כן NFC או לא NFC במכשירי iPhone – השמועות שלא נגמרות

בעוד שלפני ימים אחדים פרסם האינדיפנדנט, כי iPhone 5 לא יכלול NFC, הפורבס פרסם בסוף השבוע שהמכשיר החדש דווקא כן יכלול את הרכיב ● הדיווח של פורבס מבוסס על "יזם שעובד על מוצר NFC סודי, שיש לו חבר שעובד באפל", ואילו זה של האינדיפנדנט - על "כמה מקורות המקורבים לנושא, שעובדים אצל מפעילת הסלולר הגדולה ביותר בבריטניה" ● למי להאמין? נחיה ונראה

האם ה-iPhone 5 יכלול רכיב NFC או לא? תלוי על מי מסתמכים, שכן מהדיווחים השונים שהתפרסמו באחרונה בעניין עולה שהתשובה לא ברורה. בעוד שבתחילת השבוע שעבר דיווח האינדיפנדנט (Independent), כי הגרסה החדשה של ה-iPhone לא תכלול רכיב NFC, הפורבס (Forbes) דיווח בסוף השבוע שהמכשיר אמנם יכלול את הרכיב.

הדיווח של פורבס מבוסס על "יזם שעובד על מוצר NFC סודי, שיש לו חבר שעובד באפל (Apple)", כך על פי אתר המגזין. לעומת זאת, הדיווח של אינדיפנדנט מבוסס על "כמה מקורות המקורבים לנושא, שעובדים אצל מפעילת הסלולר הגדולה ביותר בבריטניה".

טכנולוגיית NFC תאפשר העברת נתונים בין שני מכשירים קרובים התומכים בה. הטמעתה בטלפונים סלולריים עשויה לאפשר שירותים שונים, כמו תשלום סלולרי או כל שירות של העברת נתונים בין מכשירים בלי תלות ברשת סלולרית או ברשת Wi-Fi, בצורה דומה לבלוטות' (Bluetooth).

הסימנים לכך שאפל מעוניינת בטכנולוגיה זו צצו בראשונה באפריל אשתקד, כשהחברה הגישה בקשה לרישום כמה פטנטים הקשורים ל-NFC, שכללו תרחישי שימוש שונים של הטכנולוגיה במכשיריה. רמז גדול נוסף לכך ניתן כאשר אפל צירפה לשורותיה את בנג'מין ויגייר, בעל רקע נרחב בטכנולוגיית NFC, לתפקיד מנהל מוצר למסחר אלקטרוני.

זמן קצר אחר כך טען הבלוג Cult of Mac, כי תוכניותיה של אפל בקשר ל-NFC רחבות הרבה מעבר לשימוש בטכנולוגיה לתשלומים סלולריים ועשויות לכלול פונקציות של מיחשוב נייד וקישור בין מחשבי Mac למכשירי ה-iPhone. עם זאת, אין לכך בינתיים עדויות נוספות, מאחר שאפל עדיין לא מציידת את מחשביה ברכיבי NFC.

אותו בלוג פרסם באחרונה דיווח נוסף בנושא, שלפיו אפל כבר בוחנת מספר אבות טיפוס של מכשירי iPhone הכוללים רכיב NFC, אולם יש עדיין עבודה רבה שצריך לעשות במערכת שתאפשר קישור בין מחשבי Mac למכשירי ה-iPhone.

דיווח נוסף על הכללת רכיב NFC בגירסה הבאה של ה-iPhone פורסם באתר של סוכנות הידיעות בלומברג (Bloomberg) בינואר השנה. האתר ראיין את היועץ הטכנולוגי ריצ'רד דוהרטי, שציטט מקורות באפל שאישרו את כוונתה של החברה להשיק שירותי תשלום באמצעות NFC. עם זאת, זמן מה לאחר מכן טען דוהרטי, כי הציטוט לא היה נכון וכי מקורותיו לא היו עובדי אפל, אלא מפתחים של יצרניות ציוד מסין שסיפקו בעבר רכיבים לאפל.

פחות חשוב למי להאמין, ויותר חשוב הרעיון העיקרי: NFC יהיה במכשיר העתידי של אפל, השאלה היא רק מתי. בהתחשב בעובדה שבסיס הלקוחות של החברה עומד על 200 מיליון חשבונות משתמשים עם מספרי כרטיסי אשראי, כפי שהצהיר רק באחרונה סטיב ג'ובס, מנכ"ל החברה, שימוש ברשת התשלומים הזאת מייצגת מבחינת אפל הזדמנויות עסקיות בתחומים נוספים שמעבר לצריכת מוצרים דיגיטליים. כמו כן, מדובר בדרך להתמודד מול המתחרה, גוגל (Google), שכבר נגסה באפל נתחי שוק בהיבטי חומרה וכוללת תמיכה ב-NFC בגרסה האחרונה של מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) ובמכשירים חדשים, דוגמת ה-Nexus S. מתחרה נוספת שאורבת לאפל היא HP, שעתידה להטמיע בקרוב את טכנולוגיית TouchStone connectivity במחשב הלוח שלה, TouchPad, ובמכשירי הסלולר המריצים את מערכת ההפעלה WebOS, שיושקו באביב הקרוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים