אחד המפתחים המובילים של מערכת ההפעלה Mac OS X פורש מאפל

ברטרנד סירלט, סגן נשיא בכיר לפיתוח תוכנות Mac, מסיים את תפקידו באפל לאחר 22 שנים - הודיעה החברה ● "נהניתי מאוד לפתח מוצרים הן בחברת NeXT והן באפל, אבל בשלב זה אני מעדיף להתמקד פחות במוצרים ויותר במדע", אמר ● ההכנסות של אפל ממוצרי Mac OS אחראיות לכ-20% בלבד מכלל הכנסות החברה, אולם פרשנים העריכו, כי לא זו הפרישה לפרישתו של סירלט

ברטרנד סירלט, אחת הדמויות המובילות שמאחורי מערכת ההפעלה Mac OS X, פורש מאפל (Apple) – כך נמסר בהודעה שפרסמה החברה שלשום (ג'). סירלט יוחלף על ידי קרייג פדריגי, סגן נשיא באפל לפיתוח תוכנות Mac.

"עבדתי עם סטיב (ג'ובס) במשך 22 שנים ונהניתי מאוד לפתח מוצרים הן בחברת NeXT והן באפל, אבל בשלב זה אני מעדיף להתמקד פחות במוצרים ויותר במדע", צוטט סירלט בהודעה. "קרייג עשה בשנתיים האחרונות עבודה נפלאה בניהול הצוות של Mac OS, והמעבר אמור להתנהל בצורה חלקה".

לפני NeXT ואפל עבד סירלט במשך ארבע שנים ב-Xerox PARC. סירלט פורש מאפל כאשר היקף ההכנסות ממוצרי iOS – מחשבי iPad, נגני iPod ומכשירי iPhone – גבוה בהרבה מהיקף ההכנסות שמקורן במוצרי Mac OS. מקורן של כ-75% מההכנסות של אפל במוצרי iOS, בעוד שההכנסות ממוצרי Mac OS אחראיות לכ-20% בלבד מכלל הכנסות החברה.

לעומת זאת, ז'אן לואי גסה, שותף בחברת Allegis Capital ומי שהיה ממונה בעבר על הפיתוח של מערכת ההפעלה Mac OS באפל (והמייסד של חברת Be), דוחה את ההערכה שהשינוי בתמהיל ההכנסות של החברה מילא תפקיד בפרישה של סירלט.

"אפל מבהירה היטב, על אף שמרבים לדבר על העידן שלאחר ה-PC, שלמחשבים האישיים עתיד ארוך, מלהיב ורווחי", אמר גסה. "אין ספק שמחשבי הלוח מכרסמים בפעילות של המחשבים האישיים, אבל 'אלה החיים'. מדובר בתופעה רגילה בשווקים. לא נכון לחשוב שפעם המחשבים האישיים היו חזות הכול וכיום אין להם שום חשיבות".

גסה מאמין שמערכת ההפעלה Mac OS X תמשיך למלא תפקיד מכריע באפל. "ה- DNA של OS X זורם בעורקיה של iOS", אמר. "שתי מערכות ההפעלה לא פסעו מעולם בנתיבים נפרדים".

להערכתו, הבסיס המשותף יסייע לאפל אם מעבדי ARM יתפסו את מקומם של מעבדי x86 כארכיטקטורה הדומיננטית גם בעולם המחשבים האישיים.

קרלוס איקזה, ממייסדי Ancsa Mobile, העריך שבאפל נערכים לעבור למעבדי ARM, במיוחד נוכח הרכישה שלה את יצרנית השבבים Intrinsity. "בהחלט ייתכן שהדגמים הבסיסיים של מחשבי MacBook ו-MacBook Air יצוידו במעבדי A5 במקום במעבדי אינטל (Intel)", אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים