האיחוד האירופי דורש מפייסבוק ומגוגל לציית לכללים החדשים לשמירת הפרטיות

הכללים החדשים עתידים להשפיע בעיקר על אתרי אינטרנט גדולים דוגמת פייסבוק, גוגל, יאהו! או בינג ● האיחוד דורש לאפשר לגולשים למשוך נתונים שנשמרים באתרים - דרישה שנובעת ממה שהיא מכנה "הזכות לשכוח" ● כן היא דורשת מהחברות לספק מידע רב יותר לגבי הנתונים הנשמרים והמטרה שלשמה הם נשמרים

האיחוד האירופי מאיים לנקוט צעדים נגד חברות שמפעילות רשתות חברתיות דוגמת פייסבוק (Facebook) ומנועי חיפוש דוגמת גוגל (Google) אם הן לא יצייתו לכללים החדשים של האיחוד לשמירה על נתונים, שנועדו למנוע פגיעה בפרטיות – כך הודיעה ויויאן רדינג, הממונה על המשפט וזכויות האדם באיחוד.

רדינג הגישה הצעה שכוללת תיקונים רבים בכללים הקיימים לשמירת נתונים, שהתקבלו לפני 16 שנים. ההצעה אמורה להיכנס לתוקף בחודשים הקרובים ולהסדיר את השימוש בפרטים אישיים של גולשים.

הכללים החדשים עתידים להשפיע בעיקר על אתרי אינטרנט גדולים דוגמת פייסבוק, גוגל, יאהו! (!Yahoo) או בינג (Bing), בשל תשומת הלב הרבה לה זוכה השימוש שיכולים לעשות אתרי אינטרנט כאלה בנתונים על הרגלי גלישה אישיים. רדינג דורשת לאפשר לגולשים למשוך נתונים שנשמרים באתרים – דרישה שנובעת ממה שהיא מכנה "הזכות לשכוח". כן היא דורשת מהחברות לספק מידע רב יותר לגבי הנתונים הנשמרים והמטרה שלשמה הם נשמרים.

מאחר שמרבית חברות האינטרנט הגדולות פועלות מארצות הברית או מפעילות בה את השרתים שבהם נשמר המידע, טוענת רדינג שיש להעניק לרשויות באיחוד האירופי סמכויות רבות יותר לאכוף את הכללים גם מחוץ לגבולות אירופה.

"כל חברה שפועלת באיחוד האירופי או מציעה מוצר לצרכנים באיחוד האירופי צריכה לעמוד בכללים שלו", אמרה. "כדי לאכוף את החוקים של האיחוד האירופי, יש להעניק לרשויות האיחוד את הסמכות לחקור את מי שיפרו את הכללים שקבע האיחוד ולנקוט כנגדם בהליכים משפטיים".

לפני שהכללים ייכנסו לתוקף, בחודש יולי הקרוב, הם צריכים לקבל את אישור הממשלות של מדינות אירופה ואת אישור הפרלמנט האירופי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים