גוגל סוגרת חשבונות של מפרסמי זיופים

במחצית השנייה של 2010 נסגרו כ-50 אלף חשבונות בשירות AdWords עקב פרסום מודעות למוצרים שהם זיופים של מותגים ידועים ● כדי לסייע בלכידת העכבר מבטיחה גוגל להגיב בתוך 24 שעות לתלונות על פרסום של מוצרים מזויפים ● בחברה מתכוונים לפעול בשיתוף פעולה הדוק עם בעלי המותגים על מנת לעקוב אחר הנעשה ב-AdWords

גוגל (Google) הודיעה שלשום (ג'), כי היא נוקטת אמצעים כדי למגר פרסום של מוצרים מזויפים בתוכניות הפרסום השונות שלה.

כיום משתמשים בשירות AdWords יותר ממיליון מפרסמים ביותר מ-190 מדינות – ציין קנט ווקר, סגן נשיא בכיר והיועץ המשפטי הראשי של גוגל. בהודעה שפרסם בבלוג של החברה כתב ווקר, כי במחצית השנייה של 2010 סגרה גוגל כ-50 אלף חשבונות בשירות AdWords עקב פרסום מודעות למוצרים שהם זיופים של מותגים ידועים.

מותגים ידועים מפסידים מדי שנה סכומי כסף משמעותיים עקב מכירה של מוצרים מזויפים – אם כי היקף התופעה שנוי במחלוקת. ארגונים שונים שמייצגים את בעלי המותגים טוענים, כי ההפסדים מסתכמים ב-250 מיליארד דולרים לשנה, בעוד שפליקס סלמון, כתב של סוכנות הידיעות רויטרס (Reuters), טען, כי אין נתונים אמינים אך העריך, כי הסכום הנכון נמוך פי 200 מכפי שטוענים הארגונים שמייצגים את בעלי המותגים. עם זאת, אין עוררין על כך שהבעיה קיימת ומחייבת נקיטת אמצעים מתאימים.

ווקר התייחס לבעיה במונחים שלקוחים מעולם הווירוסים והמזיקים, דוגמת "משחקים של חתול ועכבר". כדי לסייע בלכידת העכבר מבטיחה גוגל להגיב בתוך 24 שעות לתלונות על פרסום של מוצרים מזויפים. בחברה מתכוונים לפעול בשיתוף פעולה הדוק עם בעלי המותגים על מנת לעקוב אחר הנעשה ב-AdWords, ובין השאר הקימה החברה דף עזר חדש שמקל על מי שמבקשים לדווח על פרסום של מוצרים מזויפים.

לדברי ווקר, גוגל השקיעה ב-2010 יותר מ-60 מיליון דולרים במאמצים למגר את הפרסום של מוצרים מזויפים בתוכניות הפרסום השונות שמציעה החברה. כך, יותר מ-95% מהחשבונות שנסגרו בששת החודשים האחרונים של 2010 נסגרו עקב פעילות זו.

הוא הסביר, כי גוגל משקיעה מאמצים כה רבים במיגור התופעה לא רק כדי לסייע לסוחרים הלגיטימיים אלא גם כדי למנוע הידרדרות בתדמית המותג שלה עצמה, עקב אכזבה של צרכנים שרכשו שלא ביודעין מוצר מזויף לאחר שלחצו על מודעה שפורסמה ב-AdWords. "פרסום של מוצר מזויף לא פוגע רק בבעלי המותג אלא גם בצרכנים שרוכשים מוצרים באיכות ירודה ובגוגל עצמה", כתב ווקר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים