל תמיד היו הצד החזק שלה, הציגה בכנס פתרונות לטיפול בנפחי איחסון מטורפים בעידן של יו-טיוב (YouTube), גוגל (Google) ושות'.

אבל את השיקוף הטוב ביותר למציאות סיפק, כרגיל, איתיאל מעיין – ה-CTO של עיריית תל אביב יפו, שתיאר את מצב מערכות האיחסון בעירייה. המסר שלו פשוט: חזון ה-"איחסון בקופסה אחת" עוד רחוק. על כן, הסביר, והכאוס יימשך לעת עתה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים