תוכן שיווקי

לקראת אירוע | לארכב? או לארכב? זו השאלה…

לקראת אירוע לקוחות Networker של EMC, ה-23 במרץ 2011, ה"וילה", גני התערוכה, ת"א

22/03/2011 11:16

מאת רוני כפטל, יועץ טכנולוגיות בכיר, חטיבת גיבוי ושחזור, EMC ישראל

זו כבר אינה שאלה. ברור שלארכב מידע זה דבר רצוי וטוב. הרי מירב המידע הארגוני המאוחסן אינו משתנה באופן יומי, ומידע רב אף לא ממש נדרש באופן יומי על ידי המשתמשים, אך עדיין אנו מאחסנים אותו על שטחי הדיסקים המהירים והיקרים ביותר בארגון, ואף מגבים אותו יום אחרי יום, או לפחות פעם בשבוע.

תפקידו של הארכיון אינו רק לדלל את החומר אשר לא נדרש באופן יום יומי משטחי האחסון העיקריים,  אלא גם להוות תשתית לשמירה של המידע הארגוני לטווח הארוך מאוד, אפילו מעבר לטווח השמירה במערכת הגיבוי. במקרים רבים, נמתח טווח הארכיב לעשרות שנים ואף יותר.

מירב הארגונים מיישמים ארכיון אפליקטיבי רק באופן חלקי אם בכלל. כלומר, ארגונים מארכבים את מערכת הדואר, אולי גם את שרתי הקבצים, באמצעות כלים יעודיים כגון EMC SourceOne, או כלים מקבילים, אך מירב החומר הארגוני אינו מאורכב ממערכת האחסון כלל. החומר אשר אינו מאורכב כלל, כולל לרוב את בסיסי הנתונים, שרתי האפליקציה ועוד. למעשה, הקביעה כי החומר אינו מאורכב כלל אינה לגמרי נכונה, הרי ניתן לארכב את החומר באופן פשוט ביותר באמצעות מערכת הגיבוי הארגונית אשר תמיד קיימת. למשל, Networker EMC מאפשרת הגדרה של מדיניות השמירה של סט הגיבויים המלא החודשי או השנתי. המידע המגובה תדיר הופך בפועל לארכיון אשר אפילו לא ימצא בספריות הגיבוי או בשטחי הדיסקים לגיבוי, ומידע מגובה לטווח ארוך ימצא על גבי קלטות בכספת מחוץ לאתר.

היתרון הטמון בארכוב הגיבויים הוא גדול, אך ארכיון מבוסס גיבויים כולל גם מספר חסרונות מהותיים. כמות החזרות של המידע במערכות הגיבוי הוא רב. לדוגמא, אם ארגון בוחר לשמור את הגיבויים החודשיים שלו ל- 7 שנים, בארכיון הגיבוי שלו ימצאו לא פחות מ-84 עותקים מלאים של כלל המידע הארגוני. חסרון נוסף ומהותי טמון במדיה המשמשת לארכוב. החומר המגובה לארכיון הוא קלטת LTO. כל קלטת הינה מדיה הדורשת ריענון ובדיקה כל מספר שנים, והמידע המאורכב אינו מצוי בספריית הגיבוי שם הוא זמין לשחזור אלא בכספות אי שם באתר הארכיב, שם הוא מתיישן ונפגם.

כיום ניתן להתגבר על חסרונות מהותיים אלו באמצעות מערכות ה-deduplication. מערכות אלו מאפשרות לנו לשמור את המידע הארכיוני לטווח ארוך ע"ג דיסקים. מערכות, כגון DD8XX של EMC, אשר ידועות בתעשייה כמערכות ארכיון וגיבוי לדיסק עתירות ביצועים מאפשרות לשרשר מגירות דיסקים נוספות בנפחים עצומים (מאות טרה בייט) אשר תומכים בעשרות פטה בייט של מידע בזכות ביטול הכפילויות. נפח אדיר זה עומד לרשות מערכת הגיבוי לצורך ארכוב, ובמקביל, גם למערכות ארכוב מידע בזכות ממשקי הרשת הבנויים בהם באופן אינהרנטי – CIFS/NFS.

לסיכום
האופן המומלץ לארכוב מידע הוא באמצעות כלי ארכוב, ומערכות ה-deduplication  – Data Domain מבית EMC. השימוש במערכות הגיבוי לצורך ארכיון הינו יעיל ופשוט ביותר ליישום והוא הפרקטיקה הרווחת כיום בתעשייה. כיום ניתן להשתמש במנועי ה-dedupliaction של הגיבוי גם עבור שמירה ארוכת טווח מבוססת על מערכת הגיבוי ללא צורך בקלטות, וע"י כך ניתן להוזיל באופן משמעותי את עלות השמירה של הארכיון לטווח ארוך על גבי דיסקים, והשימוש בקלטות נחסך באופן מלא.

מידע נוסף על מערכות ה-DD800 בשילוב ארכיוני

אירועים קרובים