תוכן שיווקי

קומדע מציגה בשנת 2010 היקף מכירות שנתי של 40 מיליון שקל, גידול של 50% לעומת השנה שקדמה לה

20/03/2011 15:10

חברת קומדע, ספקית מובילה של פתרונות אבטחת מידע, מציגה את נתוניה הכספיים לשנת 2010 מהם עולה כי החברה היקף המכירות השנתי שלה הגיע לכ-40 מיליון שקל – גידול של 50% לעומת שנת 2009. בחברה מעריכים כי השנה הנוכחית היקף המכירות השנתי יעבור בשנה הקרובה את רף 50 מיליון שקל. כמו כן, הרווח הנקי של קומדע בשנת 2010 היה מעל 2 מיליון שקל, גידול של 300 אחוז לעומת שנת 2009. עוד עולה כי החברה, שציינה השנה 25 שנות פעילות בשוק, מתכוונת להגדיל בשנה הקרובה את מספר עובדיה ולגייס עוד כ-30 עובדים נוספים לשורות החברה המונה כעת 120 עובדים.

חברת הבת קומסיין, רשמה מחזור של 13 מיליון ש"ח מתוכם 5 מיליון מכירת תעודות SSL של חברת וריסיין וכ-3 מיליון ממכירת מוצרי חומרה כגון כרטיסים חכמים, טוקנים וקוראי כרטיסים. קומסיין הנפיקה במהלך השנה מעל 25,000 תעודות חדשות לחתימות אלקטרוניות מאושרות. מדובר בקפיצה מרשימה לעומת מספר החתימות האלקטרוניות שהונפקו בשנת 2009. הגידול מיוחס בעיקר לעלייה במודעות בקרב הארגונים ליתרונות השימוש בחתימה אלקטרונית המאושרת על-ידי המדינה והיא בעלת תוקף משפטי לכל דבר. כמו כן, השנה נכנס לתוקף חוק דיווח המע"מ שמחייב ארגונים בעלי הכנסות בהיקף של מעל 4 מיליון שקל לדווח לרשות המיסים באמצעות חתימה אלקטרונית.

במקביל, קומסיין יישמה מספר פרויקטים חדשניים בתחום החתימה האלקטרונית כגון המרשמים האלקטרוניים בקופות החולים של שירותי בריאות כללית ומכבי שירותי בריאות. המרשם האלקטרוני מאפשר לרופא לשלוח ישירות את המרשם לבית המרקחת באמצעות הדואר האלקטרוני וכך לחסוך ממטופלים הזקוקים רק למרשם להגיע למרפאה ולקבל ישירות את התרופה בבית המרקחת. כמו כן, חברת קומדע יישמה פרויקטים מובילים בתחום אבטחת המידע הכוללים, בין היתר, יישום מערכות ביומטריות, מערכות זיהוי חכמות בבנקים מובילים ויישום מערכות זיהוי אלקטרוני בחברות מהגדולות במשק.

זאב שטח, מנכ"ל קומדע, אמר: "הארגונים הגדולים במדינה מפנימים לאט לאט אבל בעקביות, כי הם אינם יכולים להוציא את ההוצאה השוטפת הנדרשת כדי לאבטח את הפעולות בארגון ברמה נאותה. תפיסה זו תיקלט היטב בשנים הבאות והמקנה הבלתי נמנעת היא שיש לסמוך על גופים מתמחים אשר חושבים מבוקר עד ערב איך ליצור מבצרי אבטחה לטובת הפעילות הציבורית במקום שכל ארגון ינסה ליצור לעצמו  "מבצר" אבטחה שכזה. חתימות וזיהוי אלקטרוני, הם נקודת כשל בכל ארגון ואין שום סיכוי הצלחה לארגון שינסה להתמודד עם המשימה הזו לבד מאחר ורמת הלוחמה האלקטרונית הולך וגוברת מיום ליום וזו הופכת לזירה העיקרית הם בי מדינות והן בתחרות שבין גופים מסחריים. חברות מתמחות משקיעות בנושא זה מיליונים רבים כל שנה וכפופות לרגולציה מחמירה ובדיקות כמעט יומיומיות של רמת האבטחה אצלם. שרות SAAS מרכזי (גישה של שרות מרכזי במקום רכש ארגוני) מאפשר ללקוח הכרה במס של ההוצאה במקום להגדיל עוד ועוד את הרכוש הקבוע שמתבלה מהר ואינו ניתן למימוש כהון חוזר. שלא לדבר על כך שאנשי עסקים ובעלי מקצועות חופשיים  אינו יכול להסתובב עם חמישה מחזיקי מפתחות ועשרה כרטיסים חכמים – זה לא סביר. קומסיין מציעה כיום לכל ארגון גדול שרות מרכזי של חתימה וזיהוי אלקטרוני מרכזי עם כרטיס או טוקן אחד ויחיד. שנת 2010 הייתה בהחלט שנת שיא בפעילות שלנו עם גידול במספר הפרויקטים שאנו מיישמים בתחום אבטחת המידע, פריצה לשווקים חדשים וחדירה לשווקים חדשים. במקביל, המשכנו לקדם את  מהפכת החתימה האלקטרונית, שזוהי שנת העשור מאז נחקק החוק בנושא, ומזהים כי קיימת עלייה משמעותית במודעות הציבורית ליתרונות השימוש בחתימה האלקטרונית הכוללים ייעול וחסכון משמעותי במשאבי הארגון לצד עידוד פעילות ירוקה וחסכון בנייר. אנו בהחלט שבעי רצון מהתוצאות ומטרתנו בשנה הקרובה היא להמשיך ולבסס את קומדע כספקית אבטחת המידע המובילה בשוק".

אירועים קרובים