פלורה לוין, BPro: "עדיין יש ארגונים שבהם מערכות ה-BI לא מנוצלות במלואן"

"קיים כיום בשוק עושר רב של מוצרים ופתרונות; המנמ"רים נדרשים להכיר אותם ולא לפחד", אמרה לוין, מנכ"לית משותפת בחברה, ברב-שיח שהתקיים לקראת כנס Smart BI ● לדבריה, "דרוש לנהל את כלל פתרונות ה-BI בצורה מרכזית בארגון, על מנת למנוע בזבוז"

"בארגונים רבים עדיין קיימים 'איי BI' שלא מחוברים ביניהם. גם כיום, יש ארגונים לא מעטים בישראל שבהם מערכות הבינה העסקית אינן מנוצלות באופן מלא", כך אמרה פלורה לוין, מנכ"לית משותפת של BPro.

לוין השתתפה ברב-שיח שנערך במערכת אנשים ומחשבים, לקראת כנס בנושא שיתקיים בשבוע הבא. לדבריה, עולם הבינה העסקית מושפע ממספר מגמות בעולם המיחשוב: המעבר למיחשוב נייד – "באופן זה, לכל אדם, עובדי הארגון והלקוחות, תהיה היכולת להציג ולקבל נתונים בכל מקום ובכל עת", אמרה; העושר של המידע – "יש יותר ויותר סוגי מידע, מקורות מידע וערוצי תקשורת, כאשר הצפייה היא שהכול יתחבר לכלל ראייה כוללת אחת"; והשימוש ההולך וגובר ברשתות החברתיות – אלה, ציינה, "מייצרות יותר מידע, שבחלקו ניתן לעשות שימוש. בנוסף, הן מייצרות תרבות תקשורת אחרת ומשמשות תווך להעברת מידע".

לדברי לוין, "השיתופיות במידע תהפוך למגמה הולכת וגדלה, ומגיעה לצידה טכנולוגיה שתומכת במגמה זו". היא סיכמה באומרה, כי "אנחנו מסייעים לארגונים לצרוך את המידע בצורותיו השונות באופן טוב יותר. קיים כיום בשוק עושר רב של מוצרים ופתרונות. המנמ"רים נדרשים להכיר אותם ולא לפחד. דרוש לנהל את כלל פתרונות ה-BI בצורה מרכזית בארגון, על מנת למנוע בזבוז".

ירון הירשזון, מנכ"ל משותף של ליבי טכנולוגיותירון הירשזון, מנכ"ל משותף של ליבי טכנולוגיות, המוכרת ומטמיעה מערכות קוגנוס-יבמ (Cognos-IBM), אמר ש-"כיום, בניגוד לעבר, כבר אין צורך להסביר ללקוחות את החשיבות של מערכות BI".

הוא מנה מספר מגמות עיקריות הקיימות, לדבריו, בעולם הבינה העסקית: הרצון של לקוחות בחיזוי עתידי, מעבר לניתוח נתוני העבר; יכולת ניתוח עצמאית של לקוחות, בתצורת שירות עצמי; בינה עסקית בזמן אמת; ופדרציה של המידע, משמע – חיבור מידע ממקורות שונים.

יבמ, אמר, רכשה חברות רבות בעולם זה, לצד הרכישה של קוגנוס (Cognos), ביניהן SPSS. הוא ציין, כי המטרה היא לסייע למשרד המנמ"ר באופן נרחב – אם באמצעות דו"חות רגולטורים למערכות פיננסיות ואם באמצעות מערכות לניהול סיכונים.

הירשזון סיכם באומרו, כי יבמ ממשיכה לפתח את פתרונותיה בצורה מחוכמת וכי פעילות ליבי טכנולוגיות צמחה בשנתיים האחרונות ביותר מ-20% מדי שנה. "גם 2011 תהיה שנה טובה", הוסיף.

צבי צווייג, מנכ"ל מיה מחשבים, נציגת סאס בישראלצבי צווייג, מנכ"ל מיה מחשבים, נציגת סאס (SAS) בישראל, אמר שהשנתיים האחרונות התאפיינו בכך שספקיות ה-BI הלכו בכיוון החזון של סאס. על פי חזון זה, אמר, "נדרש לספק מערכת BI שלמה – משינוע הנתונים ועד מיצויים בכל דרך. זאת, תוך טיפול בהיבטי ניהול סיכונים, סטטיסטיקות מתקדמות, חקר ביצועים ושיפורם, מיטוב הניתוח ובינה עסקית בסיסית".

לדבריו, חל שינוי בדרישות הלקוחות. "בעבר, מנהל רצה לראות גרף שהראה לו מה היה המצב, וכיום הוא רוצה לדעת מה יהיה, לרבות דפוסים ומגמות – משמע: ניתוח עתידי ומיטוב". הוא ציין, כי סאס, להבדיל מספקיות בינה עסקית אחרות, בונה את מוצריה בעצמה, בפיתוח אורגני, ולא על בסיס רכישות – מה שמביא להטמעה פשוטה יותר של המערכות בקרב לקוחות. החברה, אמר צווייג, משקיעה מדי שנה רבע מתקציבה במו"פ.

"אחד התחומים המוגדרים שבהם יש לסאס פתרון בשל יחסית למתחרות הוא בתחום ניתוח המדיה החברתית", הוסיף. "בנוסף, סאס תתמקד במיטוב תהליכים עסקיים מבוססי BI". צווייג הזכיר, כי כבר ב-2005 הוא העריך שלארגונים יהיה יותר מפתרון BI אחד – דבר שקורה בשטח כיום. הוא סיים בציינו, כי מיה מחשבים חוותה ב-2010 שנה טובה וצפויה השנה להמשך פעילות בקרב לקוחות חדשים וקיימים.

מתעניינים ב-BI? הירשמו לכנס Smart BI של אנשים ומחשבים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים