בממשל האמריקני מנסים להשתמש בטכנולוגיות אבטחה כדי למנוע זליגת מידע לאתרים דוגמת ויקיליקס

בקהיליית המודיעין בארצות הברית מנסים למצוא את "שביל הזהב" בין שיתוף במידע מודיעיני לבין מניעת גישה לנתונים על ידי מי שעלולים להדליף אותם - מסרה פקידה בכירה בממשל בהופעה בפני ועדה של הסנאט האמריקני ● בימים אלה מתבצע ניסיון ליישם מערכת לגילוי איומים מצד גורמי פנים, אשר תוכננה על ידי הרשות הלאומית לריגול נגדי

בסוכנויות הממשל האמריקני מנסים ליישם טכנולוגיית אבטחה חדשה כדי למנוע זליגת נתונים לאתרי אינטרנט דוגמת ויקיליקס (Wikileaks), כפי שאירע בפרשייה המתוקשרת בסוף השנה שעברה.

בהופעה בפני הוועדה לביטחון פנים וענייני ממשל של הסנאט האמריקני מוקדם יותר החודש אמרה קורין סטון, הממונה על שיתוף מידע בקהיליית המודיעין, כי הניסיון למצוא את "שביל הזהב" בין שיתוף במידע מודיעיני לבין מניעת גישה לנתונים על ידי אלה שעלולים להדליף אותם הוא בעיה מתמשכת, וכי טכנולוגיות מתאימות עשויות להציע פיתרון הולם.

בקהיליית המודיעין של ארצות הברית חברות 17 סוכנויות מודיעין ומחלקות – ובכלל זה ה-CIA, ה-FBI, המשרד הלאומי למודיעין (ONI) וסוכנות המודיעין של משרד ההגנה (DIA). כממונה על שיתוף מידע אחראית סטון להפצה של מידע מודיעיני בין חברי הקהילה. מדובר בתפקיד חדש, שנוסד באוקטובר האחרון. בעבר, האחראי להפצת המידע בין חברי הקהילה היה מנהל המיחשוב הראשי של קהיליית המודיעין.

סטון ציינה, כי היא מנסה לתת משקל שווה לשני צידי המשוואה – השיתוף בין מי שזקוקים למידע ומניעת הגישה ממי שעלולים להדליף אותו. בקהילה מנסים ליישם מערכת לגילוי איומים מצד גורמי פנים, אשר תוכננה על ידי הרשות הלאומית לריגול נגדי (NCE), כאשר "רענון הטכנולוגיה ממלא תפקיד חשוב", על פי סטון.

בשנות הכספים 2011 ו-2012 מתכוונת סטון לפעול בגישה של שני ראשי חץ: שיפורים באמצעי האבטחה הלוגיים והפיזיים ומתן עדיפות לדרישות של גורמים שונים לקהילה, בהתאם למשימות הניצבות בפניהם. בקהיליית המודיעין מבקשים ליישם, בין השאר, טכנולוגיות לניהול הזיהוי והגישה, גילוי נתונים ועריכה של ביקורות אמינות, ציינה סטון. כן שוקדים על טכנולוגיה לניהול כולל של הנתונים על מנת להבטיח הגנה הולמת על המידע המודיעיני לאורך כל מחזור החיים. בנוסף, ייושמו טכנולוגיות לאימות זהות "על מנת לבקר את הגישה למידע מסווג", הוסיפה.

הצעדים שבהם נוקטת סטון הם חלק ממהלך כולל של סוכנויות הממשל הפדראלי למניעת גישה ללא אישור למידע מסווג, על מנת למנוע הדלפות דוגמת הפרשייה המתוקשרת של אתר ויקיליקס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים