גוגל מאשימה את סין בפגיעה בג'י-מייל

מנויים של ג'י-מייל בסין התלוננו בחודש האחרון על בעיות בשירות, ובכלל זה קשיים במשלוח הודעות או בסימון הודעות שלא נקראו ● בגוגל טוענים שמקור התקלות הוא בפעילות יזומה של ממשלת סין "שתוכננה בקפידה על מנת ליצור את הרושם שמדובר בבעיות בג'י-מייל"

גוגל (Google) מאשימה את ממשלת סין בפגיעה בפעילות של ג'י-מייל (Gmail), שירות הדואר הפופולרי שלה. זאת, לאחר שמנויים של ג'י-מייל בסין התלוננו בחודש האחרון על בעיות בשירות, ובכלל זה קשיים במשלוח הודעות או בסימון הודעות שלא נקראו – כך עולה מידיעה שהופיעה בגרדיאן (Guardian).

דובר גוגל מסר לאתר CNET, כי "אצלנו אין שום בעיה, ערכנו בדיקה יסודית". לדבריו, "מדובר בחסימה ממשלתית שתוכננה בקפידה על מנת ליצור את הרושם שמדובר בבעיות בג'י-מייל".

בהודעה שפורסמה בבלוג ב-11 במרס טענה גוגל, כי זוהה מספר חריג של מתקפות ממוקדות, ממניעים פוליטיים, על משתמשים בשירותים של גוגל ושל "רשת חברתית פופולרית", ששמה לא צוין, באמצעות דפדפן אינטרנט אקספלורר (Internet Explorer). "להערכתנו, התוקפים מתמקדים בפעילים פוליטיים ספציפיים", נכתב בהודעה שפרסמה אז גוגל. החברה סירבה לציין באילו פעילים מדובר או מה מקור המתקפות.

המתיחות בין גוגל לממשלה בבייג'ינג גברה מאז ינואר אשתקד, עת הודיעה גוגל על כוונתה לחדול מפעילות בסין עקב "מתקפות ממוקדות מתוחכמות" שנועדו לאסוף מידע על פעילים למען זכויות אדם. ממשלת סין, מצידה, הכחישה כל מעורבות בפעולות כאלה. עם זאת, בסופו של דבר חזרה בה גוגל מכוונתה להפסיק לפעול במדינת הענק, וממשלת סין מצידה חידשה ביולי האחרון את הרישיון המתיר לגוגל לפעול בתחומה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים