ג'וליאן אסאנג': "כמובן שאני פוחד מישראל – הדבר השפיע על הפרסומים שלנו"

מייסד ויקיליקס אמר דברים נגד ישראל ויהודים בראיון לעיתון צרפתי ● לדבריו, "בתחילת הדרך היו לנו מעט חומרים על ישראל, אולם בחרנו שלא לפרסם אותם, בשל הנזק שהדבר יסב לנו" ● אסאנג' טען, כי "החיבור בין ישראל לארצות הברית הוא המפחיד מכל, ולא רק בגלל נוכחות גבוהה של יהודים שם"

לא ברור אם מייסד ויקיליקס (Wikileaks) פרנואיד או שרודפים אותו. מה שברור זה שהוא לא מהסס להתבטא באופן אנטי ישראלי וחצי אנטישמי. בראיון לעיתון הצרפתי אגורווקס (Agoravox) נשאל ג'וליאן אסאנג' האם הוא חושש מישראל והשיב: "בוודאי".

הוא הסביר, כי "בתחילת הדרך היו לנו מעט חומרים על ישראל, אולם בחרנו שלא לפרסם אותם, בשל הנזק שהדבר יסב לנו. בהתחלה העלינו קבצים עם הדלפות שבאו ממדינות אחרות. אמנם, באותה העת לא היו בידינו קבצים רבים על ישראל, אבל בעיקר חששנו מפני התקפה עלינו מן החוף המזרחי של ארצות הברית. אם היינו מחליטים להתחיל את הפרסומים שלנו דווקא עם מידע 'רגיש', או ממדינות שהן 'רגישות', היינו נמצאים תחת התקפה שהייתה מסיטה את הספינה מהנתיב שסללנו עבורה".

לשאלה האם הוא יותר חושש מישראל או מארצות הברית, ענה מייסד ויקיליקס, כי "החיבור בין השתיים הוא המפחיד מכל. לישראל יש קשרים עמוקים בחוף המזרחי של ארצות הברית, ולא רק בגלל נוכחות גבוהה של יהודים שם. בוש הקיף עצמו בחבורה של אוהבי ישראל, ששולטים בחברות הנפט". בנוסף, אמר, "לישראל ולארצות הברית יש אינטרס משותף בסכסוך העירקי".

הראיון נערך לפני כמה שבועות, אולם פורסם רק השבוע. פרשנים העריכו, כי הסיבה לתוכנו היא רצונו של אסאנג' להסביר מדוע פרסם מסמכים ממדינות ערב – ולא מישראל.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים