מיקרוסופט הגישה תביעה נוספת נגד חברות המשתמשות באנדרואיד

החברה הגישה את התביעה נגד החברות Barnes & Noble, פוקסקון ואינוונטק, בטענה שהפרו זכויות בפטנטים של מיקרוסופט ● "ניסינו במשך יותר משנה להגיע להסכמי רישוי עם החברות הללו, אולם מאחר מסרבות לרכוש רישיון, לא נותרה לנו ברירה אלא לפתוח נגדן בהליכים משפטיים", מסרה מיקרוסופט ● גוגל, לעומת זאת, יצאה להגנת לקוחותיה

אחד מכמה פנים. אנדרואיד

מיקרוסופט (Microsoft) הרחיבה את המערכה המשפטית שהיא מנהלת נגד חברות המשתמשות במערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) של גוגל (Google): הענקית מרדמונד הגישה תביעה על הפרת זכויות בפטנטים נגד חברת Barnes & Noble, שמציעה את מחשבי הלוח Nook המבוססים על אנדרואיד, ונגד יצרניות החומרה פוקסקון (Foxconn) ואינוונטק (Inventec).

מיקרוסופט טוענת, כי במערכת אנדרואיד יש משום הפרה של זכויותיה בפטנטים, בכך שהיא כוללת תוכנית רישוי עבור הקניין הרוחני שמציעה מיקרוסופט. על החברות שרכשו רישיונות במסגרת תוכנית זו נמנית HTC, שמייצרת טלפונים חכמים מבוססי אנדרואיד, אולם זו משלמת למיקרוסופט תשלומים על כך – בסכום שלא פורסם.

גם אמזון (Amazon), היצרנית של מכשירי קריאת הספרים האלקטרוניים קינדל (Kindle), המתחרים במכשירי ה-Nook, רכשה רישיון במסגרת התוכנית של מיקרוסופט. יצוין, כי מאחר ש-Barnes & Noble לא משלמת כיום תמלוגים למיקרוסופט, היא נהנית מעלויות נמוכות יותר בהשוואה לאמזון (Amazon).

הורציו גוטירז, סגן נשיא במיקרוסופט וסגן היועץ המשפטי שלה לענייני קניין רוחני ורישוי, ציין בהודעה שפרסמה החברה, כי "ניסינו במשך יותר משנה להגיע להסכמי רישוי עם Barnes & Noble, פוקסקון ואינוונטק. מאחר שחברות אלה מסרבות לרכוש רישיון, לא נותרה לנו ברירה אלא לפתוח נגדן בהליכים משפטיים. עשינו זאת מתוך מחויבות ללקוחותינו, למשקיעים ולבעלי המניות שלנו – וכדי להגן על המצאותינו ועל ההשקעות שלנו, שעומדות על מיליארדי דולרים לשנה, בפיתוח והשקה של מוצרי תוכנה ושירותים".

לטענת מיקרוסופט, הפטנטים שבגינם היא תובעת קשורים לכרטיסיות מידע במסכים, טעינה מהירה של דפי אינטרנט וטיפול במסמכים וספרים אלקטרוניים. על פי גוטירז, זו התביעה השביעית בלבד שהגישה מיקרוסופט על הפרת זכויות בפטנטים במהלך 36 שנות פעילותה. "מיקרוסופט אינה חברה שממהרת לנקוט בהליכים משפטיים, אך איננו יכולים להרשות לעצמנו להתעלם מהפרת זכויות בהיקף כה נרחב", כתב.

לא ניתן היה לקבל תגובה מ-Barnes & Noble, אולם גוגל מיהרה לצאת להגנתן של החברות המשתמשות באנדרואיד. "הגשת תביעות על הפרת זכויות בפטנטים נגד מי שמשתמשים בתוכנות, כפי שעושה מיקרוסופט, פוגעת בחדשנות", נמסר בהודעה מטעם דובר החברה. "אף על פי שאיננו צד בתביעה, אנחנו מתייצבים מאחורי אנדרואיד ומאחורי השותפים שלקחו חלק בפיתוחה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים