תוכן שיווקי

לקראת כנס Smart BI | העצמת המשתמש העסקי בעזרת שימוש בכלי אינפורמטיקה

23/03/2011 14:53

מאת ינאי מילשטיין, מנהל תחום אינפורמטיקה, קבוצת אמן

המשתמש העסקי המודרני נדרש כיום להיעזר בדו"חות המופקים מבסיסי נתונים שונים על מנת לנתח את השוק ואת הלקוחות ולהפיק תועלות מרביות לארגון. מרבית המשתמשים, בין אם אנשי כספים, לוגיסטיקה או שיווק, צריכים לבקש מה-IT הארגוני להפיק עבורם דו"חות לפי חתכים שונים של המידע השמור במחסן הנתונים (DWH). אנשי ה-IT גוזרים רק את הנתונים הנדרשים, מפעילים עליהם מניפולציות נדרשות ומפיקים את הדו"ח המבוקש. מדובר בתהליך ארוך ומסורבל, אשר מחייב הבנה של שני הצדדים בחומרים והתוצאה לרוב אינה מלאה. אם איש ה-IT הפיק דו"ח מכירות רבעוני עבור מחלקת המכירות ומתעורר צורך להפיק דו"ח יומי, נדרש תהליך נוסף ופעולה זו גוררת בזבוז משאבי זמן וכסף. ה-DWH לעולם לא יגיע לרמת הדיוק של מאגר המקור.

חברת אינפורמטיקה, המיוצגת בישראל על ידי קבוצת אמן, פותרת בעיה מוכרת זו בכך שהיא מאפשרת למשתמש העסקי מבט וירטואלי ישירות אל תוך מערכות המקור. כך ניתן לייצר מבט מהיר וגרנולרי (ברמת פריטי מידע גבוהה) ללא צורך בשכפול מידע ובתלות מוחלטת במחלקת ה-IT. מודול ה-Data Federation (איחוד הנתונים) של אינפורמטיקה מאפשר ביצוע תחקור בו-זמני של מספר רב של בסיסי נתונים באמצעות שאילתא אחת, גם אם מדובר בסוגי DB שונים. יכולת זו היא שמאפשרת למשתמש העסקי לראות את התמונה כולה.

רכיב חשוב נוסף בתחום הנתונים הוא איכותם – רבות דובר על כך שאיכות המסקנות אליהן מגיעים המנהלים כתוצאה מעיון בנתונים מובילה לקבלת החלטות אסטרטגיות קריטיות ומובן שאם הנתונים אינם איכותיים ונכונים, הדבר משפיע לרעה על כל התהליך העסקי. המצב ברוב הארגונים הינו מצב בו המשתמש העסקי, הבקיא במטרייה הארגונית, נאלץ לרוב להשתמש בידע העומד לרשותו ובשכלו הישר כדי לקבוע אם נתון הוא נכון או לא, למשל נתון של עובד בחברה עם שנת הלידה 1900… אינפורמטיקה מאפשרת למשתמש העסקי מבט על מכלול הנתונים תוך הצפה של כלל הנתונים באופן גרפי ברור, ללא צורך בהכנת שאילתות או התבססות על ידע קיים. כך יכול המשתמש לזהות בקלות בעיות באיכות הנתונים ואף לטפל בחלק מהן.

בתרשים מעלה ניתן לראות כיצד המשתמש מקבל את מלוא הפרטים על האנומליות במידע בעזרת ממשק web פשוט. ניתן לראות את שדה הערכים בו קיבלנו ערים בישראל עם חלוקה של הלקוחות. העיר תל אביב רשומה בחמש דרכים שונות ועל כן הטעות. בתבניות ניתן לראות כי ל-102 מהלקוחות אין עיר מגורים משויכת במאגרי המידע של החברה.

המשתמש העסקי יכול, בכוחות עצמו, לאבחן את הטעויות, לטפל בחלקן ולהעביר לטיפול מחלקת ה-IT את השגיאות הבעייתיות יותר. כך מונעים אובדן זמן ומשאבים ומצליחים לתת למנהלים מידע עסקי אפקטיבי יותר. יתרון נוסף של אינפורמטיקה הינו שהמנהל, המשתמש העסקי ואיש ה-IT  עובדים כולם תחת אותו Meta Data וכך מתקצר זמן הגעת הנתונים למקבלי ההחלטות.

אירועים קרובים