עופר קוסובר, אינטליסיס: "יש מעבר מדחיפת הפתרון לצרכנים למצב שבו הצרכנים דוחפים להטמעת פתרונות"

"זו הסיבה לכך שבארגונים יש יותר ממערכת BI אחת", אמר קוסובר, מנכ"ל אינטליסיס, ברב-שיח לקראת כנס Smart BI ● לדבריו, גם בעולם ה-BI, תחום המיחשוב הולך לכיוון תוכנה כשירות, אם כי "הטכנולוגיה בשלה, אלא שהלקוחות עדיין אינם בשלים לצרוך אותה", ציין

"מוקדי הכוח בעולם המיחשוב בארגונים משתנים כיום, ויש מעבר מה-IT, שדחף את הפתרון אל הצרכנים, לעבר מצב שבו הצרכנים החפצים בפתרונות הם הדוחפים את ההטמעה שלהם. זו הסיבה לכך שיש בארגונים כמה פתרונות BI", כך אמר עופר קוסובר, מנכ"ל אינטליסיס.

קוסובר השתתף ברב-שיח שנערך במערכת אנשים ומחשבים לקראת כנס בנושא שיתקיים בשבוע הבא. לדבריו, גם בעולם ה-BI, תחום המיחשוב הולך לכיוון תוכנה כשירות (SaaS). "הטכנולוגיה בשלה, אלא שהלקוחות עדיין אינם בשלים לצרוך אותה", ציין. הוא אמר, כי "המידע מגיע כיום לכולם, בגלל המיחשוב הנייד, ולכן – המיקוד נדרש להיות על דרכים רבות להפצת המידע, למשל באמצעות הטלפונים החכמים". בנוסף, אמר קוסובר, "יש בארגונים יותר ממערכת BI אחת. כך, לדוגמה, בפרטנר – ארגון המבוסס ביזנס אובג'קטס (Business Objects) – להנהלה יש מערכת פרי פיתוח שלנו".

"התפיסה שלנו", אמר קוסובר, "היא לדלג על שלב ה-DWH – מחסן הנתונים הארגוני. כשפיתחנו את המוצר, ראינו לנגד עינינו את המשתמש הסופי ולא את התשתיות. המוצר שלנו מתחבר לרמה התשתיתית".

הוא ציין כתחום חשוב נוסף את הבינה העסקית בזמן אמת. כך, אמר, "מערכת שלנו יושבת בבורסה ומנטרת פעולות משלוח פקודות ומתריעה בזמן אמת". קוסובר סיים בציינו, כי יש צפי לגידול בפעילות החברה, שבאחרונה נכנסה לכמה ארגונים מתחומי המשק השונים, ביניהם מגזרי הדלק והפיננסיים.

מאיר גבעון, מנכ"ל GIVמאיר גבעון, מנכ"ל GIV, אמר שהחברה בראשותו עוסקת בייעוץ ובהטמעת מערכות BI. "התחלנו עם סאס (SAS) והמשכנו עם קוגנוס (Cognos)", הוסיף. בעבר, ציין, "ה-BI החל בחברות שהטמיעו מיחשוב ארגוני ורצו להטמיע גם תהליכים עסקיים. אז, לטכנולוגיה לא הייתה משמעות כל עוד היא הייתה לבד".

"אנחנו מאמינים ב-BI תפעולי ומיישמים אותו בקרב לקוחות רבים, ביניהם דרך ארץ (כביש חוצה ישראל) ורשות הנמלים והספנות", ציין גבעון.  לדבריו, "אנחנו רואים צורך להשתמש בכלים באופן שוטף, לאו דווקא דרך מחסן הנתונים הארגוני. יש מקומות שבהם ה-DWH חיוני, ויש שלא. נדרש לתת למשתמשים את מירב הכלים על מנת לשפר את התהליכים בארגון. בארגונים שעשינו זאת, חל שיפור בתהליכים העסקיים והניהוליים שלהם".

גבעון אמר, כי BI תפעולי "מביא להפחתת רמת הסיכון, לזמן הגעה קצר יותר לשוק ולפחות השקעה". הוא סיכם באומרו, כי "ארגונים מפנימים את המגמה הזו, והראייה היא שאין כיום פרויקט מיחשוב שאין בו BI תפעולי. בעתיד, מערכות ה-BI ישולבו יותר ויותר בתהליכים העסקיים בארגונים".

סם באב"ד, מנכ"ל מידלינק מיחשובסם באב"ד, מנכ"ל מידלינק מיחשוב, ציין שהחברה מייצגת את ורטיקה (Vertica), שנרכשה באחרונה על ידי HP. הוא ציין, כי החברה מבחינה שיש בקרב לקוחותיה עניין רב בתחום הבינה העסקית בזמן אמת. "לקוחות רוצים נתונים מדויקים המעודכנים ללפני דקה ולא למה שקרה אתמול. הם רוצים בעיקר תשובות מדויקות", אמר. הוא הוסיף, כי הסיבה לכך ברורה: האירועים קורים מהר יותר, ולכן – הלקוחות זקוקים לתגובה מהירה יותר. "הדבר נכון, בין השאר, בשל הצורך בהלימה לרגולציות וברצון להגיב באופן מיידי".

מגמה נוספת המשפיעה על עולם הבינה העסקית, אמר באב"ד, היא התפוצצות המידע. "כך, חברות קטנות מוצאות עצמן מנהלות נתונים בנפח של פטה-בייט", הוסיף. "יש מידע רב שנדרש לנתח אותו, ואז ארגונים מחפשים דרכים יעילות יותר לטיפול ולניהול המידע".

הוא ציין, כי "בעבר, BI היה משהו צדדי, ואילו כיום – החברות רואות בבינה העסקית ערך מרכזי".

באב"ד סיכם באומרו, כי 2010 הייתה השנה שבה חדרה מידלינק לארגונים בארץ, "והשנה – יותר מנכפיל את כמות המכירות בשוק המקומי".

אלי גולדפרב, סמנכ"ל השיווק והמכירות בחטיבת CRM+BI של חברת SITאלי גולדפרב, סמנכ"ל השיווק והמכירות בחטיבת CRM+BI של חברת SIT, ציין שהחברה מייצגת בארץ את Tablo. "לקוחות מחפשים יותר BI, יותר מהיר ויותר זול", אמר. "הדבר נעשה במגוון צורות, ובראשן – באמצעות כלים המעצימים את הכוח של המשתמשים. זה קורה על ידי חיבור מגוון מקורות המידע והבאת המידע באופן שקוף עבורם".

לדברי גולדפרב, תחום נוסף שבו אנשי החברה מבחינים בהתפתחות הוא ניתוח נתונים חזותיים. "לא תמיד ללקוחות יש כוח 'לשבור את הראש' עם טבלאות ונתונים מספריים", אמר. "לעיתים, תמונה יכולה להמחיש באופן טוב יותר את נתוני העסק, ומשם ניתן לבצע חקירה וניתוח לעומק".

הוא מנה כמה מלקוחות החברה, ביניהם וואלה! ובזק, וסיים באומרו, כי "בשנה החולפת ביצענו מאמצי חדירה לשוק בישראל והשנה נגדיל באופן משמעותי את המכירות".

דותן נאמני, סמנכ"ל השיווק בדטה קיובדותן נאמני, סמנכ"ל השיווק בדטה קיוב, ציין שהחברה עוסקת באינטגרציה של מוצרי ומערכות BI, ביניהם אלה של פנורמה, ביזנס אובג'קטס – שנרכשה על ידי סאפ (SAP) – אורקל (Oracle) ומיקרוסופט (Microsoft). הוא ציין, כי החברה מצויה בפריסה גבוהה יחסית בעולמות הביטוח, הבנקאות והקמעונאות ובקרב חברות טכנולוגיה. "לקוחות רוצים יותר פתרונות מוכללים ופחות מוצרים", אמר נאמני. הוא ציין מגמה חדשה בתחום – הוצאת פעילות ה-BI למיקור-חוץ – ואמר, כי זהו תחום נוסף של פעילות שבה עוסקת החברה.

מגמה נוספת שאותה ציין נאמני היא ש-"השוק התבגר ועורך שדרוגים של מערכות ה-BI. אלה נועדו להפיק יותר ממערכות קיימות". בשנים האחרונות, אמר, החברה צומחת בעשרות אחוזים מדי שנה, "והדבר צפוי להימשך". הוא סיכם בציינו, כי "תחום ה-BI יתמקד בפתרונות כוללים, ובאחריות כוללת של הספקים".

מתעניינים ב-BI? הירשמו לכנס Smart BI של אנשים ומחשבים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים