נוקיה הקפיאה את הפיטורין המתוכננים עד שיושלמו המגעים עם איגודי העובדים

אנליסטים הסבירו את הדחייה בכך שהעסקה עם מיקרוסופט עדיין לא נחתמה ובכך שמנהלי נוקיה מעדיפים לדחות את ההכרזות על פיטורין עד לאחר הבחירות הכלליות בפינלנד, שייערכו ב-17 באפריל ● זאת, מאחר שההערכות הן שהפיטורין עלולים לסייע למפלגה שנלחמת בתאגידים הגדולים - ומתחרה במפלגה שנוקיה מקיימת עימה יחסים קרובים

נוקיה (Nokia) הקפיאה בשלב זה את המגעים שהיא עתידה לנהל על פיטורי עובדים בעקבות שיתוף הפעולה שלה עם מיקרוסופט (Microsoft) ותחל בהם רק בסוף החודש הבא.

בחודש שעבר זנחה נוקיה, היצרנית הגדולה בעולם של טלפונים סלולריים (על פי מספר היחידות הנמכרות), את פלטפורמות התוכנה שלה ובחרה במערכת חלונות פון (Windows Phone) של מיקרוסופט. בעקבות מהלך זה אמורה הייתה החברה לפטר מספר גדול של עובדים. באיגודי העובדים בפינלנד מעריכים, כי מספר המפוטרים במדינה עשוי להגיע לאלפים רבים. שלשום (ג') הודיעה נוקיה לנציגי העובדים, כי המגעים יחלו "לקראת סוף אפריל".

אנליסטים הסבירו את הדחייה בכך שהעסקה עם מיקרוסופט עדיין לא נחתמה ובכך שמנהלי נוקיה מעדיפים לדחות את ההכרזות על פיטורין עד לאחר הבחירות הכלליות בפינלנד, שייערכו ב-17 באפריל. "הכרזה מוקדמת יותר עלולה לסייע לתעמולה של מפלגת True Fins, שלוחמת בתאגידים הגדולים ושהפופולריות שלה נמצאת במגמת עליה", אמר מרקו ג'וקיסיפליה, מומחה למדעי המדינה מאוניברסיטת טורקו.

נוקיה מקיימת יחסים קרובים עם מפלגת המרכז של ראש ממשלת פינלנד, והמנהיג הקודם של המפלגה, אסקו אהו, מכהן במועצת המנהלים שלה.

ג'ורמה אולילה, יושב ראש נוקיה, אמר ליומון הפיני הלסינגין סנומט, כי לא גובשו עדיין תוכניות מדויקות לגבי קיצוצים בכוח האדם. "מדובר בתהליך כלל עולמי של ארגון מחדש, שאינו נוגע לפינלנד בלבד. לא מתוכנן שום דבר נורא או מעורר מחלוקת בפינלנד", הוסיף.

בעלי המניות הגדולים של נוקיה תומכים באסטרטגיה החדשה של הטלפונים החכמים, אך חלקם מגלים קוצר רוח נוכח לוחות הזמנים, ציין אולילה. "ניהלנו שיחות עם 20 או 30 בעלי מניות מרכזיים והמסר שקיבלנו מהם היה ברור. הם רואים את האסטרטגיה החדשה בחיוב וסבורים שהבחירה בחלונות הייתה נכונה", אמר. "הם לא מרוצים מכך שתהליך הארגון מחדש יימשך שנה וחצי או שנתיים. זו תקופה ממושכת ולא לכולם יש סבלנות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים